روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر - شماره 4695

کارشناس سیاست خارجیدر گفت و گو با کائنات

علت اصلی توقف پاسخ اسرائیل فشار آمریکا نیست بلکه موثر بودن حمله ایران است


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل گفت: اگر حملات ایران موثر نبود یا اسرائیل می توانست موشک های ایران را خنثی کند به سرعت به ایران حمله می کردند و معطل نمی کردند اما چون حملات موثر بوده منتظر مانده اند تا تمهیدات لازم برای حمله به ایران را انجام دهند مثل استقرار سامانه تاد.
حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل در گفت و گو با کائنات در پاسخ به این پرسش که ممکن است حمله احتمالی اسرائیل به ایران به بعد از برگزاری انتخابات آمریکا موکول شود گفت: به نظر می رسد نتانیاهو امیدوار به روی کار آمدن ترامپ برای تداوم بحران سازی است. آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه در صورت روی کار آمدن آقای ترامپ موقعیت شخص نتانیاهو در حاکمیت اسرائیل تثبیت می شود، شاید به این خاطر برخی ادعا می کنند این احتمال وجود دارد که حمله اسرائیل به بعد از برگزاری انتخابات آمریکا موکول شود اما در واقع این نمی تواند یک فرضیه مطمئن یا درست باشد.
وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: به این دلیل نتانیاهو مایل به روی کار آمدن آقای ترامپ است چرا که نتانیاهو می داند اگر امروز آتش بس شود کمیته تحقیق داخلی اسرائیل شروع به کار می کند و این به معنای سرنگونی دولت وی است، لذا  امیدوار است ترامپ روی کار بیاید شاید بتواند دولت خود را حفظ کند اما بحث این است علت اصلی توقف پاسخ اسرائیل فشار آمریکا نیست بلکه موثر بودن حمله ایران است. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: اگر حملات ایران موثر نبود یا اسرائیل می توانست موشک های ایران را خنثی کند به سرعت به ایران حمله می کردند و معطل نمی کردند اما چون حملات موثر بوده منتظر مانده اند تا تمهیدات لازم برای حمله به ایران را انجام دهند مثل استقرار سامانه تاد. وی خاطر نشان کرد: افکار عمومی داخل اسرائیل  به شدت دولت نتانیاهو را تحت فشار قرار داده است، ضمن اینکه حزب اله با موشک های خود پایگاه های مهم نظامی اسرائیل را مورد حمله قرار داده و از آن سو نیز موشک های انصارلله یمن به هدف اصابت کرده است پس می توان گفت اسرائیل برای حمله به ایران در حال بازسازی خود است. وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: به بیان بهتر اسرائیل در حال بازسازی شرایط خود است یعنی این موضوع به معنای انصراف از حمله به ایران نیست، پس ربطی به موضوع برگزاری انتخابات آمریکا و حمله به ایران بعد از 15 آبان ماه ندارد. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: حمله اسرائیل به ایران برای پاسخ به حمله موشکی ایران عملا ربطی به انتخابات آمریکا ندارد ضمن اینکه در امریکا وقتی رئیس جمهور انتخاب می شود چه ترامپ روی کار بیاید یا خانم هریس، رئیس جمهور جدید کار خود را از اول بهن ماه به صورت رسمی آغاز می کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه