روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر - شماره 4688

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

بورس‌ها خط مقدم بازار سرمایه هستند


 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس‌ها خط مقدم بازار سرمایه هستند. به گزارش کائنات، حجت‌اله صیدی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم آغاز هفته جهانی سرمایه‌گذار (آیسکو IOSCO) که با حضور مدیران بازار سرمایه کشور برگزار شد، گفت: شعار امسال آیسکو برای هفته سرمایه‌گذار شعار با معنایی است. در شعار «سرمایه‌گذار آگاه، پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری درباره آن به طور مستقل تحقیق می‌کند»، سه واژه هوشمندی، تحلیل و استقلال در بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: ما در زبان انگلیسی چند واژه داریم که در فارسی از آن با کلمه هوشمند و باهوش یاد می‌کنیم. در ادبیات مالی اصل مهم این است که سرمایه‌گذار هوشمند باشد، یعنی طبق تعبیرهای زبان‌شناختی، عوامل محیطی و انسانی را نیز در انتخاب خود برای سرمایه‌گذاری مدنظر قرار دهد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نقش عواملی چون تحلیل، تحقیق و استقلال در سرمایه‌گذاری گفت: استقلال در تحلیل حتما باید در سرمایه‌گذاری‌ها مدنظر قرار گیرد تا هم سرمایه‌گذار و هم بازار منتفع شود. صیدی گفت: اثر عوامل محیطی بر بورس جزو ذات محیط‌های سرمایه‌گذاری است، اما مهم این است که سرمایه‌گذار آرام، هوشمند، با تحلیل و مستقل شرایط را بررسی کند و در بازار به کار خود ادامه دهد. وی در پایان با اشاره به این‌که بورس‌ها خط مقدم بازار سرمایه هستند، برای فعالان بازار سرمایه آرزوی موفقیت کرد.

مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث:
خودروهای بدون بیمه به صورت آنلاین اعمال قانون می‌شوند
 معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث اعلام کرد: به زودی خودروهای بدون بیمه به صورت آنلاین اعمال قانون می‌شوند.
به گزارش کائنات، در بیست و سومین جلسه کمیته فنی اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، درباره نحوه برقراری ارتباط و تبادل برخط اطلاعات ناوگان فاقدبیمه شخص ثالث بین ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و سایر دستگاهها، تصمیماتی اتخاذ شد. سید کاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در این جلسه با بیان اینکه طراحی سامانه ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث مراحل پایانی خود را طی می کند، گفت که این ماده قانونی تاکنون در بخش ناوگان گازوئیل سوز، تاکسی های درون و برون شهری و وانت بار به صورت غیربرخط با شناسایی ناوگان فاقد بیمه به منظور عدم برخورداری از سهمیه سوخت اجرا شده است.عزیزی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این سامانه، به زودی تمامی ناوگان فاقد بیمه کشور به صورت برخط مورد اعمال قانون خواهند گرفت.

بانک آینده 2.4 هزار میلیارد تومان به کارمندان خود وام داد
 سال گذشته بانک آینده 2.4 هزار میلیارد تومان به کارمندان خود وام داده است. به گزارش کائنات، طی سه سال گذشته از اجرای قانون جهش تولید مسکن تا پایان شهریور ماه، بانک ها جمعاً 81.3 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نهضت ملی مسکن پرداخت کردند. باتوجه به تکرار عملکرد صفر بانک ها در نهضت ملی مسکن، عملکرد 15 بانک در تسهیلات پرداختی 188 هزار میلیارد تومانی به کارمندان و مدیران و شرکت‌های زیرمجموعه مرور شد. مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به کارمندان و مدیران در سال قبل، 91.5 هزار میلیارد تومان بود که از این رقم 18.5 هزار میلیارد تومان متعلق به 15 بانک است. سال گذشته برخی از بانک ها چون بانک اقتصاد نوین 1.1 هزار میلیارد تومان، بانک گردشگری 121 میلیارد تومان، بانک کارآفرین 923.7 میلیارد تومان، بانک شهر 1.03 هزار میلیارد تومان، بانک سامان 667.6 میلیارد تومان، پست بانک 1.17 هزار میلیارد تومان، بانک پاسارگاد 1.6 هزار میلیارد تومان، بانک آینده 2.4 هزار میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون 1.9 هزار میلیارد تومان، بانک دی 1.04 هزار میلیارد تومان، ، بانک خاورمیانه 295.2 میلیارد تومان و بانک سرمایه 291.7 میلیارد تومان تسهیلات به کارمندان و مدیران پرداخت کردند درحالی که سهم‌ پرداختی در نهضت ملی مسکن صفر بود!

بیش از 97 درصد ملک مزایده ای بانک شهر فروش نرفت!
 بانک شهر اعلام کرد؛ از فروش 220 رقبه املاک مذکور، 215 رقبه املاک بدلیل عدم دریافت پیشنهاد و یا عدم توافق به فروش نرسیده است.(یعنی بیش از 97 درصد ملک مزایده ای این بانک فروش نرفته است.)
به گزارش کائنات، وشهر اعلام کرد؛ از فروش 220 رقبه املاک مذکور، 215 رقبه املاک بدلیل عدم دریافت پیشنهاد و یا عدم توافق به فروش نرسیده است. لیکن برای ردیف 39 با قیمت کارشناسی: 27,892 میلیون ریال؛ ردیف 82 با قیمت کارشناسی: 49,770 میلیون ریال؛ ردیف 83 با قیمت کارشناسی: 27,000 میلیون ریال؛ ردیف 104 با قیمت کارشناسی: 7 میلیارد ریال؛ ردیف 105 با قیمت کارشناسی: 6 میلیارد ریال؛ پیشنهاد دریافت شده و در حال مذاکره می باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه