جامعه
وزیر آموزش و پرورش به موضوع کلاسهای جبرانی دانشآموزان با توجه به تعطیلیهای پیش آمده اشاره کرد و گفت: درخصوص برگزاری کلاسهای جبرانی پس از تعطیلات، در حال بررسی هستیم و نیاز به برگزاری کلاس داریم؛ پس از ارزیابی، تصمیم خواهیم گرفت که چه تعداد کلاسهای حضوری لازم است. علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اجراییسازی سند تحول بنیادین گفت: برای اجرای این سند ۱۴۷ پروژه تعریف کردهایم که تضمینکننده اجرای آن در مدارس است. برای هر یک از این پروژهها نقشه و برنامه اجرایی مشخصی تدوین شده و در حال پیگیری هستیم. وی با اشاره به اهمیت آسیبهای اجتماعی افزود: یکی از دغدغههای جدی مقام معظم رهبری آسیبهای اجتماعی است که به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات کشور مطرح شده است. به اعتقاد من، تغییرات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی در اذهان و باورهای دانشآموزان، مهمترین مسیر نفوذ دشمن است. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع یکی از اولویتهای اصلی وزارتخانه بوده و در کنار برنامههای اجرایی قرار گرفته است، درباره اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با آسیبهای اجتماعی، ادامه داد: در فاز اول ۳۲ منطقه هدف را انتخاب کردهایم تا از ظرفیتهای درون دستگاهی و برون دستگاهی استفاده کنیم و دانشآموزان و خانوادهها را توانمند سازیم تا در برابر آسیبها مقاوم باشند. کاظمی با اشاره به چالشهای موجود در سبک زندگی و فضای آموزشی امروز، گفت: دانشآموزان در معرض آسیبهایی قرار دارند که هم از فضای مجازی و هم از تغییرات فضای حقیقی ناشی میشود. تابآوری دانشآموزان کاهش یافته و باید مهارتهای لازم برای مقابله با این آسیبها را به آنها و خانوادهها آموزش دهیم. وی به کلاسهای جبرانی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: درخصوص برگزاری کلاسهای جبرانی پس از تعطیلات، در حال بررسی هستیم و نیاز به برگزاری این کلاسها داریم. پس از ارزیابی، تصمیم خواهیم گرفت که چه تعداد کلاسهای حضوری لازم است. وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: این وزارتخانه خود را مسئول میداند که در زمینه ناترازیهای انرژی و آلودگیهای موجود، به کشور کمک کرده و در راستای آسایش و رفاه دانشآموزان و خانوادهها گام بردارد. کاظمی به نقش تشکلهای دانشآموزی و دانشگاه فرهنگیان در اجرای برنامهها و سیاستهای آموزشی و تربیتی اشاره و اظهار کرد: تشکلهای دانشآموزی و دانشگاه فرهنگیان در تقویت برنامههای تربیتی و آموزشی میتوانند نقش مهمی ایفا کنند.