روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر - شماره 4694

در گفت و گو با مطرح شد

بیگدلی: نتانیاهو مقید به رعایت حقوق بین الملل در هیچ زمینه ای نیست

 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: هیجاناتی که در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی به وجود آمده نشان می دهد فضای بین المللی از عملکرد نتانیاهو راضی نیست و دولت اسرائیل را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.
علی بیگدلی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص موضوع حمله اسرائیل به یونیفل و صلح بانان بین المللی گفت: با اینکه اسرائیل به صورت بی شرمانه به نیروهای حافظ صلح حمله می کند شاهد بودیم سران اسرائیل خواهان خروج آنها از بیروت بودند اما به دلیل اینکه حضور آنها در بیروت مصوبه شورای امنیت سازمان ملل است قطعا نتانیاهو نمی تواند صلح بانان سازمان ملل را مجبور به خروج از بیروت و اینکه در لبنان فعالیتی نداشته باشند کند.
وی در این باره بیان داشت: به همین خاطر نیروهای یونفیل اعلام کردند که دربیروت می مانند و به فعالیت های بشردوستانه خود ادامه می دهند. بی تردید حمله اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل یک بار دیگر نشان  نتانیاهو مقید به رعایت حقوق بین الملل نیست؛ هر چند پیشتر شاهد بودیم وی هیچ قید و بندی در حمله به بیمارستان ها، مدارس و خبرنگاران ندارد.
علی بیگدلی معتقد است: اسرائیل به دنبال اهدافی است که برگ برنده ای به وی بدهد تا به واسطه در دست داشتن این برگ برنده نارسایی ها و ناکامی های درونی اسرائیل را پوشش دهد. پرواضح بود در صورتی که جنگی در غزه رخ نمی داد قطعا  کابینه نتانیاهو سقوط می کرد بنابراین به دنبال برگ برنده ای برای بقای خود و حزبش است.
وی در ادامه بحث یادآور شد: اسرائیل به هیچ وجه پایبند به قوانین بین المللی نیست و هیچگاه تعهدات بین المللی خود را رعایت نکرده است. حمله به صلح بانان سازمان ملل باید توسط رسانه های آزاد که می توانند اخبار را منعکس کنند به گوش جهانیان برسد و بر این موضوع تاکید شود که اسرائیل همواره بر خلاف  مقررات بین المللی عمل می کند.
وی درباره نمایش قدرت ایران و اثر این موضوع بر جنگ اسرائیل با محور مقاومت گفت: اسرائیل علی رغم اینکه مدام می گوید باید سر مار را در تهران بزنیم و از این سخنان بر زبان می راند اماد واقعیت میدانی این است که آنها مبهوت و نگران قدرت نظامی ایران شده اند. وی در این باره افزود: غربی ها و صهیونیست ها به خوبی می دانند ایران به قدرت نظامی تبدیل شده است؛ نمایش قدرت نظامی ایران برایش امتیاز به دنبال داشته لذا آنها نگران این هستند که محور مقاومت قوی شود و نمایش قدرت جهان به گوش دنیا برسد. وی در خصوص اثرات توجه رسانه ها به تخلفات بین المللی اسرائیل گفت: اعتراضات اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا نتیجه اطلاع رسانی است.  هیجاناتی که در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی به وجود آمده نشان می دهد فضای بین المللی از عملکرد نتانیاهو راضی نیست و دولت اسرائیل را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در ادامه گفت و گو یادآور شد: نتانیاهو به اعتراضات و قوانین و مصوبه های بین المللی اعتنایی نمی کند چرا که بقای وی ناشی از ماندن روی کار است به این خاطر ترور رهبران حزب الله از جمله سید حسن نصراله که حاددثه بسیار مهمی بود را عملیاتی کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه