روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر - شماره 3750

پایداری جریان گاز در منازل زلزله زده گلستان

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان از پایداری جریان گاز در مناطق زلزله زده استان خبرداد.
به گزارش کائنات، سیدجلال ابوالقاسمی در خصوص وضعیت گاز در مناطق زلزله زده استان، اظهارکرد: جریان گاز در مناطق زلزله زده استان برقرار است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.وی توضیح داد که در اثر ریزش آوار بر روی کنتور و رگلاتور گاز برخی از منازل مسکونی در روستایی قطع شده است که بسیار محدود و جزئی است.ابوالقاسمی بیان کرد: خوشبختانه تأسیسات شرکت گاز این مناطق تخریب و یا دچار آسیب دیدگی جدی نشده و اگر خسارتی هم وارد شده باشد جزئی بوده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان ادامه داد کرد: از بامداد روز حادثه مسئولان گاز شهرستان و تیم های تعمیرات و امداد این شرکت در حال آماده باش هستند تا چناچه مشکلی وجود داشته باشد سریعاً مرتفع شود.

مدیر امور ابفای شهر باغستان شهرستان شهریار تشریح کرد
عملکرد آبفا به منظور توزیع آب شرب پایدار
 مدیر امور آبفای شهر باغستان شهریار عملکرد این امور در راستای توزیع آب شرب با کیفیت و پایدار به مردم را تشریح کرد.
به گزارش کائنات، ناصر محرمی گفت: شهر باغستان با جمعیتی حدود ۳۸ هزار و۵۰۰ واحد دارای ۲۷هزار و ۵۰۰ اشتراک، ۲۵ حلقه چاه و ۴ باب مخزن می باشد که متاسفانه با حجم کل این ۴ باب مخزن، ۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب مخزن را شامل می شود. در واقع به ازای ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد موجود، نیازمند ۳۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب هستیم که در حال حاضر  فقط ۷ هزار مترمکعب مخزن در این شهر در دسترس  است.
او افزود: در شهر باغستان روزانه حدود ۴۱ هزار مترمکعب میانگین تولید و ۴۷ هزار مترمکعب حداکثری تولید آب شرب استحصال می شود. دراین شهر حدود ۵۰ کیلومتر خط انتقال با ۱۴۰ کیلومتر شبکه توزیع  آب شرب وجود دارد و همچنین میانگین مصرف بصورت ماهانه به ازای هر واحد ۵/۱۶ مترمکعب  تخمین زده شده است.
مدیریت آبفای شهر باغستان در پایان به برخی پروژه های در دست اقدام در این شهر اشاره داشت و گفت احداث پروژه ساخت مخزن آب شرب ۵۰۰۰ متر مکعبی شهید حججی با ۹۵ درصد پیشرفت، احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی شهید کلهر نصیر آباد با ۸۰ درصد پیشرفت، حفاری چاه آب در نصیر آباد با ۹۰ درصد پیشرفت، دیوار کشی زمین تصفیه خانه فاضلاب نصیرآباد در حال اجرا می باشد و ۲ قرارداد به منظور لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه در محدوده نصیر آباد و سعید آباد با پیمانکار در حال انعقاد است.

طی شش ماهه نخست امسال انجام شد
470 مصوبه درراستای رونق گرفتن مجددبنگاه‌های تولیدی در هرمزگان
 سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت:470مصوبه در راستای رونق گرفتن مجدد بنگاه های تولیدی در هرمزگان مصوب و اجرایی شد.
به گزارش کائنات، ابراهیم سعدینی گفت: در شش ماهه نخست امسال 119جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که نتیجه آن 470 مصوبه جهت ساماندهی مسائل و مشکلات بنگاهای تولیدی، اقتصادی، جهاد کشاورزی و گردشگری در استان هرمزگان بود.
سعدینی با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه تسهیل به صورت جدی پیگیری و اجرا می‌شود عنوان کرد: 180 فقره از مصوبات در خصوص مشکلات متقاضیان در زمینه‌ مسائل بانکی، تأمین اجتماعی، امور مالیاتی بوده که در این جلسات مورد بررسی قرارگرفته است.
سعدینی خاطرنشان کرد: جلسات کارگروه رفع موانع تولید با هدف تسهیل و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با حضور کلیه اعضا دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید به منظور بررسی و تصمیم گیری نسبت به مرتفع کردن مسائل مختلف بنگاههای اقتصادی به صورت روزانه  تشکیل می‌گردد.
وی با توجه به جایگاه قانونی این کارگروه تاکید کرد: اجرای مصوبات کارگروه مذکور برای تسهیل در امر تولید و حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید برای کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه عنوان کرد:
تشریح اقدامات انجام شده در محور های پر تردد استان کرمانشاه
​کرمی، اقدامات انجام شده در حوزه راهداری برای آماده سازی محورهای پر تردد، استان کرمانشاه را تشریح کرد.
به گزارش کائنات، مهندس فریبرز کرمی اظهار کرد: در محورهای حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اقداماتی از جمله روکش آسفالت لایه نهایی به طول ۱۹ کیلومتر، یک کیلومتر روکش آسفالت لایه رگلاژی و ۱۸ کیلومتر لکه گیری آسفالت انجام شده است.
وی از انجام ۲۱۸ کیلومتر چاله پرکنی و لکه گیری، به صورت امانی در سطح محورهای استان خبر داد و گفت: ۶۰۰ کیلومتر خط کشی محورهای بزرگراهی و اصلی انجام شده و ۲۵۰ متر مربع تابلوی اطلاعات نصب شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۴ کیلومتر اجرای فوگسیل انجام شده بود، گفت: ۳۴ هزار و ۸۳۳ تن آسفالت مصرف شده بود.
کرمی از نصب ۴ هزار و ۶۰۰ عدد علائم ایمنی و مسیر نماهای کامپوزیت خبر داد و گفت: ۶۵ مورد ایمن سازی و آشکارسازی دماغه ها و دوربرگردان ها در طول محور انجام شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: تعمیر و نوکوبی گاردریل به طول ۶۰ کیلومتر همچنین دو کیلومتر نیز نصب نیوجرسی انجام شده است.
وی از تعمیر و نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن به تعداد ۱۸۰۰ خانه چراغ و تعمیر و نگهداری مسیر روشنایی به طول ۱۴۶ کیلومتر خبر داد.​

راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم:
رعایت پروتکلهای بهداشتی ، درامرراهداری زمستانی الزامیست
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در نخستین جلسه هماهنگی راهداری زمستانی مطرح کرد : صیانت از حرایم جاده ای باید قبل ازاستقرار ،  نصب و احداث هرنوع سازه فاقد مجوز صورت گرفته و نسبت به رفع تجاوز اقدام گردد.
به گزارش کائنات، در نخستین جلسه که به منظور هماهنگی جهت اجرای طرح راهداری زمستانی دراین اداره کل برگزار گردید، محمد حسن کلهری مدیر کل، طی سخنانی ضمن قدردانی مجدد از اقدامات جهادی همکاران جهت اجرای پروژه های عمران جاده ای برزمین مانده ، بخصوص طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان _ ساوه ، اظهار داشت: مبنای ارزشگذاری درنظام اداری باید بر پایه جدیت همکاران در اجرای وظایف تعیین گردد.
وی تصریح کرد: سازوکار درنظرگرفته شده جهت تخصیص پاداش ، اعطای تقدیرنامه ، ارتقا جایگاه شغلی و ...برپایه شایستگی  وحمیت شغلی کارکنان لحاظ گردیده است .
کلهری درادامه این جلسه به ضرورت کسب آمادگی لازم جهت اجرای طرح راهداری زمستانی پرداخت و یاد آور شد: به دلیل اپیدمی ویروس کرونا وسرعت شیوع آن در فصول سرد ، اجرای طرح راهداری زمستانی طی سالجاری ، متفاوت از سنوات گذشته خواهد بود .
کلهری رشد قارچ گونه تابلو های غیر مجاز در سطح حرایم جاده ای استان را غیر قا بل توجیه دانست و تاکیدکرد : باتوجه به حمایت مسئولین قضایی ، نسبت به رفع تجاوز از حرایم جاده ای باید جدی تر اقدام نمود .
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه اکبر نوروز پور معاون راهداری ، با قرائت گزارشی به ارائه آمار تعداد عوامل ، ماشین آلات و مقادیر دپوشده  مخلوط ماسه ونمک پرداخت و بر ضرورت اقدامات تمهیدی شامل تجهیز و اورهال ماشین آلات،  بهسازی راهدارخانه ،  مرمت راهها و ...تاکید کرد .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه