روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ يکشنبه ۶ آبان - شماره 4701

واکنش‌ها نسبت به برخورد مقتدرانه با حادثه‌ تنش‌زای بامداد شنبه

آرامش و هوشیاری مردم پروپاگاندای غرب را بی‌اثر کرد

  اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در حمله به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام و مقابله موفق سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور واکنش‌هایی را به دنبال داشت.
قرارگاه پدافند هوایی کشور صبح شنبه؛ ۵ آبان ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای درباره دلایل فعال شدن پدافندها در سحرگاه دیروز در برخی از شهرها اعلام کرد: باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد دیروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.
در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست شد که اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال کرده و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه نکنند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران دو تن از رزمندگان خود را حین مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی فدا نمود.
محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور هم با انتشار تصویری از پرچم ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.
عطاالله مهاجرانی در توییتی از  پدافند هوایی ارتش برای مقابله با عملیات اسرائیل تشکر کرد.
علی احمدی‌نیا  سرپرست امور اطلاع رسانی دولت هم نوشت: مراقب بازی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی باشیم و با انتشار شایعات در پازل آن‌ها بازی نکنیم. ایران عزیزمان پاینده و سربلند است به کوری چشم بدخواهان.
حسام‌الدن آشنا هم نوشت: با دم شیر بازی کردید.اینجا نه فلسطین است. نه لبنان است. نه عراق است. نه افغانستان است. اینجا ایران است.
صادق زیباکلام اما اعتقاد خود درباره آن‌چه اتفاق افتاده است را این‌گونه منتشر کرد: حمله هوایی سحرگاه دیروز اسرائیل به ایران،بیش از آنکه دستاورد نظامی برای تل آویو باشد، موفقیت دیپلماتیک برای واشنگتن بود که توانست نتانیاهو را وادار نماید تا حمله را بسیار محدود  سازد تا ایران مجبور به تلافی نشود. آمریکائی‌ها برای چندمین بار نشان دادند که خواهان جنگ با ایران نیستند.
محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به اقدام اخیر رژیم اسرائیل نوشت: تعدی رژیم صهیونیستی به ایران بیش از آن که قدرت‌نمایی باشد، حکایت از ترس و فرار آن‌ها داشت‌.
شهاب‌الدین طباطبایی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت هم نوشت: «شبه‌حمله رژیم‌ جعلی با سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور شکست خورد. روایت‌های جعلی تروریست‌ها هم با یکپارچگی داخلی دفع شد. خلاصه خبرها تا این ساعت: دلار ریخت، بورس سبز شد...»
هم‌چنین فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در گفت‌وگویی اظهار کرد: مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند و نسبت به آن اطمینان دارند. همانطور که بیانیه‌های رسمی پدافند هوایی کشور نشان می‌دهد، تنها خسارات محدودی وارد شده و لازم است مردم عزیز ضمن حفظ آرامش از دل دادن به شایعات دوری کنند و اخبار را تنها از رسانه‌های رسمی و بیانیه‌های نیروی پدافند دنبال کنند.  باید به قدرت و اقتدار جوانان این مرز و بوم آفرین گفت که با اقدامات خود غرور ملی ایرانیان را احیا کردند.
احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار هم در کانال تلگرامی خود نوشت: یک پاسخ فوری از سوی ایران به معنای تشدید جنگ و بروز عواقب سیاسی و اقتصادی آن بخصوص کمک به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در آمریکاست و تعلل در پاسخ و یا عدم پاسخ هم مایۀ تشدید فشارِ نیروهای تندروی داخلی به بدنۀ حاکمیت و متهم کردن آنان به تسلیم و در نتیجه ایجاد التهاب سیاسی در کشور است.
حسین موسویان، دیپلمات سابق هم نوشت: عملیات نظامی تلافی جویانه دیروز اسرائیل علیه ایران محدود بود. من قبل و بعد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، مکرر درمقالات و مصاحبه ها بر ضرورت آتش بس بین ایران و اسرائیل تاکید کردم. اکنون که پاسخ اسرائیل به عملیات گسترده موشکی چند هفته پیش ایران محدود بود؛ به نفع صلح و ثبات و امنیت است که: ۱ -  آتش بس بین ایران و اسرائیل برقرار شود ۲ - حملات نظامی اسرائیل علیه لبنان براساس قطعنامه ۱۷۰۱ پایان یابد. ۳ - آتش بس در جنگ غزه برقرار ، اسراء بین اسرائیل و حماس مبادله و با اجرای قطعنامه های سازمان ملل در مورد تشکیل دو دولت، گام بلندی برای صلح و امنیت در خاورمیانه برداشته شود.
محمد مهاجری، روزنامه‌نگار اصولگرا نوشت: برخلاف حملات قبلی رژیم صهیونیستی به میهن عزیزمان که  #کشورهای_عربی سکوت می‌کردند، بعد از تهاجم دیشب چندکشور عربی آن را  رسما محکوم کردند. این موفقیت را می‌گذاریم به حساب تلاش‌های  دیپلماتیک سردار میدان دیپلماسی ایران،  سیدعباس عراقچی.
محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس دهم، ا اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور در مقابله با اقدام تنش زای شب گذشته رژیم صهیونیستی، بیان کرد: از قبل نیز مشخص بود که این حمله فاقد شاخص‌های عملیاتی خواهد بود و صرفا یک حرکت تاکتیکی برای اعاده حیثیت این رژیم بود. به عبارت دیگر حمله کوچک با سر و صدای بزرگ بود. رژیم صهیونیستی این استراتژی را پیش گرفت. واکنشی که پدافند هوایی ما داشت نیز نشان داد که خوشبختانه ما از آمادگی لازم برخوردار هستیم.
حسین آجرلو کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی در تهران، خوزستان و ایلام گفت: به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها از قدرت پدافندی ایران متعجب شده‌اند؛ تهران با قدرت با این حملات مقابله کرد و نشان داد شاید پدافند ایران حتی برتر از گنبد آهنین باشد.
سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: هیچ بازار، مدرسه و اداره‌ای تعطیل نشده چون مردم در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با انواع و اقسام پدیده‌ها و حوادث روبرو شده و از آن آگاهی دارند به همین دلیل واکنش‌شان به تجاوز رژیم صهیونیستی معمولی و عادی است.
وی گفت: مردم ایران از ۴۶ سال قبل با مبارزه، تحریم، انواع جنگ نظامی، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی مانوس شدند.
هم‌چنین محمد هاشمی فعال سیاسی، تاکید کرد: شب گذشته شاهد هوشیاری و اقتدار پدافند هوایی کشور در مواجهه با اقدام تنش زای رژیم صهیونیستی بودیم.
وی با اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور در مواجهه با اقدام تنش زای شب گذشته رژیم صهیونیستی، بیان کرد: آنچه مهم است این بوده که تاکنون اسرائیل خیلی مدعی بود که حمله گسترده ای را انجام خواهد داد اما در واقعیت نتوانست اقدام خاصی انجام دهد. این نشان دهنده اقتدار پدافند هوایی کشور است. تاکنون صرفا گزارش ها حاکی از خسارت جزئی است. رژیم صهیونیستی نتوانست به ادعاهای خود عمل کند.
محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هیچگاه تجاوزگر نبوده و نیستیم، اما در برابر دشمن متجاوز نیز هرگز ساکت ننشسته‌ایم.
وی گفت: حماقت رژیم قاتل صهیونیستی در حمله به تهران، خوزستان و ایلام مانع از اضمحلال و نابودی‌اش نیست.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه