با ورود سازمان بازرسی؛
بانک تجارت نحوه محاسبه جریمه دیر کرد تسهیلات را اصلاح کرد
در پی ورود سازمان بازرسی به موضوع نحوه محاسبه و اخذ جریمه دیرکرد تسهیلات گیرندگان قرض الحسنه در بانک تجارت، مدیرعامل این بانک دستور اصلاحات لازم و استرداد مبالغ تضییع شده از حقوق مشتریان را صادر کرد. در نامه جعفر حسینی بازرس کل بانکها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور آمده است که بانک مرکزی در بخشنامههایی در سالهای ۸۸ و ۹۰ انجام تسهیم بالنسبه (تفکیک مبلغ بازپرداخت شده توسط مشتری، به نسبت اجزاء بدهی) مبالغ دریافتی از مشتریانی که بخشی از قسط تسهیلات خود را به بانکها پرداخت مینمایند را ابلاغ کرده و این درحالی است که بررسی این سازمان نشان میدهد در مواردی که قسمتی از اقساط تسهیلاتِ قرض الحسنه توسط مشتریان آن بانک پرداخت میشود، آن بانک تسهیم بالنسبه مبلغ واریزی را اعمال نکرده و تا تکمیل نشدن مبلغ کل قسط توسط مشتری، تسویه آن بخش از مبلغِ قسط واریزی را انجام نمیدهد که این رویه نادرست، علاوه بر اینکه مغایر با بخشنامه فوق الذکر است، موجب اعمال جرایم برای کل مبلغ قسط (بخش پرداخت شده و نشده) و تضییع حقوق مشتریانی میگردد که بخشی از اقساط خود را پرداخت کردهاند. در نامه مذکور تاکید شده بود که اقدامات اصلاحی لازم در این رابطه انجام و نتیجه به سازمان بازرسی منعکس شود که در پی آن مدیرعامل بانک تجارت در مکاتبهای به سازمان بازرسی اعلام کرد که دستور اصلاحات لازم توسط مدیریت امور راهبری فناوری اطلاعات بانک و استرداد مبالغ تضییع شده از حقوق مشتریان را صادر کرده است.
حضور مؤثر بانک صادرات ایران در نمایشگاه
بانکداری نوین
بانک صادرات ایران با ارائه نسخه جدید «سپینو» در یازدهمین همایش و نمایشگاه سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت «زیستبوم بانکداری هوشمند: حکمرانی دیجیتال و نظارت فناورانه» حضور دارد. علاوه بر ارائه و معرفی محصولات نوینی همچون «چکنو» و «ست» در دورههای قبلی همایش سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت، بانک صادرات ایران در یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت زیستبوم بانکداری هوشمند، حکمرانی دیجیتال و نظارت فناورانه، محصول راهبردی سپینو را به عنوان اپلیکیشن بانکداری دیجیتال خود در این نمایشگاه، عرضه و ظرفیتها و قابلیتهای نوین خود در پشتیبانی و حمایت از صنعت، نظام بانکداری نوین و همراستایی با استمرار تولید و توسعه اشتغال را ارائه خواهد کرد.
گفتنی است، سامانه ست (توثیق الکترونیک دارایی) بانک صادرات ایران در جشنواره دکتر نوربخش، دهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت پژوهشکده پولی و بانکی در سال گذشته رتبه اول محصولات نوین را کسب کرد.
راه اندازی باجه منزلت
در تمام شعب بانک سپه
در راستای تکریم پیشکسوتان و دسترسی آسان جانبازان بالای 25 درصد و سالمندان بالای 65 سال و افراد دارای معلولیت (توان خواهان) به خدمات بانکی، «باجه منزلت» در همه شعب بانک سپه راه اندازی شد. این بانک به منظور تکریم پیشکسوتان بانک سپه، جانبازان بالای 25 درصد، سالمندان بالای 65 سال و افراد کم توان و دارای معلولیت در قالب طرح سرآمدی شعب نسبت به راه اندازی یک باجه در هر شعبه با عنوان»باجه منزلت» برای ارائه خدمت به افراد مذکور اقدام کرد. بر اساس این گزارش، در «باجه منزلت» شعب بانک سپه دسترسی به خدمات بانکی در سراسرکشور بدون نیاز به اخذ شماره نوبت دهی با ارائه کارت شناسایی انجام خواهد شد و این باجهها با نصب پوستر و برچسب «باجه منزلت» از سایر باجههای شعب متمایز هستند. بانک سپه همواره توجه ویژه به پیشکسوتان، جانبازان، سالمندان و افراد کم توان و دارای معلولیت دارد و تلاش میکند خدمات بانکی به این عزیزان را به عنوان سرمایههای اجتماعی کشوردراولویت ویژه کاری خود قراردهد.
رضایت حداکثری بیمه گذاران از بیمه ما
معاونت نظارت بیمه مرکزی، جدول آمار شکایات مکتوب بر اساس رشته و شرکت مربوط به هفت ماهه اول سال ۱۴۰۳ را منتشر کرده است که نشان می دهد، شرکت بیمه «ما» یکی از کمترین میزان شکایات را به خود اختصاص داده است.
این جدول که بر اساس شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده (وارد و ناوارد) و شکایات در حال رسیدگی تفکیک شده است، از آن حکایت دارد که از مجموع 3414 شکایت ثبت شده توسط بیمه گذاران علیه بیمه گران، تنها 31 شکایت با سهم 0.9 درصد به شرکت بیمه «ما» مربوط بوده است. پالایش این آمار نشان می دهد از این تعداد شکایت ثبت شده نیز تنها 2 شکایت «وارد» بوده و 21 شکایت «ناوارد» تشخیص داده شده است، به عبارت دیگر از مجموع 1929 شکایت «وارد» تشخیص داده شده در کل صنعت بیمه، تنها 0.1 درصد سهم بیمه «ما» بوده است. تعداد شکایات بیمه گذاران از شرکت بیمه «ما» در مقایسه با شرکت هایی که سهم بازاری نزدیک به آن دارند نیز بسیار مناسب تر ارزیابی می شود.