روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر - شماره 4683

با تأمین منابع از سوی کارفرما؛

فوق‌العاده مناطق‌ جنگی ۲۳۰۰ نفر از بازنشستگان صنعت‌ نفت واریز شد

  مدیریت کنترل محاسبات صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: مبالغ فوق‌العاده جنگی نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از بازنشستگان صنعت‌نفت پرداخت شد.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، بر این اساس پیش از این ۵ هزار نفر از بازنشستگان صنعت نفت کشور از طریق سامانه سما فرم خوداظهاری فوق‌العاده مناطق جنگی را تکمیل کرده‌اند.
از این‌ رو درخواست متقاضیان به کارفرمایان منتقل و از این میان درخواست نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر تأیید و مبالغ آنان مشخص و واریزی انجام شده است.
فوق‌العاده مناطق جنگی در فهرست تعهدهای کارفرمایی است و مشمول بودن افراد و مقدار مبالغ هرکدام از متقاضیان از سوی کارفرما مشخص می‌شود.
برای تکمیل فرم خوداظهاری از طریق سامانه سما اقدام می‌شود.

جلوگیری از توقف تولید روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت در گچساران
 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از مهار و رفع نشت نفت از خط لوله ۳۰ اینچ صادراتی گچساران و جلوگیری از توقف روزانه ۱۷۰ هزار بشکه در این شرکت خبر داد.
به گزارش کائنات به‌ نقل از شانا، غلامرضا کمالی گفت: خط لوله زیرزمینی ۳۰ اینچ صادراتی نفت که دچار نشت نفت شده بود، در کمترین زمان ممکن و با وجود سختی کار ترمیم شد. وی افزود: گروه‌های عملیاتی از لحظه بروز این حادثه با همکاری نیروهای فنی، ایمنی، خدماتی، ترابری، روابط عمومی و حراست در محل حاضر شدند و با بسیج  امکانات و ماشین‌آلات، ضمن کنترل جریان نفت، ایمن‌سازی محل را انجام دادند و سپس با نصب کلمپ استاندارد (PLIDCO)، نشتی را مهار و برطرف کردند. مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران بیان کرد: پس از اطلاع از سوراخ‌ شدن خط لوله و نشت نفت، با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی‌های لازم و به‌دلیل حساسیت موضوع و اهمیت تولید و انتقال نفت و با هدف جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و انتشار نفت و گاز به محیط پیرامونی، کارکنان عملیاتی این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل نشت در منطقه حساس گوره اعزام شدند و با رعایت مقررات ایمنی، نشتی خط لوله را کنترل، مهار و برطرف کردند تا با این اقدام بزرگ در یک کار جهادی و شبانه‌روزی از کاهش تولید و توقف روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت جلوگیری شود. کمالی گفت: پس از پایان عملیات رفع نشت، انتقال نفت مهارشده ناشی از نفت‌ریزی که در گودال‌های موقت احداث‌شده جمع‌آوری شده بود و بازگردانی نفت و پاکسازی و ایمن‌سازی محل نشت، نفت بدون وقفه در جریان است.

ضرورت دقت در مصرف انرژی برای حفظ ذخایر سوخت نیروگاهی
  شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای با اشاره به کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور و افزایش مصرف گاز طبیعی، بر ضرورت دقت در مصرف انرژی برای حفظ ذخایر سوخت نیروگاهی تاکید کرد.
به گزارش کائنات، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه عمده برق کشور از طریق سوخت گاز در نیروگاههای حرارتی تولید می‌شود، تلاش برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاهها توسط همکاران وزارت نفت در حال انجام است. این اطلاعیه می‌افزاید: حفظ روند کنونی برای تامین برق مورد نیاز کشور نیازمند همکاری همه هموطنان و دقت در مصرف برق و گاز است تا روند تامین انرژی کشور همچنان به صورت پایدار تداوم یابد.

افزایش قیمت نفت
 در پی تشدید حملات
 رژیم صهیونیستی
 قیمت نفت تحت تاثیر شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به تاثیر احتمالی حملات رژیم صهیونیستی بر عرضه نفت خاورمیانه، به روند صعودی خود ادامه داد و در معاملات افزایش یافت.
به گزارش کائنات، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، ۵۱ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش یافت و به ۷۲ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. این قرارداد منقضی می‌شود و قرارداد تحویل دسامبر، با ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۳ سنت معادل ۰.۶۳ درصد افزایش، به ۶۸ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته حدود سه درصد و شاخص نفت آمریکا حدود پنج درصد کاهش داشت که تحت تاثیر نگرانی‌های فزاینده نسبت به دورنمای تقاضا بود. اقدامات محرک مالی جدیدی که چین برای تقویت اقتصاد متزلزل خود معرفی کرد، نتوانست به بازارها اطمینان دوباره دهد. با این حال، در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و یمن، قیمت‌ها در معاملات افزایش یافت. پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت فیلیپ نووا در این باره گفت:‌هر چند عرضه اضافی، مایه نگرانی بازارهای نفت است اما بازارها از تشدید بحران در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه این منطقه واهمه دارند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه