روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۷ مهر - شماره 4680

تقدیر نمایندگان دولت از مدیر عامل نفت وگاز مارون


  نمایندگان رامهرمز و رامشیر به همراه بخشدار بخش غیزانیه اهواز  درحاشیه آئین توزیع 5 هزار بسته نوشت افزار اهدایی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به دانش آموزان کم برخودار شاغل به تحصیل در روستاهای همجوار تاسیسات، از تلاش های مدیر عامل این شرکت تقدیر کردند.
این مدیران دولتی اقدامات صورت گرفته در شهرستان های رامهرمز، رامشیر و بخش غیزانیه را به ویژه در دوره تصدی مهندس قباد ناصری به عنوان مدیرعامل « بی بدیل و ماندگار» توصیف کردند و این خدمات را گره گشای بخش قابل توجهی از مسائل عمرانی، آموزشی و فرهنگی مناطق روستایی همجوار تاسیسات شرکت برشمردند.
شایان ذکر است مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ضمن ابراز خرسندی از همراهی فرمانداران رامشیر و رامهرمز و بخشدار غیزانیه در این مراسم، بر استمرار و تداوم ارائه خدمات به دانش آموزان در راستای تضمین آتیه ای درخشان و افزایش تعداد ورودی های دانشگاه های بزرگ کشور از همین روستاهای همجوار تاسیسات تاکید نمود.  

الزام صاحبان مشاغل با فروش بالای 144 میلیارد ریال به صدور صورتحساب الکترونیکی از اول مهرماه
 مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اعلام کرد: مؤدیان اشخاص حقیقی که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد سال جاری به 144 میلیارد ریال برسد، از ابتدای مهرماه امسال مکلف به صدور انواع صورتحساب الکترونیکی حسب مقررات مربوطه و ثبت آن در سامانه مودیان می‌‌باشند.
قزوین – فرجی -سید محمود موسوی صانع اظهارداشت: در صورتی که فروش هر مودی طی سال از نصاب مقرر در ماده ۱۴ مکرر قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و تبصره ۱ آن، عبور نماید از ابتدای دومین دوره بعد از اتمام دوره عبور، ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌باشند.
وی تصریح کرد: در همین راستا مؤدیان اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد امسال به 144 میلیارد ریال برسد، از ابتدای مهرماه سال جاری مکلف به صدور انواع صورتحساب الکترونیکی حسب مقررات مربوطه و ثبت آن در سامانه مودیان می‌‌باشند.
موسوی صانع افزود: صرفاً برای کلیه مؤدیانی که عرضه‌کننده کالا و خدمت واحد هستند یا کالاها و خدمات مورد عرضه آنها مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده یکسان می‌باشد، علاوه بر صورت‌حساب الکترونیکی نوع 1 و 2، رسید دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز در حکم صورتحساب الکترونیکی است.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین همچنین یادآور شد: براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در دی ماه سال گذشته چهار گروه از مودیان فارغ از تراکنش های بانکی مشمول اجرای قانون پایانه های فروشگاهی می باشند؛ پزشکان، وکلا، صنف طلا و فروشندگان مواد معدنی از ابتدای دی ماه سال 1402 مشمول اجرای تکالیف سامانه مودیان هستند.

تلاش پتروشیمی پردیس برای ارتقای
 شاخص های آموزشی در منطقه پارس جنوبی
 شرکت پتروشیمی پردیس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 500 بسته کیف و نوشت افزار به دانش آموزان منطقه پارس جنوبی اهدا کرد.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی پردیس، این شرکت در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود برای بهبود شرایط آموزشی در منطقه پارس جنوبی و تداوم لبخند آینده سازان ایران اسلامی بیش از 500 بسته کیف و نوشت افزار به دانش آموزان مدرسه پردیس در روستای سهمو شمالی شهرستان عسلویه و دانش آموزان مناطق روستایی شهرستان جم اهدا کرد.
مدرسه شش کلاسه پردیس با مساحت ۳۵۲۰ مترمربع، ۷۰۰ مترمربع زیربنای ساختمان آموزشی، ۹۰۰ مترمربع زیربنای چمن مصنوعی و ۲۲۰۰ مترمربع محوطه سازی در سال ۱۳۹۶ توسط شرکت پتروشیمی پردیس در روستای سهمو شمالی شهرستان عسلویه احداث شده و طی سال های گذشته مورد حمایت این شرکت قرار گرفته است. امسال نیز علاوه بر اهدای بسته های نوشت افزار به دانش آموزان، تأمین تجهیزات سرمایشی این مدرسه نیز توسط پتروشیمی پردیس انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مطرح کرد:
افتتاح ۲۶ طرح سرمایه گذاری
در موقوفه‌ها و بقاع متبرکه مازندران
 ۲۶ طرح سرمایه گذاری در موقوفه‌ها و بقاع متبرکه، همزمان با هفته وقف در مازندران افتتاح شد.
۴۰ طرح سرمایه گذاری در موقوفه‌ها و بقاع متبرکه مازندران، همزمان با گرامیداشت هفته وقف با حضور استاندار مازندران افتتاح و تعدادی از این طرح‌ها نیز اجرایی شد.
آیین افتتاح این طرح‌ها به صورت متمرکز در همایش استانی یاوران وقف در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان آمل انجام شد..
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از این تعداد ۲۶ طرح موقوفات و بقاع متبرکه با هزینه ۲۶۴ میلیارد تومانی افتتاح و ۱۴ طرح دیگرنیز با پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری ۱۶۷میلیارد تومان کلنگ‌زنی و اجرایی شد.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود: در سال‌های اخیر در حوزه طرح‌های عمرانی و بهسازی در بقاع متبرکه استان اقدام‌های شاخصی انجام شد که همچنان ادامه دارد.
وی به تجلیل نمادین از ۸۰ واقف نیک اندیش مازندرانی به مناسبت هفته وقف که با حضور استاندار در آُستان مقدس امامزاده عبدالله آمل انجام شد، اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر ۳۶۴ وقف جدید و از سال گذشته تاکنون نیز ۸۵ وقف جدید در مازندران ثبت شد که ۸۰ درصد موقوفات منفعتی هستند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه روز گذشته ۸ وقف جدید داشتیم، از مردم استان برای مساعدت در ساخت و ساز امامزاده عباس (ع) ساری، عبدالله (ع) آمل، بسمل و بی بی زینب (س) و سایر امامزادگان درخواست حمایت کرد. حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: در مجموع دو نوع وقف شامل؛ وقف انتفاعی و منفعتی داریم، وقف منفعتی درآمد ایجاد می‌کند. وی همچنین با بیان اینکه مازندران از لحاظ تعداد موقوفات رتبه سوم و از لحاظ رقبات و تعداد مقابر امامزاده‌ها رتبه نخست را در سطح کشور داراست، افزود: مازندران دارای ۱۶۷ رقبه درمانی، بیش از ۲۸ هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ هزار رقبه آموزشی، ۱۴ هزار رقبه تجاری و ۱۳۸ هزار رقبه مسکونی است.

شهردار کرج عنوان کرد ؛
هفته دفاع مقدس فصلِ جاویدان ایثار، مقاومت و آزادگی در تاریخِ زرین ایران اسلامی است
 کرج – سیروس رنجبرکهن: شهردار کرج گفت: هفته دفاع مقدس فصلِ جاویدان ایثار، مقاومت و آزادگی در تاریخِ زرین ایران اسلامی است  که تا ابد در تاریخ افتخارات این سرزمین همچو مرواریدی درخشان، یادآور حماسه ها و حماسه سازی های دلیرمردان و شیر زنان این مرزو بوم خواهد بود.
مهرداد کیانی در گفتگو با خبرنگار کرج امروز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، این ایام را یادآور عبورِ قهرمانانه ملت بزرگ ایران از دلِ سهمگین ترین طوفان های زمانه دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس، مرواریدی درخشان در صدفِ «جمهوری اسلامی» است که انعکاسی از غرور انگیزترین و حماسه انگیزترین روزهای انقلاب اسلامی است.  
 وی با بیان اینکه وظیفه ماست که با تکیه بر آرمان ها و ارزش های اصیل ایرانی، اسلامی؛ رهروِ راهِ شهیدان و جانبازانِ سرافراز باشیم و حماسه آفرینی های آنان را سینه به سینه به نسل های امروزی منتقل نماییم، عنوان کرد: رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل، نه صرفأ رژیم بعثی عراق، بلکه همه زورگویان عالم را روسیاه نمودند و قطعأ دفاع مقدس معجزه الهی بوده  و حفظ و تکریمِ آن از اوجب واجبات است.  
شهردار کرج در ادامه  از دفاع مقدس به عنوان مکتبی انسان ساز یاد کرد که شهداء در آن به تدریس ایثار و فداکاری و مقاومت پرداختند و خود نیز در راهِ این هدف والا همچون شمعی گرد پروانه چرخیدند و در نهایت بزرگ ترین معجزه قرن حاضر را رقم زدند، چرا که بی شک رمزِ پیروزی رزمندگان اسلام در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، جز ایمان و اخلاص و فداکاری شهدای والامقام، جانبازان عزیز، آزادگانِ سرافراز و ایثارگران دلیر نبوده است.    کیانی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء والامقام و ادای احترام به خانواده ی معظم شهدا ، خاطر نشان کرد: امروز که رژیم صهیونیستی دستانِ خود را به خونِ انسان های بی گناه آلوده نموده، بیش از هر زمانِ دیگری نیازمند آموزه های دفاع مقدس هستیم تا با ایستادگی و مقاومت، همانطور که طاغوت و در ادامه رژیم بعثی را در هم کوبیدیم، کارِ این غده سرطانی را نیز یکسره نموده و مردم مظلوم غزه را نجات بخشیم.  

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه