روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر - شماره 4694

تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان در همایش قلم سبز قزوین

  ️ پرستو مهاجر- آیین تجلیل از نویسندگان، شاعران ، هنروران و فرهیختگان همزمان با روز بزرگداشت لسان الغیب حافظ شیرازی و مولانا سلطان جلال الدین مولوی با حضور جمعی از نویسندگان  و ادبا و اندیشمندان کشوری با همت آموزشگاه قلم سبز قزوین با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در عصر جمعه ۲۰ مهرماه  در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری قزوین برگزار گردید.
در این مراسم علاوه بر اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه، شاعران  و ادب دوستانی از ۱۷ استان کشور با خانواده های خود حضور داشتند.
حمید درکی مدرس و کارشناس ادبیات داستانی و مدیر آموزشگاه قلم سبز در این مراسم ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان اظهار داشت: آنچه این مناسبت را فرخنده میکند حضور ادب دوستان و هنرمندان اساتید حوزه فرهنگ است که با حضور و دانش تابناک خود به این مجلس جایگاه و زینت بخشیدند. وی تاکید کرد: غزل های حافظ یکی از شاهکارهای ادب فارسی است که به ایجاد حس همدلی و گسترش فرهنگ صلح و دوستی و مدارا با همه مردم کشورها دعوت می‌کند.
همچنین در بخش دیگری از این مراسم  ضمن تکریم محمد جلال الدین مولانا ،عارف ،ادیب و اندیشمند بزرگ جهان برنامه های متنوع دیگری از جمله اجرای مثنوی خوانی، شاهنامه خوانی، موسیقی آئینی و ورزش باستانی شعر برگزار شد.
یکی از اهداف برپائی این همایش نزدیکی  نویسندگان نوقلم با پیشکسوتان فکر و اندیشه حوزه نشر و کتاب بود .بدین منظور فراهم آوردن چندین سایت و  پایگاه نشر و ثبت آفرینش های قلمی در فضای مجازی بود تا امکان حضور گسترده این علاقمندان پر تلاش در جامعه با صرف هزینه کم صورت پذیرد.
همچنین در این برنامه استاد امیر دیوانی نویسنده و فعال حوزه کتاب، مرتضی صفری نویسنده پر کار قزوینی، دکتر سید جواد ابراهیمی، دکتر آریاپور فریاد مدیر مسئول ماهنامه سخن و نویسنده و شاعر،حسین مردانی نویسنده و شاعر، دکتر مهران رحمانی ادیب و استاد دانشگاه  و تنی دیگر از اساتید سخنرانی نمودند.
در پایان این همایش با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از مهمانان و پیشکسوتان حاضر در سالن قدردانی شد.
گفتنی است آموزشگاه قلم سبز قزوین  تلاش دارد با برگزاری همایش‌ها و جلسات منظم بتواند همچنان مسیر رشد تعالی را به همراه نویسندگان و ادبا و پژوهشگران حوزه شعر و ادبیات داستانی طی نماید.
در همین راستا آموزشگاه قلم سبز قزوین علاوه بر برپایی جلسات روزانه آموزش از طریق فضای مجازی (آنلاین) یکشنبه هر هفته نیز بصورت حضوری در کتابخانه عارف واقع در  پارک ملت شهر قزوین پذیرای علاقمندان به برنامه‌های فرهنگی می باشد.
لازم به یادآوری است برپایی گردهمایی های سالانه در قزوین علاوه بر شناسایی نویسندگان، فرصت دیگری را در راستای معرفی و جذب توریسم در استان قزوین فراهم می کند، البته هنرنمایی اهالی فرهنگ و ادب و هنر بومی نیز یکی از مقاصد برگزاری این محافل سراسری است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه