روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان - شماره 4700

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:

تمامی دکل های حفاری به تجهیزات ورزشی مجهز می شوند

 مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: با هدف تعمیم ورزش به مناطق عملیاتی، تمامی دکل های حفاری شرکت در موقعیت های خشکی و دریا به تجهیزات و امکانات ورزشی مجهز می شود.
دکتر حمید رضا گلپایگانی در دیدار و نشست صمیمی با ورزشکاران و دست اندرکاران باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت که به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی برگزار شد،  اهتمام به ورزش همگانی و قهرمانی و پرورش ورزشکاران مستعد را از اولویت های شرکت دانست و افزود: توجه به امر ورزش موجب سلامت و نشاط کارکنان و خانواده های آنان گردیده و در افزایش  راندمان کار و بهره وری سازمان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
وی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان شرکت پیشران همسو با وظایف سازمانی و ایفای نقش محوری در تولید نفت و گاز در کشور، ضمن بازسازی و مرمت به موقع امکانات ورزشی موجود، توسعه فضا و تامین تجهیزات لازم را در رأس برنامه های تدوین شده دنبال می کند و در همین ارتباط  به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی سالن چند منظوره ورزشی در مجموعه شماره - ۶ شرکت خواهیم بود و اعتبار مورد نیاز برای ایجاد و راه اندازی سالن بدن سازی بانوان نیز تامین می شود.
گلپایگانی در این نشست که شماری از مدیران و مسئولان، مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی ملی حفاری، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، رئیس روابط عمومی شرکت ،مسئول فرهنگی باشگاه، پیشکسوتان، مربیان، سرپرستان و مدال آوران شرکت در مسابقات داخلی حضور داشتند،استاندارد سازی فضاهای ورزشی از نظر ایمنی، تجهیزات روز آمد ، سامانه های سرمایشی و گرمایشی و توجه به بهداشت محیط را یادآور و حضور پزشکیار در سالن ها و فضاهای تمرینات ورزشی و فوریت های پزشکی به هنگام مسابقات را مورد تاکید قرار داد.
سید سالار محمد نیا مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی و رئیس تربیت بدنی و امور ورزش شرکت در این نشست، گزارشی  از وضعیت و امکانات موجود ورزشی، اقدامات به عمل آمده در راستای توسعه و تعمیم ورزش همگانی و قهرمانی برای کارکنان شرکت اعم از آقایان و بانوان و فرزندان آنان و حضور تیم های ورزشی در لیگ های داخلی و مسابقات سراسری وزارت نفت  ارائه داد و در ادامه تعدادی ار مربیان و ورزشکاران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در جهت تقویت تیم های ورزشی و حضور فعال در رقابت  ها و میادین ورزشی پرداختند.

به مناسبت هفته مازندران و با حضور استاندار؛
پوستر جشنواره قصه گویی مارون هوسنی رونمایی شد
 استاندار مازندران به فرهنگ غنی مادران این مرز و بوم اشاره کرد و گفت: مادران با قصه ها و عروسک‌های دست ساخته خود یکی از بهترین شیوه ها برای کتابخوان شدن کودکان بشمار می‌روند که باید از این ظرفیت بهره گرفت.
به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، یوسف نوری استاندار مازندران در شصت و هشتمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در فعالیت‌های جدید به تبیین نقش کتاب در توسعه و ارتقای سطح فرهنگی و علمی پرداخته شود، گفت: در حال حاضر در کنار اهمیت کتاب و کتابخوانی، تبلیغ فرهنگ مطالعه با روش‌های گوناگون و جدید یک الزام است.
استاندار با بیان اینکه ایران مهد تاریخ و فرهنگ و کتاب، نماد تمدنی آن است، گفت: در این فرهنگ، دانشمندان و عالمان بزرگی پرورش یافتند و کتابخانه یک عالم در یک شهر، بزرگتر از کتابخانه کشور اروپایی است.
مقام عالی دولت در مازندران به سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های نتیجه بخش کودکان را تشویق می‌کند، بهمین خاطر مطابق با علایق کودکان به آنها کتاب هدیه دهید.
در حاشیه این نشست از پوستر اولین جشنواره مادران قصه‌گوی مازندران با نام « مارون هوسنی» به مناسبت هفته مازندران، توسط استاندار رونمایی شد،
وی تصریح کرد: در این جشنواره چندین اثر فرهنگی نهفته است. ترویج فرهنگ، آموزه‌ها و باورهای ملی و مذهبی می‌باشد و از دل قصه‌های اساطیری، مادران فرزندان سلحشور و قهرمان تربیت کردند که این باید به نسل جدید انتقال داده شود.
استاندار این جشنواره را فرصت مناسب برای معرفی فرهنگ و گنجینه‌های هویت فرهنگی ملی و اجتماعی دانست و گفت: هوسنی یک کلمه دیرینه و قدیمی به معنای قصه‌گو، بازگشت به هویت اصیل مازندرانی است.
سکینه خاتون مهدیان پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره مادران قصه‌گوی مازندران، که در راستای گرامیداشت هفته مازندران تدارک دیده شده با بیان اینکه جشنواره مارون هوسنی، نام جشنواره ای به زبان مازنی هست و به معنی «مادران قصه‌گو» می باشد، اظهار کرد: مادران قصه گو، می توانند با ارسال یک فیلم از قصه گویی های مازنی خود برای این اداره کل در این جشنواره شرکت نمایند.
وی افزود: پس از داوری اولیه، 20 اثر منتخب برای اجرای صحنه ای معرفی خواهند شد و با حضور 3 نفر از داوران متخصص زبان شناسی، هنرهای نمایشی و قصه گویی، مادران منتخب قصه گو به اجرای قصه خواهند پرداخت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خاطر نشان کرد: دانش آموزان نیز به عنوان شنونده‌های قصه‌ها در اختتامیه برنامه هستند و 10 نفر از منتخبین، با اعلام هیئت داوران، به عنوان برگزیدگان معرفی خواهند شد.

ظرفیت کارگاه های فنی در زندان‌های استان بوشهر می تواند به توسعه کسب و کار تولیدی رونق دهد
 مديركل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در نشست با مدیران اداره کل زندانهای استان بوشهر گفت : کارگاه های فنی در زندانهای استان به عنوان یک فرصت مناسبت برای ایجاد فعالیت های تولیدی در زمینه های مختلف صنفی و صنعتی درراستای تحقق کامل جهش تولید با مشارکت مردم می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر؛ مهدی صفوی با اشاره به اهمیت ایفاء مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد: درحوزه صنایع به منظور کاهش مشکلات و معضلات جوامع پیرامونی می توان با مشارکت فعال بنگاههای اقتصادی استان جهت کسب درآمد و تامین هزینه های زندانیان نیازمند تا حدودی کمک نماید .
صفوي اضافه کرد : متقاضیان ایجاد کسب وکارهای تولیدی در زمینه های مختلف نظیر خیاطی، صنایع دستی ، فرش دستباف و غیره می توانند از استقرار بنگاه های اقتصادی درون زندانهای استان با استفاده از نیروی کار مستقر در آنجا بهره مند شوند    .

توسط شهردار هشتگرد صورت گرفت؛
اهدای کتاب تاریخ هشتگرد به تعدادی
از شهرداران شهرهای مهم و تاریخی ایران
 ساوجبلاغ – سیروس  رنجبرکهن: با هدف ترویج فرهنگ و هویت بومی و پشتیبانی از آثار علمی و پژوهشی در شهر هشتگرد و معرفی تاریخ کهن شهر هشتگرد که جزئیات پر فراز و فرود آن در کتاب «تاریخ هشتگرد» نوشته دکتر حسین عسکری نویسنده و پژوهشگر ساوجبلاغی، با نثری روان و رعایت روش تحقیق منتشر شد و نسخه هایی از این کتاب از سوی شهردار هشتگرد، به تعدادی از شهرداران مهم و تاریخی کشور ارسال گردید.
مهندس علیرضا کیان شهردار هشتگرد طی نامه های جداگانه، این کتاب تاریخی را به شهرداران شهرهای تاریخی و مهم ایران همانند مشهد مقدس، اصفهان، شیراز، قزوین، تبریز، ساری، اهواز، تهران، قم، کرمان، زنجان، ماسوله، اردبیل، همدان، رشت، فومن، یزد، اصفهان، کرج، کرمانشاه و منطقه آزاد کیش و مسئولان استانی و گروهی از پژوهشگران و نویسندگان شناخته شده کشوری هدیه کرد.  در بخشی از نامه پیوستی شهردار هشتگرد آمده است: «فرهنگ و مدنیت در شهر هشتگرد (مرکز شهرستان ساوجبلاغ)، دست کم قدمت ۲۲۰۰ ساله داشته و حضور تشیع دوازده امامی، پیشینه ۱۰۰۰ ساله دارد. این کهن شهر همچنین میزبان کاروانسرای صفوی ینگی امام با دلالت های قابل توجه تاریخی و مذهبی است که توأمان در فهرست آثار ملی ایران و میراث فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.»
گفتنی است کتاب تاریخ هشتگرد نوشته حسین عسکری با حمایت شهرداری هشتگرد در ۸۶۰ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات سفیر اردهال چاپ و منتشر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه