روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان - شماره 4698

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران خبر داد؛

ورود ۶۰۰ اتوبوس نو داخلی تا پایان سال به پایتخت


 مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵۰۰ الی ۶۰۰ اتوبوس جدید تولید داخل تا پایان سال خبر داد.
مهدی علیزاده در مورد ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت با بیان اینکه تاکنون در دوره ششم مدیریت شهری ۱۱۳۴ دستگاه اتوبوس نو خریداری شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال نیز از محل قرارداد ۲۵۰۰ اتوبوس نو داخلی بر اساس وعده شرکت اسنا و عقاب باید حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ اتوبوس نو تولید داخل تحویل داده شود.
وی تأکید کرد: شرکت‌های خودروساز داخلی متعهد شدند که تا پایان شهریورماه سال آینده ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید داخل تحویل شهرداری تهران بدهند که اگر بدقولی نکنند، بر اساس زمانبندی وارد ناوگان می‌شود.
علیزاده در مورد اتوبوس‌های خرید خارجی نیز با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد چین باید در مرحله اول وارد تهران شود، گفت: در حال حاضر تنها ۱۰ اتوبوس برقی از پارت اول وارد گمرک شده است که بر اساس قول چینی‌ها؛  اوایل آبان ماه ۱۰۰ دستگاه دیگر پارت از اول وارد کشور می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست:
رویکرد پژوهشکده محیط زیست باید
حل چالش‌های پیچیده این حوزه باشد
 رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: رویکرد پژوهشکده محیط‌ زیست باید به گونه‌ای باشد که چالش‌های پیچیده پیش‌روی محیط‌زیست کشور را حل کند.
شینا انصاری در مراسم تکریم و معارفه رییس جدید پژوهشکده محیط‌  زیست و توسعه پایدار که در این پژوهشکده برگزار شد، اظهار کرد: برنامه راهبردی پژوهشکده نیازمند به‌روزرسانی و لازم است در این حوزه یک برنامه‌ریزی پنج ساله داشته باشیم.
وی با تقدیر از اقدامات مدیر سابق پژوهشکده محیط‌ زیست افزود: رویکرد پژوهشکده محیط‌ زیست باید به‌گونه‌ای باشد که چالش‌های پیچیده پیش‌ روی محیط‌زیست کشور را حل کند و دیدگاه این مجموعه باید منطبق با حل مساله باشد.
معاون رییس‌جمهوری تصریح کرد: ما با چالش‌های متعددی در حوزه محیط‌ زیست روبه‌رو هستیم. پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌ها، محدودیت منابع آب، کاهش تنوع زیستی، چالش‌های اکوسیستم، مشارکت جوامع محلی، مشکلات محیط بانان و ... می‌تواند موضوع پژوهش‌های کاربردی و ارائه راهکارهای مناسب در پژوهشکده باشد.
رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌ها مانند ارزیابی محیط زیست نیازمند راهکارهای جایگزین و فناورانه هستیم، اضافه کرد: ما باید بتوانیم به توسعه پایداری که هدف اصلی پژوهشکده است، دست بیابیم و برای تحقق این امر لازم است تعاملات خود را در سطح ملی و بین‌‎المللی با نهادهای علمی و دانشگاهی افزایش دهیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، انصاری در پایان گفت: با توجه به سرمایه انسانی متخصص و علمی پژوهشکده محیط‌ زیست و توسعه پایدار می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد؛
شناسایی ۱۲ نوع تخلف با دوربین‌های رادارگان راهور
 رئیس پلیس راهور فراجا گفت: دوربین‌های رادارگان پلیس راهور ۱۲ نوع تخلف را شناسایی می‌کند.
سردار سید تیمور حسینی، در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایپاس ۲۰۲۴ گفت: امسال حضور پلیس راهور در نمایشگاه با رویکرد آموزشی و خدماتی و فن آوری اطلاعات پررنگ‌تر از سال‌های گذشته است. ما در تلاش هستیم با یک هم‌افزایی مناسب، به قابلیت‌های موردنظر و کنترل هوشمند ترافیک دست پیدا کنیم.
وی در خصوص تجهیزات جدید اضافه کرد: در این نمایشگاه، دستگاه دوربین ثبت تخلفات پرتابل بر پایه رادار به نام رادارگان به نمایش گذاشته شده است. این دوربین‌ها سه ویژگی برجسته دارند؛ اول، قدرت بالای آنالیز تصاویر و تشخیص دقیق‌تر تخلفات؛ دوم، عدم نیاز به دخالت مستقیم کاربر و سوم، تمرکز این دوربین‌ها فقط بر کنترل سرعت نیست، بلکه بیش از ۱۲ نوع تخلف را شناسایی می‌کنند و کنترل ترددها و رعایت مقررات رانندگی را با دقت انجام می‌دهند.
سردار حسینی در ادامه افزود: ما در حال انجام آخرین تست‌های دوربین‌های رادارگان هستیم و به‌زودی با به‌صفر رساندن خطاهای سامانه، از این فناوری به‌صورت گسترده استفاده خواهیم کرد. این دوربین‌ها کاملاً تولید داخل و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند.
رئیس پلیس راهور به موضوع واقعیت مجازی (VR) در غرفه پلیس نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری واقعیت مجازی به بازسازی صحنه تصادفات کمک می‌کند تا کارشناسان بتوانند اشتباهات را به حداقل برسانند.
وی همچنین به احیای همیاران پلیس با رویکرد جدید پرداخت و گفت: ما می‌خواهیم همیارانی تربیت کنیم که فقط به رانندگی توجه نکنند، بلکه همیار زندگی باشند و به موضوعات زیست‌محیطی و دیگر مسائل اجتماعی نیز اهمیت دهند. تربیت افرادی با دغدغه زندگی سالم در اولویت ما قرار دارد.
سردار حسینی در پایان به اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: اگر آموزش‌های دو دهه گذشته نبود، قطعاً نمی‌توانستیم کشته‌های تصادفات را از مرز ۲۸ هزار نفر کاهش دهیم. آموزش یکی از اصلی‌ترین وظایف ما در حوزه کاهش تصادفات است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه