روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر - شماره 4683

استقبال وزیر نفت از نخست‌وزیر فدراسیون روسیه در بدو ورود به تهران

 وزیر نفت در بدو ورود میخائیل میشاستین، نخست‌وزیر فدراسیون روسیه در فرودگاه از وی استقبال کرد. به گزارش کائنات و به نقل از شانا، محسن پاک‌نژاد، رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه در بدو ورود میخائیل میشاستین در فرودگاه از وی استقبال کرد.
نخست‌وزیر فدراسیون روسیه در رأس هیئتی روسی و رؤسای برخی سازمان‌های اقتصادی این کشور به تهران آمد و در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهوری قرار گرفت.
این نخستین سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران پس از آغاز فعالیت دولت چهاردهم است. قرار است، وی دیدارهایی با مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد؛
بومی‌سازی ۹۹‌ درصد تجهیزات انتقال گاز کشور
 مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از بومی‌سازی ۹۹ درصدی تجهیزات و تأسیسات انتقال گاز خبر داد و گفت: صنعت گاز کشور به مرز خودکفایی رسیده است.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، غلامعباس حسینی در حاشیه برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، کارکنان مناطق عملیاتی را نیروهای گمنامی معرفی کرد که مانند سربازان هشت سال دفاع مقدس در پشت خطوط لوله گاز به خدمت‌رسانی و دفاع  از محور توسعه و اقتصاد کشور مشغول هستند.
وی، وسعت شبکه خطوط لوله پرفشار گاز کشور را بیش از ۴۰ هزار کیلومتر برشمرد و بر اهمیت نقش کارکنان در حفاظت و نگهداشت این زیرساخت حیاتی تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: ۹۹ درصد تجهیزات و تأسیسات مورد استفاده در صنعت گاز کشور بومی‌سازی شده که این حجم از خودکفایی صنعت گاز ایران، حاصل تلاش و پشتکار کارکنان است.
حسینی همچنین به مدیریت میدانی بحران پیش‌آمده حاصل از انفجار خطوط لوله سراسری گاز در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: حضور سریع و به‌موقع نیروهای فنی و عملیاتی در محل حادثه و تلاش شبانه‌روزی همکاران برای بازگرداندن خطوط به مدار انتقال گاز، ستودنی بود.
وی بیان کرد: کارکنان عملیاتی موفق شدند توطئه دشمنان را نقش بر آب کنند و بدون فوت وقت در حداقل زمان ممکن، با ترمیم شبکه خطوط لوله، انتقال پایدار و بی‌وقفه گاز به مصرف‌کنندگان را به انجام برسانند.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان، از همه مردم خواست با مدیریت مصرف گاز طبیعی و کاهش یک درجه‌ای دمای منزل، از هدررفت این سرمایه ملی جلوگیری کنند تا با انتقال این انرژی طبیعی به همه مشتریان، زمستانی بی‌دغدغه داشته باشیم.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند:
نیروهای آتش‌نشان و ایمنی
ضامن تعهد و ثبات تولید در پالایشگاه هستند
 مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام‌خمینی (ره) شازند با اشاره به اینکه نیروهای ایمنی و آتش‌نشانی ضامن تولید پایدار سوخت هستند، گفت: برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه ایمنی، مؤثرترین ابزار را برای تضمین ایمنی کارکنان فراهم می‌کنند.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، مجید رجبی در آیین گرامیداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی که با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران، سرپرستان و کارکنان واحدهای مختلف این شرکت و تعدادی از کارکنان واحد اچ‌اس‌ئی در محل ایستگاه آتش‌نشانی پالایشگاه برگزار شد، بیان کرد: نیروهای آتش‌نشان و ایمنی ضامن تعهد تولید در پالایشگاه هستند.
وی ادامه داد: سیستم‌های ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه از اصول پیشگیری از آتش‌سوزی به‌عنوان عناصری برای حفاظت از کارکنان و دارایی در صنعت نفت پشتیبانی می‌کنند.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با بیان اینکه برنامه‌های پیشگیرانه مؤثرترین ابزار را برای تضمین ایمنی کارکنان فراهم می‌کنند، تصریح کرد: آتش‌نشانان به آموزش مستمر در کنار افسران کارآزموده نیاز دارند.
رجبی افزود: با توجه به اینکه شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک هسته اصلی در برقراری محیطی ایمن و دستیابی به اهداف نهایی ایمنی است، این مهم با حساسیت بالایی دنبال می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه واحد آتش‌نشانی باید از تمامی جهات ایمن باشد، افزود: امیدواریم با همت ایمنی، آتش‌نشانی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل یک آتش‌نشانی نمونه در سطح پالایشگاه‌های کشور داشته باشیم‌.
حبیب‌الله شهنازی، رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و  پدافند غیرعامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند نیز در این آیین با تبریک روز ایمنی و آتش‌نشانی با ارائه گزارش یک ساله فعالیت واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست از زحمات کارکنان اچ‌اس‌ئی و سایر همکاران تقدیر و تشکر کرد و گفت: شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با اعتقاد به اولویت قرار دادن اصل پیشگیری بر اصلاح در امور، مصمم است مأموریت خود را به‌نحوی اثربخش، کارا و هماهنگ با استانداردهای ملی و بین‌المللی به انجام رساند.
وی تأکید کرد: آتش‌نشانان در حیطه کار در کنار آموزش نیازمند کسب تجربه هستند.
در پایان این آیین از قاسم محمودی، دوچرخه‌سوار آتش‌نشان و عباس رمضانی، دونده آتش‌نشان و تعدادی از کارکنان تلاشگر آتش‌نشانی تجلیل شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:
شاخص عملکرد مدیریت‌ها مسئله تولید نفت است
 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شاخص عملکرد مدیریت‌ها را مسئله تولید دانست و گفت: در صورت تغییر و رشد صعودی برآیند شاخص تولید، می‌توان عملکرد شرکت‌ها را مثبت ارزیابی کرد، به همین منظور همه بخش‌های فنی و عملیاتی باید پای کار تولید باشند.
به گزارش کائنات و به‌نقل از شانا، ابراهیم پیرامون در نشست پیش‌بینی پنج‌ ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان (forecast) مربوط به نیمه دوم امسال بر بهره‌برداری صحیح همه شرکت‌های تابع از نشست‌های (forecast)، به‌منظور اجرای اهداف تولیدی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید و بیان کرد: شرکت بهره‌برداری مسجدسلیمان در بُعد تولید نقش مهمی ایفا می‌کند و بخش مهمی از تعهد مناطق نفت‌خیز جنوب را در تولید نفت به‌عهده دارد و امیدواریم که با هم‌افزایی همگانی ظرفیت تولید افزایش یابد.
وی به برنامه‌ریزی تولید نفت تا پایان امسال و طراحی افق تولید از مخازن شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: بنا به برنامه ابلاغی و هدف‌گذاری تولیدی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، حجم تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تشریح شد که همکاری و هم‌افزایی همه نیروهای ستاد و این شرکت را می‌طلبد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: افزایش تولید اولویت شرکت است و مناطق نفت‌خیز جنوب برنامه مهمی در بحث تولید برای نیمه دوم سال دارد که نیازمند همکاری همه‌جانبه کارکنان خواهد بود.
پیرامون با بیان اینکه فرسودگی تأسیسات و سوزاندن گازهای مشعل مهم‌ترین دغدغه ماست، ادامه داد: تعهدهای شرکت‌ها در افزایش تولید برای آنها تشریح و سهم هرکدام مشخص شده است.
وی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در جهت کنترل، مهار و رفع نشت نفت از خط لوله ۳۰ اینچ و جلوگیری از توقف روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت و آلودگی زیست‌محیطی، گفت: این خط لوله زیرزمینی ۳۰ اینچ صادراتی نفت که دچار نشت نفت شده بود در کمترین زمان ممکن و سخت‌ترین شرایط به همت کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران رفع نشت شد و با این اقدام ارزنده از توقف روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت جلوگیری شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شاخص عملکرد مدیریت‌ها را مسئله تولید دانست و افزود: در صورت تغییر و رشد صعودی برآیند شاخص تولید، می‌توان عملکرد شرکت‌ها را مثبت ارزیابی کرد و به‌ همین منظور همه بخش‌های فنی و عملیاتی باید پای کار تولید باشند.
پیرامون در پایان با اشاره به دغدغه کارکنان درباره مسئله سقف حقوق تصریح کرد: امید است با تلاش کارگروه‌ها این دغدغه و نگرانی به‌حق کارکنان تا پایان امسال برطرف شود، زیرا موضوع تولید نباید تحت تأثیر مواردی همچون سقف حقوق قرار گیرد.
در نشست پیش‌بینی پنج‌ ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان (forecast)، ضمن بررسی وضع تولید چاه‌ها در ۶ ماه نخست امسال، درباره وضع مخازن و چاه‌های نفت و گاز و پیش‌بینی بهره‌دهی آنها در نیمه دوم امسال تصمیم‌گیری شد. بیان چالش‌ها، تنگناها، موانع و الزام‌های نگهداشت تولید و بررسی راهکارهای قانونی برای حل و کاهش آسیب‌های وارده از این نواحی به تولید از دیگر موارد مطرح در نشست بهره‌دهی چاه‌های نفت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان بود.
در این نشست همچنین گزارشی از عملکرد چاه‌های توسعه‌ای در برنامه تولید، میزان خدمات توسعه‌ای، تعمیری و ترمیمی تا پایان شهریور امسال و میزان طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید در شرکت بهره‌برداری مسجدسلیمان ارائه شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه