روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر - شماره 4690

روغنیان در حاشیه جلسه فورکست شرکت آغاجاري خبرداد:

بررسی راهكارهای لازم برای رفع تنگناها و افزایش تولید در شركت نفت و گاز آغاجاری


 رامین روغنیان، مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشیه جلسه فورکست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاري با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات در ادوار مختلف، اظهار کرد: در این نشست اهم چالش‌ها، گلوگاه‌های سطح الارض و تحت الارض در همه میادین تولیدی این شرکت مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای رفع تنگناها ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات صورت گرفته پتانسیل بالقوه تولید از میادین این شرکت بیش از تولید کنونی است خاطرنشان کرد: با توجه به تولید کنونی؛ ظرفیت خوبی برای افزایش تولید وجود دارد.
به گفته مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مشکلات مربوط به تأسیسات، پروژه‌های مرتبط با تولید و میزان پیشرفت آن‌ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای تسهیل در راه‌اندازی آن‌ها چاره‌جویی لازم به عمل آمد.
دکتر روغنیان یکی از الزامات تولید در میادین شرکت نفت و گاز آغاجاری را تزریق گاز دانست و تصریح کرد: تزریق گاز در مخازن و ایجاد ذخایر ثانویه سبب افزایش تولید خواهد شد.
وی در پایان ابراز داشت: در بحث چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری الزامات تحت الارضی شامل تعداد چاه‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تولیدی مشخص شد و رهنمودهای لازم برای حفاری تعداد چاه‌های مورد نیاز و تعمیر چاه‌های موجود ارائه گردید.
گفتنی است جلسات پیش بینی پنج ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت به صورت دوره ای و مستمر در مناطق نفتخیز جنوب برگزار می‌شود و به دلیل بررسی تاریخچه تولید شش ماهه نخست و پیش بینی تولید نیمه دوم سال از اهمیت بالایی برخوردار است؛ با تکیه بر این جلسات برنامه های سالانه تولید تهیه و به شرکت ملی نفت ارسال می‌شود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری خبرداد:
تحقق صددرصدی برنامه تولید نفت
در نیمه نخست سال ۱۴۰۳
 مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در جلسه پیش بینی پنج‌ساله بهره‌دهی چاه‌ها این شرکت که با حضور مهندس ابراهيم پيرامون، مدير عامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب برگزار شده بود، اظهار کرد: با انجام اقدامات ترمیمی روی چاه ها، استفاده بهینه از دستگاه‌های فرآورش سیار و همچنین اجرای طرح ها و اقدامات فنی و عملیاتی میزان تولید نفت این شرکت به طور کامل محقق شد.
تقی زاده از تحقق صددرصدی برنامه تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در نیمه نخست سال خبرداد و افزود: 117/5 درصد از برنامه تولید نفتا و 114/5 درصد در تولید میعانات گازی در شرکت نفت و گاز آغاجاری محقق شد. تقی زاده با اشاره به عملکرد تولیدی این شرکت در نیمه نخست سال جاری، عنوان کرد: در جهت اجرای تعهدات تولید بیش از ۴۲ عملیات ترمیمی بر روی چاه‌ها انجام شد که حاصل این اقدامات افزایش تولید به میزان ۲۰ هزار بشکه در روز بوده است.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری ایمن سازی و تعویض شیرآلات تاج چاه‌ها بدون حضور دکل حفاری را بخشی دیگری از اقدامات شرکت برشمرد و افزود: در همین راستا بیش از ۵ حلقه چاه در میادین این شرکت بدون حضور دکل حفاری ایمن ‌سازی و شیرآلات سر چاهی آن تعویض شد که علاوه بر افزایش تولید صرفه جویی ۴۸۰۰ میلیارد ریالی را در بر داشت.
وي گفت: احداث چندراهه اقماری در واحد بهره برداری رامشیر با هدف مستقل سازی خطوط جریانی چاه‌ها ، جدا سازی نفت شیرین از نفت نمکی تولیدی چاه‌ها و بهبود شرایط تولید در نمک‌زدایی رگ سفید یک و مارون ۲ در جهت افزایش تولید انجام گرفت. مدير عامل شرکت بهره‌برداري نفت و گاز آغاجاري همچنین عنوان کرد: در ادامه تولید از چاه‌های کم فشار و کم بازده در میدان پازنان با استفاده از امکانات تفکیک‌گر سیار به میزان ۲۸۰ هزار بشکه در ادامه تولید سال گذشته به میزان ۱ میلیون بشکه محقق شد. وي در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم با وجود فرسودگی تأسیسات و لوله‌های شرکت آغاجاری در سایر تولیدات نیز دستاوردهای ارزنده‌ای داشته باشیم و برنامه ریزی های مدیریت جدید را در راستای افزایش تولید شرکت‌های بهره بردار محقق کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران
 در دیداربا مدیر کل زندان های استان مطرح کرد:
کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه
 بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی مهارتی زندانیان مازندران، دومین جلسه شورای مهارت زندانیان ما بین مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای و زندان های استان مازندران بهمراه معاونین و مدیران واحدهای دو نهاد مربوطه، یکشنبه 15 مهرماه 1403 در اداره کل زندان های استان برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران، سیدحسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: ضمن تبریک به پوریانی بسمت مدیرکلی جدید زندان های استان این جلسه با هدف همکاری، تعامل و تشریک مساعی و نیز  بررسی پتانسیل و ظرفیت های طرفین بمنظور ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به زندانیان استان مازندران برگزار شد.
 درویشی افزود: به تشریح برنامه آموزشی در سال جاری و همچنین آمادگی این اداره کل را بمنظور برگزاری دوره های آموزشی بازار محور و پردرآمد اعلام نمود.
این مقام مسئول تاکید داشت : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای همواره بدنبال کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه و بخصوص زندانیان میباشد و این اداره کل همواره  آمار و عملکرد  بالاتری را  نسبت به تعهد تعیین شده در حوزه آموزش زندانیان داشته است.
 پوریانی، مدیرکل زندان‌های استان ضمن تقدیر و تشکر از درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و کارکنان آن مجموعه پیرامون ارائه آموزش های مهارتی و خواستار تنوع‌ بخشی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در زندان شد و عنوان کرد: یکی از مهمترین دلایل ایجاد جرم در جامعه بیکاری بوده و چنانچه فرد زندانی بتواند در محیط زندان، با توجه به متنوع بودن رشته‌های آموزشی، حرفه موردعلاقه خود را بیاموزد، می‌تواند برای دوران پس از آزادی امیدوار و بلافاصله بعد از خروج از زندان وارد بازار کار گردد.  وی افزود: در محیط زندان، نیروی لازم، وقت کافی و آمادگی کامل برای این مهم فراهم بوده و  با جامه عمل پوشاندن به این مقوله هم برای فرد و هم برای جامعه مفید و مؤثر هست.

رویداد «جانا» با حمایت
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد
 رویداد جایزه نوآوری اجتماعی با حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و حضور مقامات کشوری برگزار
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، مراسم اختتامیه نخستین رویداد جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) با حضور دکتر «محمدجواد ظریف» معاون راهبردی رئیس جمهور، دکتر «احمد میدری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «زهرا بهروز آذر» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، «فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت، «محمد صادق خیاطیان» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و برخی اندیشمندان و فعالان اجتماعی برگزار شد.
هدف از برگزاری این رویداد، تجلیل از طرح‌های خلاقانه و اثرگذار حوزه اجتماعی بود. در این مراسم از ۱۰ برگزیده در بخش‌های امید جانا، سپهر جانا و شمس جانا تقدیر شد.
هدف این رویداد بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف جهت توسعه زیست‌بوم نوآوری اجتماعی کشور است که با حمایت مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شده است. شایان ذکر است این نخستین دوره رویداد جانا بود که برگزار شد و بناست که ادامه‌دار باشد.
طراحان ۵ طرح «توانمندسازی شغلی معلولین»، «پلتفرم توسعه و عرضه محصولات روستایی»، «یونیت دندانپزشکی سیار»، «پلتفرم جمع‌آوری امضاء و پیگیری کمپین‌ها» و «معرفی الگوها و تجربه‌های موفق اجتماعی» توانستند جایزه سپهر جانا را دریافت کنند. در بخش امید جانا ۳ طرح «احیای چرخه توان‌افزایی عشایر»، «توسعه مردم شهر» و «توسعه مد پایدار هناس» برگزیده شدند.
۲ طرح «اشتغال‌زایی توان‌یابان و بیماران مبتلا به ام.اس» و «تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد» نیز در بخش شمس جانا مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه