روزنامه کائنات
3

اقتصاد

1404 دوشنبه 18 فروردين - شماره 4802

مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد؛

افزایش ۱۸ درصدی سرعت پردازش مرسولات پستی


 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست از افزایش ۱۸ درصدی سرعت پردازش مرسولات پستی به دلیل استفاده از تجهیزات پردازشگر هوشمند در سال گذشته خبر داد.
به گزارش کائنات، محمد احمدی، مدیر عامل شرکت ملی پست با اعلام این خبر تاکید کرد: سال گذشته شاهد رشد ۱۰.۱ درصدی ترافیک مرسولات پستی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ بودیم که این موضوع به دلیل توسعه بازار پست به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: با این وجود استفاده از سامانه‌های پردازش هوشمند و نصب تجهیزات پیشرفته در مراکز پستی از جمله سورتینگ‌های خودکار و سیستم ‌های شناسایی بارکد، امکان پردازش سریعتر مرسولات را فراهم کرده؛ به گونه‌ای که سرعت پردازش مرسولات حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است.
احمدی با بیان اینکه در حوزه ترافیک مرسولات تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۳ رشد ۲۹ درصدی رقم خورد، تصریح کرد: همگام با افزایش جذب ترافیک، با تقویت تجهیزات هوشمندسازی، تلاش شده سرعت سیر مرسولات نیز افزایش یابد.
مدیر عامل گفت: در اسفند ماه سال گذشته و ایام نوروز با کاهش حدود پنج روزه در زمان توزیع مرسولات مواجه بودیم و امسال در بازدیدهای میدانی که انجام شد، در بسیاری از نقاط کشور روند طبیعی توزیع را تجریه کردیم و شاهد رسوب مرسولات نیستیم.
به گفته وی، تلاش گروهی همکاران شبکه پستی کشور و تداوم هوشمندسازی‌ها فرآیندها دلایل اصلی موفقیت شرکت ملی پست در ارتقای کیفیت، رشد ترافیک، کاهش مدت زمان پردازش و توزیع مرسولات در سال ۱۴۰۳ بود.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به استراتژی برنامه‌محوری شرکت ملی پست در سال‌جاری، افزود: تسریع در تکمیل پروژه جی‌نف، بهسازی فضاهای عملیاتی، توسعه زیرساخت‌ها مبتنی بر فناوری با تکیه بر توان بخش خصوصی و مولدسازی منابع موجود، خلق سرویس‌های جدید براساس نیاز مشتریان و تجارت الکترونیک، تاکید ویژه بر ارتقای کیفیت خدمات، ارتقای برند پست با تکیه بر مزیت‌های رقابتی؛ در کنار توجه به بهبود معیشت همکاران از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

در اجرای مصوبه شورای هماهنگی بانک‌ها؛
ساعت کاری شعب بانک تجارت به روال پیشین بازگشت
 بر اساس اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب شورای هماهنگی بانک‌ها، ساعات کاری ادارات و شعب بانک تجارت به روال عادی باز گشت.
به گزارش کائنات، در اجرای این مصوبه، شعب بانک تجارت در سراسر کشور از شنبه تا چهارشنبه در بازه زمانی ۷:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ به مشتریان خدمات بانکی مورد نیاز را ارائه می‌کنند. ساعات حضور کارکنان در این ایام از ساعت ۷:۰۰ الی ۱۴:۳۰ خواهد بود.
همچنین خدمت‌رسانی به مشتریان در شعب بانک تجارت در روزهای پنجشنبه، از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و ساعات حضور کارکنان در شعب از ساعت ۷:۰۰ الی ۱۳:۳۰ خواهد بود.
ساعات کاری واحدهای ستادی بانک تجارت نیز همچون روال عادی، در روزهای شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۷:۰۰ الی ۱۶:۰۰ و در روزهای چهارشنبه از ساعت ۷:۰۰ الی ۱۵:۰۰ است.

رشد ۶۳درصدی تراز عملیاتی بانک پاسارگاد
در سال 1403
 تراز عملیاتی بانک پاسارگاد در سالی که گذشت، ۲۹ همت بوده است که نسبت به سال گذشته ۶۳درصد رشد داشته و در مجموع عملیات بانک بهتر شده است.
به گزارش کائنات، بانک پاسارگاد در اسفندماه به تراز عملیاتی ۸.۸ همتی رسید که در مقایسه با ماه گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است. این در ادامه روند بهبود چند ماهه تراز عملیاتی بانک پاسارگاد است.
نرخ تسهیلات مرابحه بانک پس از اوج ۴۰ درصد در بهمن ماه گذشته مجددا به ۲۵ درصد بازگشته است اما درآمد ۷ همتی شناسایی شده از فروش اقساطی باعث شد نرخ تسهیلات از ۲۸درصد به ۳۱.۲درصد برسد و اسپرد عملیاتی بانک نیز از ۱۳.۶درصد به ۱۶.۹درصد برسد.
به عبارت دیگر این سود قابل توجه شناسایی شده باعث شده وضعیت بانک در این ماه بهتر به نظر برسد. فروش اقساطی سال گذشته ۱۴درصد از تسهیلات بود در حالی که سال 1402 سهم ۲۵درصد داشت.
تراز کل بانک پاسارگاد نیز در اسفندماه1403 به ۹.۹ همت رسید. ماه گذشته این تراز ۷.۵ همت بوده و شاهد ۳۲ درصد رشد بودیم.
امسال مجموعا تراز عملیاتی بانک ۲۹ همت بوده است که نسبت به سال گذشته ۶۳درصد رشد داشته و در مجموع عملیات بانک بهتر شده است.
آخرین قیمت سهم ۲۰۵ تومان بوده است و طی یک ماه گذشته رشد ۱۲.۱ درصدی را تجربه کرده است.

در هفتم اردیبهشت ماه صورت می پذیرد؛
برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت بیمه دانا
 مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت بیمه دانا رأس ساعت 10:00 صبح روز یک‌شنبه مورخ 1404/۰۲/07 در ساختمان سعدی این شرکت برگزار می‌گردد.
به گزارش کائنات، متن آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده این شرکت به شرح زیر است:
«آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت بیمه دانا (سهامی عام)
ثبت‌شده به شماره: 19003 و شناسه ملی: 10100641966
پیرو آگهی منتشره بدین‌وسیله به اطلاع کلیه سهامداران شرکت بیمه دانا (سهامی عام) می‌رساند، جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت رأس ساعت 10:00 صبح روز یک‌شنبه مورخ 1404/02/07 در نشانی: تهران، دروازه دولت، خیابان سعدی جنوبی، نرسیده به خیابان اکباتان، کوچه کامکار، پلاک یک، طبقه هفتم، سالن اجتماعات تشکیل می‌شود. از کلیه سهامداران یا نمایندگان قانونی آن‌ها درخواست می‌شود از ساعت 09:30 صبح  همان روز  با ارائه مدارک مالکیت سهام و اصل مستندات مرتبط با نمایندگی، وکالت، ولایت، قیومیت و کارت ملی یا شناسنامه برگه ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
ضمناً امکان حضور مجازی در این جلسه از طریق پورتال رسمی شرکت به نشانی اینترنتی www.dana-insurance.com به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است، همچنین سهامداران می‌توانند سؤالات خود را به شماره 09171110852 ارسال کنند.
دستور جلسه:
- انتخاب اعضاء هیئت‌مدیره.
- سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده است.
هیئت‌مدیره شرکت بیمه دانا (سهامی عام)»

راهبرد بیمه آسیا در سال 1404؛
الگویی از سودآوری و رضایتمندی
 هوشنگ فتاح، عضو هیات مدیره و سرپرست بیمه آسیا، در پیام تبریک سال جدید، از دستاوردهای چشمگیر سال گذشته و برنامه‌های جامع برای بهبود خدمات، توسعه شبکه فروش و ارتقای کیفیت نیروی انسانی بیمه آسیا سخن گفت. به گزارش کائنات، متن پیام عضو هیات مدیره و سرپرست بیمه آسیا به مناسبت سال جدید به شرح زیر است:
«رحمت و غفران بهار عبادت و نشاط و سرزندگی بهار طبیعت ، گوارای بندگانی که دلهایشان در لیالی قدر،  لبریز از محبت مولی الموحدین حضرت علی(ع) و عنایات و الطاف پایان ناپذیر حق تعالی است.
با  دنیایی از صمیمیت و تکریم، آغاز سال 1404 را به  همکاران خوبم و خانواده بزرگوارشان در سراسر کشور که همکار بودن با این عزیزان از افتخارات اینجانب است، تهنیت عرض می نمایم.  
سال 1403 هجری شمسی، سالی مالامال از موفقیت های خانواده بزرگ  بیمه آسیا در دامنه صنعت بیمه کشور بود که با تلاشی ستودنی، اعتماد و اطمینان را  در نگاه و ذهن بیمه گذاران خود نهادینه ساخته است.
اصلاح بهینه ساختار مالی، سودآوری پایدار، بالاترین سطح توانگری و افزایش کیفیت ارائه خدمات، لحظاتی از روزهای  بی شمار موفقیت های بیمه آسیا در سال 1403 بود که با همدلی و همراهی یکایک اعضای این خانواده بزرگ بیمه ای به ثبت رسید. نگاه مثبت نهادهای بالا دستی و  ناظر، ارائه خدمات شایسته بیمه ای، شفافیت مالی مناسب و قابل تامل بیمه آسیا در سال 1403 تبیین گر یکدلی کارکنان توانمند و شبکه فروش حرفه ای بزرگترین بیمه خصوصی کشور است.
برخورداری از بالاترین میزان شفافیت مالی و فنی  در سال های اخیر به عنوان یکی از شاخص های ارزشمند بنگاه های اقتصادی،  بیمه آسیا  را از لحاظ عملکرد فنی و توانمندی مالی به یک الگو در صنعت بیمه کشور تبدیل کرده  است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه