روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ يکشنبه ۶ آبان - شماره 4701

مدیر عامل شرکت گاز استان چهارمحال وبختیاری

نیاز به یک مدل رفتاری مناسب و استوار در خصوص فرهنگ بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی

  مهندس سلیمیان تشریح کرد :باافزایش روزافزون نیاز به انرژی در جهان و به ویژه در کشورهای در حال توسعه، فرهنگ بهینه‌سازی مصرف انرژی، به ویژه گاز طبیعی، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.
در شرایط کنونی، صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی نه تنها یک ضرورت اقتصادی بلکه یک مسئولیت اجتماعی و زیست‌محیطی به شمار می‌رود که باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
نیاز به فرهنگ بهینه‌سازی مصرف
 1. حفاظت از منابع طبیعی:
 2. کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوا:
3. اقتصاد پایدار:
 مدل رفتاری مناسب برای تحقق فرهنگ بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی، نیاز به یک مدل رفتاری مناسب و استوار داریم که شامل جنبه‌های مختلف زیر است:
 1. آموزش و آگاهی:
 2. ترویج فناوری‌های نوین: .
 3. تشویق و انگیزه‌دهی:
 4. تنظیم قوانین و مقررات:
5. تقویت فرهنگ جمعی:
 تأثیرات فرهنگی و اجتماعی بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی تأثیرات عمیقی بر فرهنگ و جامعه خواهد داشت. با تغییر نگرش‌ها و عادت‌های مصرفی، می‌توان به سمت جامعه‌ای پیش رفت که در آن هر فرد نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست خود مسئولیت‌پذیر باشد.
 این نوع تغییر نیاز به زمان، تلاش و گام‌های مستمر دارد، اما اثرات آن می‌تواند بهبود کیفیت زندگی، کاهش هزینه‌ها و حفاظت از محیط زیست را به همراه داشته باشد. با ایجاد یک مدل رفتاری مناسب و استوار، می‌توان راه را برای ایجاد فرهنگی پایدار و بهینه در مصرف گاز طبیعی هموار کرد.
 در نهایت، تنها از طریق تکاتف همگانی می‌توانیم به اهداف بهینه‌سازی مصرف دست یابیم و جهانی بهتر و پایدارتر برای نسل‌های آینده بسازیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:
۲۳۰۰ میلیارد تومان
برای بیمه شدگان سلامت مازندران هزینه شد
 مدیرکل بیمه سلامت مازندران، اجرای طرح درمان زوجین نابارور و رایگان شدن خدمات کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی را از دیگر خدمات بیمه سلامت استان دانست و گفت: سال گذشته در بیمه سلامت حدود ۶۶۰ میلیارد تومان از مردم حق بیمه دریافت شده است ولی ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شد.
دکتر حسین جلاهی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، اظهار کرد: بیمه سلامت به دهک‌های۶ تا ۹ از ۵۰ تا۸۰ درصد در بحث خدمات درمانی تخفیف می‌دهد و برای دهک ۱۰هزینه را بصورت کامل پرداخت می‌کند که عین عدالت است.
وی افزود: دهک ۱۰ جامعه سالانه مبلغ ۲ میلیون تومان  به بیمه سلامت جهت ارائه خدمات درمانی پرداخت می‌کنند  که این یک خدمت مطلوب از بیمه سلامت است .
جلاهی با اشاره به اینکه در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر از سال ۱۴۰۱ با کمک استانداری، فرمانداری و دهیاری‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: اجرای طرح بیمه بیماران قبل از  ترخیص در مازندران اجرایی شده است و جهت دسترسی آسان مردم حدود ۵۹ بیمارستان، داروخانه و رادیولوژی‌ها با بیمه سلامت قرارداد دارند.
وی افزود: همچنین جهت تسهیل در دسترسی بیمه شدگان با ۵۴ پیشخوان دولت عقد قرارداد صورت گرفته است.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: طرح نظام ارجاع در روستا و شهر که بسیار ارزشمند است و سطح‌بندی خدمات را نشان می‌دهد؛ در بخش بستری بیمار و درمان سرپایی اجرایی شده است .
وی گفت: بیش از ۹۸ درصد نسخه نویسی‌های زیر مجموعه بیمه سلامت الکترونیکی است و در استان مازندران بیش از ۳۷۰ هزار نسخه در ماه تجویز می‌شود.
جلاهی از اجرای طرح درمان بیماران معتاد و عقد قرارداد با ۷۸ مراکز ارائه دهنده خدمات به این افراد، اشاره کرد و گفت: ۱۸۳۲ اقلام دارویی تحت پوشش بیمه پایه است که از این تعداد ۳۰۰ قلم دارو در طرح دارویاری قرار دارد.
وی اجرای طرح درمان زوجین نابارور و رایگان شدن خدمات کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی را از دیگر خدمات بیمه سلامت استان مازندران دانست و افزود: سال گذشته در بیمه سلامت حدود ۶۶۰ میلیارد تومان از مردم حق بیمه دریافت شده است ولی ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شد.

به همت شرکت پایانه های نفتی ایران
نوسازی و تجهیز مدرسه مشترک شهید بامری و شهید باهنر عسلویه
 در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و با هدف بهبود زیرساخت‌های آموزشی، مدارس شهید بامری و شهید باهنر عسلویه نوسازی و تجهیز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، پروژه نوسازی و تجهیز مدرسه شهید بامری و شهید باهنر عسلویه با حضور غلامحسین گرامی، رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی و جمعی از مقامات محلی و مسئولان آموزشی به بهره‌برداری رسید.
در این مراسم که با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر، جانشین فرمانده سپاه و نمایندگان اداره آموزش و پرورش برگزار شد، غلامحسین گرامی ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه گفت: دانش‌آموزان به‌عنوان سرمایه‌های آینده کشور، شایسته بهره‌مندی از فضای آموزشی مطلوب هستند.
وی افزود: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اجرای طرح‌های نوسازی و تجهیز، از جمله رنگ‌آمیزی و بهسازی فضای آموزشی، درصدد است تا محیطی شاداب و استاندارد برای تحصیل این نسل آینده‌ساز فراهم آورد.
وی در ادامه تاکید کرد: شعار ما خدمت به مردم است و حضور امروز ما در کنار شما نشان‌دهنده تعهد شرکت پایانه‌های نفتی ایران به این هدف است.
گرامی همچنین به جزئیات اقدامات انجام‌شده اشاره کرد و افزود: تقویت سیستم‌های خنک‌کننده، خرید و نصب زمین چمن مصنوعی به مساحت ۷۶۰ مترمربع، رنگ‌آمیزی کلاس‌ها و بهبود و تقویت سیستم روشنایی از جمله اقدامات کلیدی در این مدرسه بوده که با حمایت عباس غریبی  مدیرعامل محترم شرکت پایانه‌های نفتی ایران، به سرانجام رسیده است.
در پایان این مراسم، از سوی فرمانداری، اداره آموزش و پرورش و شورای شهر عسلویه، لوح تقدیری به‌پاس تلاش‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران به غلامحسین گرامی و تیم مدیریتی این شرکت اهدا شد.

واگذاری حدود ۷۰۰۰ انشعاب آب جدید در استان بوشهر
 قطع حدود ۱۴۰۰ انشعاب غیر مجاز
 بوشهر-رضا حیدری : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در ۶ ماهه امسال، ۶ هزار و ۷۹۱ انشعاب آب و یک‌هزار و ۱۹۳ انشعاب فاضلاب به متقاضیان واگذار شده است.
ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار داشت: در نیمه نخست امسال همچنین پنج هزار و ۳۹۱ انشعاب آب و ۵۱۰ انشعاب فاضلاب در در این استان نصب شده است.
وی بیان کرد: این اقدامات به منظور تأمین نیازهای آبی شهروندان و بهبود کیفیت خدمات انجام شده و این انشعابات به خصوص در مناطق کم‌برخوردار و روستاها مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته یک هزار و ۳۴۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر شناسایی شده، اظهار کرد: انشعابات غیرمجاز نه تنها باعث هدررفت منابع آبی می‌شوند بلکه می‌توانند به تأسیسات آب و فاضلاب آسیب جدی وارد کنند.
عالی تاکید کرد: به همین دلیل، طرح ساماندهی انشعابات غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی استان با هدف افزایش پایداری منابع آب به‌صورت جدی در حال اجرا است.
وی افزود: این طرح شامل شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی انشعابات غیرمجاز و نیز آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص عواقب استفاده از انشعابات غیرمجاز است تا با همکاری مردم و نهادهای محلی، به یک مدیریت پایدار آب در استان بوشهر دست پیدا کنیم.
عالی همچنین از شهروندان خواست که با گزارش هرگونه انشعاب غیرمجاز، در راستای حفظ منابع آبی و بهبود کیفیت خدمات همکاری کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه