روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر - شماره 4688

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

صبر استراتژیک محور مقاومت به پایان برسد روز شکست اسرائیل فرا می رسد


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: لبنان، غزه نیست بلکه لبنان از نظر منطقه جغرافیایی، برخورداری از تجهیزات به روز و ساماندهی بسیار متفاوت از غزه است بنابراین قابل پیش بینی است که به زودی رژیم صهیونیستی شکست سختی متحمل شود.
احمد دستمالچیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص این موضوع که رژیم صهیونیستی نمی تواند برنامه های مد نظر نتانیاهو را در اراضی اشغالی و لبنان اجرا کند گفت: رژیم صهیونیستی با اینکه در دهه های گذشته یک بار موفق به اشغال لبنان شد آن هم در زمانی که مقاومت به هیچ وجه از آمادگی کنونی برخوردار نبود باز هم ذلیل میدان بود. وی در این باره یادآور شد: در آن دوره زمانی که مقاومت در ابتدایی ترین روزهای قدرت و قوت خود بود و آمادگی امروز را نداشت موفق به تار و مار کردن رژیم صهیونیستی شد به طوری که برای اولین بار باعث شد اسرائیل با خفت و خواری از لبنان بیرون برود.
وی در ادامه بحث یادآور شد:  هر چند اسرائیل بمباران های کور در غزه و بیروت را در دستور کار قرار داده اما سران رژیم صهیونیستی و آمریک به خوبی می دانند با بمباران مناطق مسکونی اسرائیل نمی تواند معادلات را تغییر دهد چرا که معادلات روی زمین تعیین می شود.
احمد دستمالچیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: تانک های مرکاوا و ادوات جنگی بسیار گرانقیمت اسرائیل مرتبا در حال از دست رفتن است بنابراین چگونه می توان تصور کرد رژیم صهیونیستی حتی لحظه ای گمان کند می تواند پیروز میدان باشد در حالی که گردان های مختلف حزب اله آماده دفع حملات رژیم صهیونیستی هستند؟
وی در این باره توضیح بیشتری داد وگفت: رژیم صهیونیستی به خوبی می داند لبنان، غزه نیست بلکه لبنان از نظر منطقه جغرافیایی، برخورداری از تجهیزات به روز و ساماندهی بسیار متفاوت از غزه است بنابراین قابل پیش بینی است که به زودی رژیم صهیونیستی شکست سختی متحمل شود. احمد دستمالچیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه تاکید کرد: بی شک رژیم صهیونیستی خواستار حفظ تنش است و با تغییر دادن معادله جنگ به یک جنگ همه جانبه تا کنون با صبر استراتژیک محور مقاومت جنگ فرسایشی را ادامه داده اگر قرار باشد جنگ همه جانبه ای داشته باشیم معادله کاملا به نفع محور مقاومت تغییر می کند.
عراقچی در تماس تلفنی با وزیر خارجه مصر؛
ایران به هرگونه ماجراجویی جدید
رژیم صهیونیستی، پاسخ محکم خواهد داد
 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان و بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر، در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.
طرفین در این گفت‌وگو بر ضرورت افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان تاکید کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به سفر اخیر خود به بیروت، وضعیت مقاومت در لبنان را مطلوب توصیف کرد و بر امادگی کامل نیروهای مقاومت برای رویارویی با حمله احتمالی زمینی ارتش صهیونیستی تاکید کرد.
عراقچی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال افزایش تنش و جنگ در منطقه نیست؛ اما از جنگ هم هراسی ندارد و به هر گونه اقدام و ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی، پاسخ محکم و متناسب خواهد داد.
طرفین در خصوص ادامه مشورت‌ها و رایزنی‌ها در خصوص تحولات منطقه توافق کردند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه