روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر - شماره 4692

رئیس مجلس در نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی:

دشمن صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد

 رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم وحدت کشورهای اسلامی در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: باید هرگونه همکاری و گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی قطع شود اکنون دشمن صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد.
محمدباقر قالیباف در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) در حاشیه یکصدوچهل‌ونهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در ژنو گفت: دنیای اسلام شرایط بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. وقتی به این موضوع می‌اندیشیدم که در این اجلاس مهم با برادران و خواهران مسلمان خود چه مطلبی را باید در میان بگذارم، تصویر آن دختر بچه نازنین فلسطینی را جلو چشم داشتم که با چشم‌های گریان به دوربین فیلمبردار نگاه می‌کرد و می‌گفت: «چرا اینها می‌خواهند ما را بکشند؟ من که اسلحه ندارم! چرا اینها ما را بمباران می‌کنند؟» این سوال، بنیادی ترین سوالی است که همه ما باید به آن فکر کنیم و البته تمام جواب ها را نیز در درون خود نهفته دارد.
وی افزود: رژیم جعلی اسرائیل، همه ظاهرسازی‌ها را کنار زده و بی‌محابا در حال جنایت علیه مسلمانان است. این اتفاقی نیست که فقط در غزه یا لبنان بیفتد. این رژیم غاصب برنامه‌ای بزرگ برای تکرار این جنایات در سراسر قلمرو اسلامی دارد و با حمایت کامل امریکا و برخی کشورهای غربی به دنبال رسیدن به نقطه‌ای است که هر زمان لازم دانست، در هر نقطه ای از جهان اسلام، هر جنایتی را علیه هر رهبر اسلامی انجام بدهد و از هر مجازاتی مصون بماند. این مسئله مشترک ماست. آیا جهان اسلام بناست بایستد و فراگیر شدن شرارت به همه قلمرو خود را نظاره کند؟ من چنین گمانی به آزادگان و مجاهدان دنیای اسلام ندارم.
وی با اشاره به سفرش به بیروت قبل از حضور در بین‌المجالس جهانی در ژنو گفت: قبل از اینکه به ژنو بیایم، به لبنان سفر کردم. با مسئولین و مردم آنجا صحبت کردم. آنها از من خواستند که صدای مظلومیت و ایستادگی آن ها را به شما برسانم. آنها از ما  اقدام عملی می خواهند. ما روزهای مهمی در پیش داریم و باید تصمیم بگیریم. اگر بتوانیم تصمیم جمعی بگیریم پیروزی نزدیک و نصرت خداوند حتمی است و اگر در این کار موفق نشویم همه هزینه خواهیم پرداخت.
رییس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اسرائیل می‌خواهد همه زیرساخت‌های منطقه را کنترل کند و اگر موفق نشد، آنها را منهدم کند. در چنین شرایطی وحدت و کنار هم ایستادن یک الزام امنیتی برای همه ما به شمار می‌آید. ما در جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به یک تلاش فوری و قوی برای ایجاد یک مفاهمه امنیتی مشترک درباره این خطر تاریخی هستیم و به سهم خود از هیچ تلاشی برای رفع شدن این خطر از سر امت نبی مکرم اسلام فروگذار نخواهیم کرد. کافی است شجاع باشیم و پشت یکدیگر بایستیم. آنگاه توهمی به نام صهیونیسم جنایتکار برای همیشه پایان خواهد یافت.
ضرورت قطع هر نوع همکاری و گفت وگو با رژیم صهیونیستی
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهان اسلام می تواند با برداشتن چند گام اساسی، قبل از آنکه دیر شود دشمن را متوقف کند. ما نیازمند قطع هر نوع همکاری، کمک و گفت وگو با رژیم، و متوقف کردن هر نوع پروژه سیاسی و اقتصادی هستیم که اسراییل را یاری کند. قالیباف گفت: اطمینان دارم که جهان اسلام، طعم روزهای شیرین بدون اسراییل را خواهد چشید. امیدوارم آن روز را ببینیم، و اگر ندیدیم صاحب مزاری باشیم که بر سنگ آن نوشته باشند «سربازی که در راه مبارزه با اسراییل شهید شد.» همچنین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ، در مصاحبه با شبکه خبری المیادین اعلام کرد: ایران هم به هرگونه تجاوز احتمالی اسرائیل پاسخ محکم می‌دهد و هم به هر نقطه‌ای که تجاوز از آنجا صورت بگیرد، پاسخ می‌دهد.
ترسی از دشمن نداریم
رئیس مجلس شورای اسلامی که  در پاسخ به انتشار تصویری از او که در حال هدایت هواپیمای حامل خود به‌سوی لبنان بود، گفت: بله، خلبانی هواپیما را خودم به‌عهده داشتم تا مثل رهبرمان اعلام کنیم که ما مثل مردم در صحنه هستیم و ترسی از دشمن نداریم. ما طبق قوانین بین‌المللی رفتار کردیم و به‌خلاف تهدیدات دشمن هیچ ترسی از دشمن نداریم.
به هر حمله احتمالی پاسخ محکم خواهیم داد
قالیباف در پاسخ به سؤالی درباره حمله و تجاوز احتمالی اسرائیل به ایران که خودش آن را پاسخ به ایران می‌نامد، گفت: ما بارها اعلام کردیم که ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست اما مقابل هرگونه تجاوزی پاسخی مستحکم و درخور توجه خواهد داد.
وی اضافه کرد: بارها این را نشان داده‌ایم، امیدواریم که برخوردهای قبلی درسی برای دشمنان بوده باشد.
المیادین درباره تلاش آمریکا برای آنچه آن را کنترل کردن پاسخ رژیم صهیونیستی به ایران می‌نامد، از قالیباف پرسید که او گفت: ما نمی‌دانیم چارچوب‌مند کردن یعنی چه اما هر تجاوزی که به کشور ایران انجام شود،‌ حتماً به آن تجاوز پاسخ خواهیم داد و آن را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت. ما در «وعده صادق2» به‌خاطر تروری که انجام دادند، فقط مراکز نظامی و تروریستی آنان را زدیم.
سردار قاآنی مشغول انجام کارش است
قالیباف در پاسخ به شایعات منتشرشده درباره سردار قاآنی که رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های عربی منتشر کرده‌اند گفت: ایشان سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند و این هم از همان اخبار کذبی است که منتشر شده است.
از هر نقطه‌ای به ایران تجاوز رخ دهد، پاسخ داده خواهد شد
خبرنگار درباره اعلام برخی کشورهای خلیج فارس که گفتند اجازه نخواهند داد از حریم هوایی‌شان برای حمله احتمالی به ایران استفاده شود، پرسید و قالیباف گفت: بله، بارها ایران اعلام کرده است که از حریم کشورهای همسایه نباید برای تجاوز به ایران استفاده شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد در حقیقت، پاسخ ایران روشن است و طبعاً از هر نقطه‌ای به ایران تجاوز رخ دهد، پاسخ داده خواهد شد. ما مطمئنیم همسایگان ما این را رعایت خواهند کرد، ما همیشه روابط خوبی با همسایگان خود داشته‌ایم.
قالیباف در پاسخ به سؤالی دیگر درباره حمایت ایران از مقاومت و اجماع در ایران در این خصوص گفت: بله، در ایران بر سر این مسئله حتماً اجماع وجود دارد و شما این را در پاسخ به اسرائیل دیدید. در کمک‌های انسان‌دوستانه به لبنان و فلسطین این را مشاهده می‌کنید همان‌طور که همه امت اسلامی در حال کمک مالی و انسان‌دوستانه به لبنان و فلسطین و کمک به ساخت زیرساختهای آسیب‌دیده هستند، بی‌شک همیشه مقاومت و جبهه مقاومت مورد توجه و حمایت بوده و خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه