روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ آذر - شماره 4724

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند

 معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: در دوسال گذشته بیش از ۱۴ هزار کیلومتر حفاری و داکت گذاری شده و در نهایت ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند.
مهدی روحانی نژاد، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: شروع کار طرح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها ۲۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ بود که تعدادی از اپراتورهایی که علاقه مند به این پروژه بودند در زمان وزیر ارتباطات دولت سیزدهم جمع شدند و تفاهم نامه‌ای را منعقد و اعلام آمادگی کردند.  
وی افزود: اما بعد از آن کار با تاخیر دنبال شد و آن چیزی که تا الان اتفاق افتاده است ۷۲۰ شهر مجوز حفاری گرفته‌اند و در ۳۵۰ شهر عملیات عمرانی آغاز شده است. همچنین در دوسال گذشته بیش از ۱۴ هزار کیلومتر حفاری و داکت گذاری شده که در نهایت ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گفته‌اند.   روحانی نژاد گفت: بحث حفاری ملموس است و در سال ۱۴۰۱ از نظر عمرانی پیشرفتی نداشتیم و از ابتدای پارسال این موضوع را دنبال کردیم و اپراتورهای ما توانستند در موضوع حفاری تجهیزات لازم را خریداری کنند. اگر بحث مجوز کلان شهر ها برطرف شود این پروژه توسط اپراتورها با سرعت انجام می‌شود و استان‌هایی که در زمینه مجوز و حفاری بیشترین همکاری را داشتند نتیجه پوشش بیشتری داشتند؛ بنابراین امیدواریم استان‌های دیگر همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: در بعضی از استان‌ها ما نیازمند مجوز حفاری بین شهری هستیم که امیدواریم سازمان راهداری همکاری های لازم را در این زمینه انجام دهند. نکته قابل توجه این است که بخش قابل توجه پروژه فیبرنوری با شرکت مخابرات ایران است و در این مدت چهار میلیون از هشت میلیون پوشش ایجاد شده برای این شرکت است و یک میلیون و ۶۰۰ هزار پوشش برای اپراتور دوم تلفن همراه.
وی گفت: زمانی که این پروژه در انتهای سال ۱۴۰۰ شروع شد پوشش زیادی نداشت، اما در دو سال گذشته این سرعت افزایش یافت، مهم ترین مسئله میزان اتصال است که عدد زیادی نیست و دلیل آن این است که در دولت قبل تمرکز بیشتر بر روی پوشش بود. در برنامه هفتم توسعه تاکید بر روی اتصال است و در دولت چهاردهم اولویت بحث اتصال خواهد بود. در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش کردیم این امکان را به اپراتورها بدهیم که در بازه زمانی بیشتری پوشش ایجاد و بحث اتصال را دنبال کنند.
روحانی نژاد تأکید کرد: حتما همکاری توام با رقابت می‌تواند یک دستور کار جدی برای اپراتورها باشد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد:
مردم به هیچ عنوان از طریق فضای مجازی
طلا خریداری نکنند
 رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان از طریق فضای مجازی، طلا خریداری نکنند، گفت: قیمت طلا لحظه‌ای بوده و نمی‌توان آن را به صورت آنلاین فروخت و کلاهبرداری‌های بسیاری در این بستر رقم می‌خورد و اتحادیه طلا، جواهر و نقره قادر به پیگیری نیست.
به گزارش کائنات، یوسف تقی‌زادگان اظهار کرد: ترجیح بر خرید طلا است نه فروش آن. مردم برای سرمایه‌گذاری طلای مستعمل یا سکه خریداری کنند. طلای آب‌شده در طلا فروشی‌ها نداریم؛ زیراکه با توجه به آزمایشات مختلف و بعضا رخداد اشتباه، قابل قبول نیست که در دست مردم قرار گیرد. در طلای شکسته و ریزشده نیز وجود بدل امکان دارد و خرید آن پیشنهاد نمی‌شود.  وی بیان کرد: مردم برای خرید طلای مستعمل، وزن هر نوع زیورآلات را در فاکتورهای رسمی قید کنند، زیرا برگه فروش از نظر ما اعتبار ندارد. خرید سکه نیز بایستی از افراد دارای پروانه کسب و اتحادیه سکه‌فروشان انجام شود. خرید طلا باید از فروشندگان زیر مجموعه اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و نقره انجام شود. وی بیان کرد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱، بیش از ۲۶۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی فروشندگان طلا، جواهر و نقره مشهد انجام شده و در این مدت چند باند جاعل دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی داده شده است که سکه‌های جعلی می‌زدند. فروشندگان فاقد مجوز سکه‌های پارسیان با وزن کم را نیز شناسایی کرده و پرونده این افراد در دستگاه‌های قضایی باز است.
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد افزود: تداخل شغلی‌ها در حال حذف و پروانه‌های کسب نیز به شدت و به‌روز در حال بررسی است. در شروع کار ما ۱۴۲۰ پروانه کسب داشتیم، درصورتی که این عدد به نزدیک ۲۵۰۰ پروانه رسیده است.
تقی‌زادگان گفت: از مردم تقاضا دارم که از سازندگان، سفارش طلا نداشته باشند و طلای خود را به واحدهای صنفی طلا فروش سفارش دهند، زیرا میزان عیار طلایی که سازنده و تعمیرکار به خریدار می‌فروشد، قابل شناسایی و نظارت نیست و بعضا سازندگان و تعمیرکاران به تعهدات خود عمل نمی‌کنند اما از طرفی عیار طلای واحدهای صنفی مشخص و صحیح شده است.
وی ادامه داد: توصیه می‌کنم مردم به هیچ عنوان از طریق فضای مجازی، طلا خریداری نکنند. قیمت طلا لحظه‌ای بوده و نمی‌توان آن را به صورت آنلاین فروخت و کلاهبرداری‌های بسیاری در این بستر رقم می‌خورد  و اتحادیه طلا، جواهر و نقره قادر به پیگیری نیست و مردم تنها باید از مراجع قضایی طی فرآیندی طولانی به دنبال شکایت و بازپس‌گیری حقوق خود باشند و فروش آنلاین طلا را به هیچ عنوان قبول نداریم. رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد بیان کرد: فروشندگان طلا و جواهر می‌توانند کالای خود را با رعایت شئونات اسلامی و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی در فضا و صفحات مجازی تبلیغ کنند اما فروش طلا در این بستر اشتباه است و بعضا کلاهبرداری‌هایی در این فضا رخ می‌دهد.

رونمایی از سه محصول جدید بانک سپه
 طی مراسمی در حاشیه یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت، از سه محصول جدید «ریال دیجیتال»، «باشگاه مشتریان» و «بانکداری ویدیویی» توسط بانک سپه رونمایی شد.
به گزارش کائنات، رونمایی از محصولات جدید و فناورانه این بانک در مراسمی با حضور محسن صدر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کوروش پرویزیان رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه، حسینی قائم مقام مدیرعامل و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت بانکداری در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد.
محصول «ریال دیجیتال»، طراحی مشترک شرکت‌های امیدپی و امیدتک به عنوان تحولی کلیدی در نظام پولی کشور به شمار می‌رود. این محصول با هدف افزایش شفافیت، امنیت و سرعت تراکنش‌ها، توسعه یافته و بستری را برای دیجیتالی‌سازی فرآیندهای مالی فراهم می‌کند. محصول «باشگاه مشتریان» نیز پلتفرم باشگاه مشتریان بانک سپه و حاصل تلاش کارشناسان شرکت امیدبوم می‌باشد که با هدف ارتقای تعاملات مشتریان و ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده، امکان بهره‌مندی از امتیازات ویژه را برای کاربران فراهم می‌آورد.
محصول «بانکداری ویدئویی» طراحی شده در شرکت امیدتک نیز با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ویدئویی، تجربه مشتریان در تعامل با خدمات بانکی را بهبود بخشیده و فرآیندهای بانکی را ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند. آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در این مراسم اظهار داشت: رونمایی از این سه محصول، بیانگر تعهد بانک سپه به پیشرفت فناوری و نوآوری در صنعت بانکداری است.‌ ابراهیمی خاطرنشان کرد: بانک سپه در مسیر ارائه خدمات هوشمند و دیجیتالی به مشتریان، برنامه‌ها و اقدامات بزرگی را در دستور کار دارد.‌
بانک سپه نیز با بر پایی غرفه، ضمن رونمایی و معرفی این سه محصول نوآورانه، نقش پیشرو خود را در صنعت بانکداری نوین به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه