روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر - شماره 4689

با اتکا به دانش متخصصان و مشاركت بخش خصوصی رقم خورد؛

منطقه ۸ عمليات انتقال گاز ايران از دانش بومی تا خودكفايی كامل

  لیلا پاشایی : سرپرست منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران از خودكفايي و داخلي سازي گسترده قطعات و تجهيزات مورد نياز اين منطقه عملياتي بر اساس هدف گذاري، خبر داد.
مهدي زارع، با بيان اين رویکرد اظهار کرد: اين اقدام كه با تكيه بر دانش و تجربه كاركنان و متخصصان اين منطقه عملياتي و مشاركت بخش خصوصي محقق شده است، گامي بلند در راستاي حمايت از صنعتگران داخلي و كاهش وابستگي به واردات محسوب مي شود.
زارع، خودكفايي 83 قلم كالاهاي اساسي داخلي و هدف گذاري پنج ساله براي خودكفايي اقلام منطقه از سال 1400 الي 1404 به ميزان 100 قلم را از اهم اقدامات كميته خودكفايي منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران نام برد.
سرپرست منطقه هشت عملیات انتقال گاز ايران با تاكيد بر اهميت دانش و تجربه كاركنان اين منطقه، اظهار داشت: كاركنان متخصص و متعهد با بهره گيري از دانش فني خود و همكاري با شركت هاي دانش بنيان داخلي، موفق شده اند با بومي سازي تجهيزات و قطعات، به سمت توسعه پايدار حركت نموده و استفاده حداكثري از امكانات داخل و صرفه جويي ارزي و ريالي را نيز در راس فعاليت هاي خودكفايي و خوداتكايي منطقه قرار دهند.
وي همچنين به نقش مهم بخش خصوصي در اين موفقيت اشاره كرد و تصريح کرد: حمايت از توليدكنندگان داخلي و ايجاد بستري مناسب براي فعاليت شركت هاي دانش بنيان، از جمله اقدامات مهمي است كه در اين زمينه انجام شده است و ما معتقديم كه با همكاري و همدلي همه بخش هاي جامعه مي توانيم به خودكفايي كامل در حوزه توليد قطعات و تجهيزات صنعتي دست پيدا كنيم.
زارع، خودكفايي و بومي سازي را نه تنها موجب افتخار و سربلندي صنعتگران داخلي بيان كرد بلكه نشان از عزم جدي منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران براي خنثي سازي فشارهاي تحريم و كاهش وابستگي به خارج دانست
سرپرست منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران همچنین از انجام یک ميليون و 127 هزار و 292 نفرساعت كار بدون حادثه پرسنل، طي شش ماهه نخست سالجاري در اين منطقه عملياتي خبر داد.
مهدي زارع، اضافه کرد: ثبت اين مقدار نفرساعت كار بدون حادثه طي مدت ياد شده، گامي بلند در جهت اهتمام و توجه جدي به الزامات ايمني، آموزش هاي هدفمند و اقدامات پيشگيرانه در منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران است.
زارع، از ايمني به عنوان مهم ترين ارزش هاي سازمان ياد كرد و افزود: همواره تلاش مي كنيم تا با ايجاد يك فرهنگ ايمني قوي، محيط كاري ايمن براي همكاران خود فراهم نماييم و در همين راستا، آموزش هاي ايمني بصورت مستمر و با استفاده از روش هاي نوين برگزار مي شود.
سرپرست منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران به توانمندسازي، تمركز و هوشياري پرسنل تاكيد كرد و اظهار داشت: در طول مدت شش ماه، در مجموع 5546 نفر ساعت دوره آموزشي ايمني (H.S.E) براي كاركنان رسمي، قراردادي و پيمانكاري برگزار شده كه اين امر نشان از اهميت اصلاح نگرش و رفتار كاركنان در زمينه ايمني مي باشد.
وي به تشريح برنامه‌هاي اجرا شده در بخش ايمني طي شش ماهه نخست سالجاري پرداخت و ادامه داد: بازديد و بازرسي از تمامی تجهيزات و اماكن منطقه، كنترل و تست سيستم هاي اعلام و اطفاي حريق و وسائل و تجهيزات آتش نشاني، بررسي وضعيت ايمني پيمانكاران، تجهيز تاسيسات و واحدهاي منطقه به تجهيزات ايمني مورد نياز، فرهنگسازي ايمني و برگزاري دوره هاي آموزشي از جمله موارد اجرا شده اين منطقه است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه