روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر - شماره 4689

نوسازی سطل‌های جمع آوری پسماند شهری با مشاركت شركت نفت و گاز مسجدسلیمان


 با مشارکت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان  تعداد 200عدد سطل‌ بزرگ جمع‌آوری پسماندهای شهری خریداری و در محلات مختلف شهر مسجدسلیمان نصب شد.
طی این اقدام که در راستای ارایه خدمات عام المنفعه این شرکت و با صرف هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال توسط اداره خدمات مهندسی و بهسازی اماکن و تأسیسات مدیریت خدمات این شرکت صورت پذیرفت تعداد 200 عدد سطل بزرگ 770 لیتری در سطح محلات بی بیان،کلگه،پشت برج،چاه نفتی،نمره یک،باغ‌ملی ، اسکاچ و همچنین تعدادی نیز در برخی مدارس دولتی و بیمارستان 22 بهمن نصب گردید.
پراکندگی زباله در کنار سطل های جمع‌آوری پسماندهای شهری بدلیل فرسودگی که موجب معضلات زیست محیطی و مخاطرات بهداشتی گردیده بود همواره یکی از چالش‌های شهری و مورد نقد و انتقاد شهروندان قرار داشت که با این اقدام و مشارکت شرکت‌بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، ضمن برطرف کردن معضلات و مخاطرات بهداشتی، رضایتمندی عمومی نیز حاصل گردید.

بررسی وصول مطالبات معوق
نوسازی و اصناف در ۵ منطقه شهرداری کرج
 کرج – سیروس رنجبرکهن:با هدف افزایش درآمدهای پایدار و تسریع در وصول مطالبات معوق نوسازی واصناف، جلسه هماهنگی برای اجرای کامل قرارداد کارگزاری وصول مطالبات معوق نوسازی و اصناف در ۵ منطقه  برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی سلطانی مقدم اظهار کرد: با توجه به اجرای قرارداد کارگزار وصول مطالبات معوق اصناف و نوسازی در مناطق ۲، ۶، ۷، ۹ و ۱۰ شهرداری کرج، جلسه ای به منظور هماهنگی کامل این مناطق جهت استفاده از این ساختار برگزار شد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج، در این جلسه به هماهنگی کامل بین این پنج منطقه و کارگزاران برای استفاده از این موضوع تاکید کرد.
وی همچنین بر لزوم بررسی دقیق و توجه به همه کدهای درآمدی، به ویژه درآمدهای پایدار نوسازی و اصناف، توسط همه همکاران به ویژه معاونت مالی و اقتصادی و مسئولین درآمد مناطق تاکید کرد.
گفتنی است، در این جلسه، پس از درخواست‌های کارگزار و نظرات همکاران، تصمیمات لازم در قالب صورت‌جلسه به همه شرکت‌کنندگان ارسال شد.
لازم به ذکر است جلسه فوق با حضورعلی خدابنده لو، مدیر کل تشخیص و وصول درآمد، مدیران کل امور مالی و ارتباطات و امور بین الملل، نمایندگان ادارات کل حراست و بازرسی، معاونین مالی و اقتصادی مناطق و مسئولین نوسازی و اصناف مناطق پنج گانه برگزار شده است.

در 6 ماهه نخست سال جاری
 209 اشتراک گاز رایگان واگذار گردیده است
 در6 ماه نخست سال 1403 تعداد 209 اشتراک رایگان گاز به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی استان بوشهر واگذار شد.
علی اکبر فقیه، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: برای تحقق مسوولیت‌های اجتماعی و کمک به بخش محروم جامعه، این شرکت در بازه زمانی 6 ماه نخست سال جاری، تعداد 209 اشتراک رایگان را به مدد‌جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی ، واگذار کرده است.
 مددجویان تحت پوشش دو سازمان در صورتیکه تا کنون از این امتیاز استفاده نکرده‌ اند می‌توانند پس از دریافت معرفی نامه از دستگاه تحت پوشش و ارائه آن به اداره گاز شهرستان در زمان اشتراک پذیری از این امتیاز استفاده کنند.
مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با قرار گرفتن در سه پلکان نخست مصرف گاز از قبض رایگان برخوردار می‌ باشند.

پیشنهاد رییس شورای اسلامی شهر کرج در اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان؛
تخصیص ۲ درصد از نقل و انتقال مالکین به شهرداری‌ها بر اساس ماده ۸ قانونِ درآمدهای پایدار
 کرج – سیروس رنجبرکهن: رییس شورای اسلامی شهر کرج که در هفتادویکمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان پیشنهاد تخصیص ۲ درصد از نقل و انتقال مالکین به شهرداری‌ها را پیشنهاد داده بود در هفتادودومین دوره این اجلاس، این موضوع را پیگیری کرد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ مسعود محمدی در حاشیه هفتادو دومین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان در سنندج با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهمی که شهرداری‌ها باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند، دست‌یابی به درآمدهای پایدار است، اظهار داشت: در هفتادویکمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها که اردیبهشت‌ماه امسال در تهران برگزار شد پیشنهاد «تخصیص ۲ درصد از نقل و انتقال مالکین به شهرداری‌ها» ارائه شد.
وی بیان کرد: در هفتادودومین دوره اجلاس مشورتی که در سنندج برگزار شد پیگیری این پیشنهاد در دستور کار قرار گرفت.
محمدی خاطرنشان کرد: نامه اجرایی این موضوع بهمن‌ماه سال گذشته ابلاغ و سازمان امور مالیاتی ملزم شد این ۲ درصد را از محل ۵ درصدی که از مالکین دریافت می‌کند، محقق کند.
وی یادآور شد: کلانشهر کرج مکاتبه‌ای نیز با رییس‌کل محترم امور مالیاتی کشور انجام داده که اگر در اجرای آن همکاری‌های لازم صورت بگیرد، در آینده‌ای نزدیک در حوزه درآمدهای پایدار توجه خوبی به شهرداری‌ها خواهد شد.

در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجازصورت گرفت؛
تجلیل مدیریت جهاد کشاورزی ساوجبلاغ
 از شهردار کوهسار
  ساوجبلاغ – سیروس رنجبرکهن: در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجازدر محدوده و حریم شهر کوهسار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ به نیابت از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از مهندس فلاحت پیشه شهردار شهر کوهسار تقدیر کرد.
مهندس میرزایی مدیرجهاد کشاورزی ساوجبلاغ به همراه مهندس فاضلی مدیر امور اراضی  و دو تن از همکاران حقوقی این اداره ، با حضور در شهرداری کوهسار، از زحمات مهندس فلاحت پیشه شهردار کوهسار در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجازدر محدوده و حریم این شهر با اهداء لوح تقدیر به نیابت از طرف رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تجلیل بعمل آوردند.
 مهندس میرزایی در این دیدار گفت: شهرداری کوهسار با رصد بموقع و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نقش بسزایی در حفظ اراضی کشاورزی نموده که جا دارد از همکاری مهندس فلاحت پیشه شهردار و دیگر عوامل شهرداری تقدیر و تشکر داشته باشیم.
فلاحت پیشه شهردار شهر کوهسار نیز در این دیدارطی سخنانی ضمن تشکر از مهمانان ، گفت:هر ساخت و سازی در شهر باید روال اداری و قانونی خود را طی کرده و ساخت و سازها باید برحسب اصول و قواعد و قوانین شهرسازی باشد ، در غیر اینصورت کسانی که بر خلاف قانون اقدام به ساخت و ساز داشته باشند قطعا با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه