روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر - شماره 4697

تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

انسجام و وحدت داخلی عامل عقب‌نشینی و شکست دشمن خواهد بود


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: همانگونه که در اول انقلاب عنوان شده میزان رای مردم است باید این موضوع برای انسجام هر چه بیشتر داخلی اجرا شود تا دشمن بداند و ببینند مردم ایران متحد هستند، این نسخه می تواند تضمین کننده امنیت و تامین منافع ملی باشد.
میر قاسم مومنی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص سفر رئیس جمهور به روسیه در راستای حضور در نشست اعضای بریکس با اشاره به اینکه در راستای تامین امنیت ملی کشور نباید منتظر حمایت کشورهای دیگر مثل روسیه باشیم به یک نکته مهم اشاره کرد و گفت: این موضوع در تمام دنیا ثابت شده است که هر کشوری حتی در شرایطی که آن کشور کمترین ریسک سیاسی یا امنیتی و نظامی دارد به دنبال تامین منافع خود است پس نباید از روس ها یا کشورهای عضو بریکس بیش از حد انتظار داشته باشیم چرا که آنها همانند سایر کشورها به دنبال تامین منافع خود هستند.
وی در این باره خاطر نشان کرد: قطع به یقین روسیه که در خود در اوکراین درگیر جنگ است نمی توانیم انتظار کمک یا حمایت چندانی از آنها داشته باشیم چرا که روسیه نیز شبیه سایر کشورها به دنبال تامین منافع خود هستند.
میر قاسم مومنی گفت: روسیه در اوکراین با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند، لذا روس ها بنحوی مایلند از باتلاق اوکراین خارج شوند لذا نباید با خیال خام دچار این اشتباه شویم که روسیه یا سایر کشورها منافع خود با جهان را در راستای حمایت از ایران در نظر نمی گیرند، بلکه همکاری های سیاسی و اقتصادی خود را همواره براساس منفعت بری بیشتر تنظیم می کنند.
وی در این باره یادآور شد: متاسفانه روسیه وچین حتی در حد حرف و اظهار نظر موضعی مشابه اتحادیه اروپا در راستای حمایت از امارات در موضوع تعلق جزایر سه گانه ایران به امارات اتخاذ کنند لذا نباید انتظار داشته باشیم روسیه مدافع منافع ما چه در عرصه اقتصادی یا سیاسی و نظامی شود.
کارشناس و تحلیلگر اقتصادی افزود: سیاست گذاران ایرانی چه درعرصه اقتصادی و سیاست خارجی در برهه حساس کنونی باید حساسیت بسیار زیادی نسبت به مسائل بین الملل داشته باشند بدین معنا که در سیاست گذاری ها باید فقط و فقط منافع ملی را در نظر بگیرند و با وعده های هیچ کشوری راهی را طی نکنند که به عدم تامین منافع ملی منتهی شود.
میر قاسم مومنی افزود: با توجه به اینکه نزدیک به چهار میلیون روسی تبار در اسرائیل زندگی می کنند نمی توان انتظار داشت روسیه آنچنان که انتظار می رود حامی محور مقاومت و ایران در برابر اسرائیل باشد بنابراین باید با عقلانیت تصمیم بگیریم و فقط مدافع منافع ملی باشیم.
میرقاسم مومنی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: اینک کشور دریک پیچ خطرناک تاریخی قرار گرفته است به طوری که می توان گفت متاسفانه تمام دشمنان علیه ما بسیج شده اند و بخشی خاک و تمامیت ارضی کشور را تهدید می کنند و بخشی نیز از حمله نظامی سخن می گویند در این شرایط برای جلوگیری از شعله ور شدن آتش جنگ براساس آنچه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب فرمودند باید به دنبال افزایش اتحاد و انسجام داخلی باشیم.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: همانگونه که در اول انقلاب عنوان شده میزان رای مردم است باید این موضوع برای انسجام هر چه بیشتر داخلی اجرا شود تا دشمن بداند و ببینند مردم ایران متحد هستند، این نسخه می تواند تضمین کننده امنیت و تامین منافع ملی باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه