روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

دریافت وام آنلاین با پلتفرم «سپینو» بانک صادرات

​اگر می‌خواهید بدون دردسرهای معمول نظام بانکی، در اسرع وقت و بدون این که از جایتان تکان بخورید، تسهیلات آنلاین دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم «سپینو»ی بانک صادرات ایران را امتحان کنید.
به گزارش کائنات، دریافت تسهیلات از بانک‌ها به طور معمول یک کار سخت و پیچیده است؛ مخصوصا زمانی که رقم تسهیلات بالا باشد. البته بانک هم در این میان حق سخت‌گیری دارد، چون تسهیلاتی پرداختی از منابع مردم است و در صورت عدم بازگشت اقساط، این بانک است که باید پاسخگو باشد.
بانک صادرات ایران اما با راه‌اندازی یک پلتفرم جذاب، بی‌دردسر و سریع، نه تنها مشکل بروکراسی‌های عمومی پرداخت تسهیلات را حل کرده، بلکه با حذف هرگونه رانت احتمالی، ضمن محاسبه رتبه اعتباری افراد و نیز میانگین موجودی حساب آنها، به صورت کاملا غیرحضوری، تسهیلات متقاضیان را پرداخت می‌کند.
به این منظور، فقط کافی است متقاضی در اپلیکیشن «سپینو» حساب باز کند. پس از رعایت مقررات دریافت تسهیلات و گذشت دوره زمانی مدنظر، با مراجعه به بخش تسهیلات در همین اپلیکیشن، متقاضی می‌تواند ضمن بارگذاری مدارک لازم، معرفی ضامن و طی کردن مراحل اعتبارسنجی خود و ضامن، درخواست دریافت تسهیلات را ثبت کند.
در این روش، حتی امکان انتخاب تعداد اقساط برای بازپرداخت تسهیلات نیز فراهم شده است. سقف این وام، ۳۰۰ میلیون تومان، سقف تعداد اقساط آن ۶۰ ماه و نرخ سود آن بین ۱۵ تا ۲۳ درصد متغیر است.

سرپرست بیمه ایران:
پرداختی کارکنان بیمه ایران در اولویت ویژه قرار گیرد
  سید محمد ناصر مبرقعی سرپرست بیمه ایران گفت: متناسب سازی پرداختی کارکنان بیمه ایران همراه با حمایت های رفاهی و معیشتی در اولویت ویژه بودجه سال آینده قرار گیرد.
به گزارش کائنات، مبرقعی در جلسه عمومی عادی فوق العاده تصویب بودجه پیشنهادی سال 1404 که در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، با بیان این مطلب ابراز داشت: پرداختی کارکنان بیمه ایران باید با توجه به ماهیت تجاری و رسالت اجتماعی بسیار گسترده و موثر و التیام بخشی که برای مردم آسیب دیده جامعه دارند، متناسب باشد و تاکید دارم سطح حقوق و پرداخت های رفاهی افزایش یابد.
مبرقعی با بیان این که کارکنان بیمه ایران روزانه هزاران پرونده مردم صدمه دیده از تصادفات ،حوادث و رخدادهای مختلف را بررسی و به آسیب دیدگان مالی و جانی جامعه یاری می‌رسانند، اظهار داشت: ماهیت فعالیت بیمه‌گری دارای ویژگی‌های بسیار تخصصی و پیچیده و مستلزم صرف انرژی زیاد است و روزانه هزار و پانصد میلیارد ریال در کشور خسارت پرداخت می کنیم و این خدمت ملی با تلاش کارکنان متخصص و سخت کوش بیمه ایران میسر می شود.
سرپرست بیمه ایران با اذعان به دوران گذار صنعت بیمه و ورود به دنیای فناوری های نوین، بیان داشت: برای ورود به تحول دیجیتال و هوش مصنوعی که صنعت بیمه را دچار تحول اساسی خواهد کرد، لازم است نیروهای جوان، با انگیزه و متخصص داشته باشیم. وی ادامه داد: لازمه بکارگیری نیروی انسانی وفادار و تحول گرا برای صنعت بیمه، مدیریت مشفقانه و رضایت مندی کارکنان است.
سرپرست بیمه ایران در پایان با تاکید بر ایجاد فرایند پایدار و رو به رشد پرداختی به کارکنان، به اعضای مجمع عمومی گفت: انتظار دارم در تنظیم بودجه، پرداخت های رفاهی متناسب با فعالیت همکارانم در بیمه ایران دیده شود.

۵۱ درصد مردم تهران قدرت خرید خانه متری ۸۸ میلیون تومانی را ندارند
 آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران، از افزایش متوسط قیمت هر مترمربع مسکن به ۸۸ میلیون تومان خبر می‌دهد. این درحالی‌است که ۵۱ درصد خانوارهای تهرانی، مستاجرند که علاوه بر تحمل تورم ۴۵ درصدی اجاره‌بها، باید ۴۸ سال هم در انتظار خرید خانه باشند. برنامه دولت چهاردهم برای حل معضل مسکن مستاجران پایتخت چیست؟
  مسکن، در سال‌های اخیر تبدیل به معظلی بزرگ برای تمام مردم شده است. آمارها، گواه این اتفاق هستند. خرید خانه برای مردم تبدیل به رویایی شده است که احتمال دارد در طول زندگی‌شان به آن دست نیابند. براساس گزارشی از وزارت راه و شهرسازی، مردم ایران برای خرید خانه باید ۴۸ سال در انتظار باشند. ۴۸ سال انتظاری که نتیجه سیاست‌های اشتباه، رکود تولید مسکن و تورم مسکن است. براساس گزارش جدید بانک مرکزی از «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در مرداد ۱۴۰۳» نشان می‌دهد متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران، ۸۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. این عدد نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۱۶.۸درصد رشد داشته است. از دیگر سو، طبق امار رسمی که ۵۱درصد خانوارهای تهرانی، مستاجرند که علاوه بر تحمل تورم ۴۵درصدی اجاره‌بها، باید ۴۸ سال هم در انتظار خرید خانه باشند. برنامه دولت چهاردهم برای خانه‌دار کردن مستاجران پایتخت چیست؟
جمعیت خانه‌ندارها؛ از تازه ازدواج کرده‌ها تا طلاق گرفته‌ها
آمار متقضیان نهضت ملی مسکن و به‌طور کلی مسکن‌های حمایتی، پیام مهمی را مخابره می‌کند. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، از ۷ میلیون نفر متقاضی مسکن ملی در دولت سیزدهم، ۵ میلیون نفر در بررسی‌های اولیه و ۱.۸میلیون نفر در بررسی نهایی، حائز شرایط دریافت مسکن حمایتی اعلام شدند. اولین شرط ثبت‌نام در طرح مسکن ملی این است که شخص متقاضی و افراد تحت تکفل وی نباید از ۱ فروردین ۱۳۸۴ به بعد هیچ خانه‌ یا زمینی به نامشان زده شده باشد.
روند ثبت‌نام این طرح، آمار جدیدی را از افرادی که صاحب‌خانه نیستند را نشان می‌دهند. براین اساس، بیش از  ۵ میلیون خانوار مسکن ملی در کشور وجود دارد که در ۱۹ سال اخیر، موفق به خرید خانه نشده‌اند. همچنین، براساس گفته نورزوی، مدیر کل دفتر اقتصاد دولت سیزدهم، در اردبهشت ماه امسال، ۵۱ درصد خانوارهای تهرانی، مستاجرند. همچنین سالانه حدود ۵۰۰ هزار ازدواج در کشور ثبت می‌شود که این آمار به معنای افزایش تقاضای مسکن در کشور است. به جز ازدواج‌ها، طلاق هم می‌تواند تقاضای مسکن در کشور را بالا ببرد. بنابراین آمار می‌توان مدعی شد درصد قابل توجهی انباشت تقاضا در بازار مسکن وجود دارد.
۵۰ درصد هزینه‌ها فقط برای مسکن
مسکن، سهم عمده‌ای را در سبد هزینه‌های خانوار دارد. این سهم هم برای صاحبان مسکن ملکی و هم برای مستاجران است؛ اما اقتصاد تورمی، شرایط را برای مستاجران سخت‌تر می‌کند. گزارش شاخص‌های اقتصادی کلان مرکز آمار ایران حاکی از سهم ۳۸.۱ درصدی مسکن، در سبد هزینه خانوارهای ایرانی است. این عدد در شهر تهران به ۵۰.۸ درصد هم رسیده است. یک خانواده تهرانی بیش از نیمی از درآمد سالانه خود را صرف هزینه مسکن می‌کند. اگر این خانواده مستاجر باشند، نیمی از درآمد خود را از دست می‌دهند، بدون آنکه امکان پس‌انداز برایشان وجود داشته باشد. گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن از تورم ۴۵درصدی در شهر تهران و ۴۹درصدی در تمام مناطق شهری کشور، خبر می‌دهد.
مقایسه سهم مسکن در سبد هزینه‌های خانوار ایرانی با استاندارد جهانی؛ نشان از فاصله معنادار هزینه ایرانی‌ها با استانداردهای جهانی دارد. دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد، هبیتات، ایدئال هزینه برای مسکن را ۳۰ درصد اعلام کرده است، درحالی که این عدد در مناطق شهری ایران، ۳۸.۱درصد است. متوسط سهم مسکن در سبد هزینه‌های خانوارهای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، ۲۳ درصد است. مردم کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۲۳.۹ درصد و  خانوارهای کشورهای حوزه یورو، ۲۳.۶ درصد برای مسکن هزینه می‌کنند. نمودار پایین، سهم مسکن در سبد هزینه‌های خانوارهای کشورهای مختلف با ایران را مقایسه می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه