روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان - شماره 4698

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

دشمن در کنار جنگ سخت، تمرکز شدیدی بر جنگ نرم رسانه ای دارد


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل گفت: تبلیغات منفی رسانه های غربی و صهیونیستی در بحبوحه جنگ به دنبال تضعیف مقاومت افکار عمومی در جبهه رو به روی اسرائیل است. آنها تلاش می کنند تا وضعیت را به نفع اسرائیل نمایش دهند و فضای داخلی اسرائیل را برای ناامید نشدن نسبت به طولانی شدن جنگ مدیریت کنند.
علی بیگدلی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص افزایش حجم تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه محور مقاومت و ایران به چند دلیل مهم اشاره کرد و گفت: همواره در جبهه جنگ در کنار جنگ نظامی یا جنگ سخت دشمن از ابزار تبلیغاتی و فشار بر افکار عمومی به عنوان جنگک نرم برای تفوق و بهره برداری بیشتر به نفع خود استفاده می کند تا دست برتر را در ابعاد مختلف داشته باشد لذا در عصر جدید استفاده از مطبوعات و رسانه ها برای انتشار اخبار کذب و هیجانی بسیار مورد توجه است.
وی در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مطبوعات و همه رسانه های غربی در اختیار لابی های صهیونیستی قرار دارند یعنی صهیونیست ها حاکمان و مالکان بسیاری از روزنامه ها و تلویزیون های آمریکا هستند قطعا تلاش می کنند بنحوی بار تبلیغات منفی را درباره محور مقاومت و به نفع اسرائیل بالا ببرند.
علی بیگدلی در این باره یادآور شد:  در فرانسه چیزی نزدیک به 6 میلیون یهودی زندگی می کنند که از شهروندان ثروتمند و با نفوذ اقتصادی و سیاسی به شمار می روند، لذا با هزینه های مالی بسیاری تلاش می کنند به هر نحوی که شده از قدرت اثرگذاری رسانه ها به نفع اسرائیل بهره برداری کنند.
علی بیگدلی تصریح نمود: در جنگ جهانی اول و دوم نیز مطبوعات در همان شکل و سیاق آن روزهای خود بسیار تلاش می کردند تا جبهه مقابل را ضعیف نشان داده وروحیه آنها را ضعیف کنند.
وی در این باره گفت: به عنوان مثال با بیان اینکه حضور در جبهه های جنگ خطرناک است و جمعیت دشمن در حال کشته شدن و از دست رفتن است مردم را از پیوستن به جبهه ها می ترساندند ودولتها را برای دست کشیدن از جنگ و تسلیم شدن تحت فشار قرار می دادند پس تبلیغات مخرب در بحبوحه جنگ موضوع جدیدی نیست.
وی معتقد است: امروز رسانه های غربی و صهیونیستی دست به کار شده اند که وضعیت میدان را به گونه ای نشان دهند که گویا دست برتر با اسرائیل و ادامه جنگ به زیان ایران وحزب اله است؛ آنها با داشتن تلویزیون های و رسانه های مختلف در سراسر جهان تلاش می کنند روحیه مردم منطقه را ضعیف کنند.
علی بیگدلی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: متاسفانه امکانات رسانه ای کشور و حتی بسیاری از کشورهای منطقه به نسبت امکانات رسانه ای غرب بسیار کم است. از زمانی که دولت مدرن به وجود امده کشورهای غربی با توجه به اهمیت اثرگذاری رسانه ها معمولا از رسانه ها برای تاثیرگذاری روی عموم جامعه استفاده کرده اند تا بدین شکل رقبا را تخطئه کنند اما متاسفانه ما در زمینه استفاده از رسانه ها بخصوص در بخش تبلیغات نتوانسته ایم همپای غرب عمل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: تبلیغات منفی رسانه های غربی و صهیونیستی در بحبوحه جنگ به دنبال تضعیف مقاومت افکار عمومی در جبهه رو به روی اسرائیل است. آنها تلاش می کنند تا وضعیت را به نفع اسرائیل نمایش دهند و فضای داخلی اسرائیل را برای ناامید نشدن نسبت به طولانی شدن جنگ مدیریت کنند.
علی بیگدلی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: رسانه های داخلی وجبهه مقاومت باید از تمام توان خود برای کاهش اثرگذاری و خنثی سازی تبلیغات منفی رسانه های غربی و صهیونیستی استفاده کنند تا مانع تحقق خواسته های آنها در زمین جنگ نرم شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه