صفحه آخر
سامانه نقشه جامع بازار رسانههای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی راهاندازی شد. محمدحسن خلعتبری ـ معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا ـ ضمن اعلام آغاز فعالیت سامانه نقشه جامع بازار رسانههای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی، توضیحاتی را درباره «حکمرانی داده» به کاربران رسانه ارائه دهد. در این حضور، محمدصادق افراسیابی ـ معاون کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا ـ خلعتبری را همراهی میکرد. معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا، با تاکید بر ضرورت «شناخت و آگاهی از وضع موجود»، به اهمیت مبحث «تحول در رسانه» اشاره کرد و اولین قدم در این مسیر را داشتن تصویری از واقعیتهای امروز جامعه دانست که دغدغههای واقعی مردم را به نمایش بگذارد. خلعتبری زیست بوم صوت و تصویر فراگیر را بخشی از زیست بوم رسانههای کل کشور دانست و یادآور شد که زیست بوم رسانههای کل کشور چیزی در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. او سپس به تشریح واقعیتها و وضع موجود زیست بوم صوت و تصویر فراگیر در ابعاد اقتصادی پرداخت که در ویدئوی زیر آمار و ارقام موجود به تفکیک و بر اساس نمودار، توسط معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا توضیح داده میشود. به گفته محمدحسن خلعتبری در سال ۹۷ که ساترا فعالیتش را آغاز کرد، ۳۶ سکوی صوت و تصویر فراگیر از سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر مجوز دریافت کردند؛ در همان سال ۷۳۶ سکوی فاقد مجوز فعالیت میکردند. این در حالی است که در انتهای سال ۱۴۰۳ ، ۵۱۷ سکوی مجوزدار در مقابل ۲۵۵ سکوی فاقد مجوز وجود دارد. از بین سکوهای مجوزدار، ۲۰۲ سکو مجوز معتبر دارند و تاریخ مجوزشان همچنان برقرار است. به گفته وی در حال حاضر ۷۶ درصد از سکوها فعال هستند و با زدن آدرس، میتوان به آنها دسترسی داشت. حجم ترافیک مصرفی توسط کاربران، دیگر مبحث مطرحشده توسط خلعتبری است. در حال حاضر ۵۱۷ سکوی مجوزدار، چهار میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۱ ترابایت ترافیک ایجاد میکنند. به گفته وی بازدید روزانه از سکوهای صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز، بیش از ۱۰۴ میلیون بازدید است. زیست بوم صوت و تصویر فراگیر ۸۷ میلیون کاربر دارد که از این تعداد در حدود ۵۳ میلیون کاربر، فعال است. (توضیح: کاربر زیست بوم صوت و تصویر فراگیر غیریکتا است.)