روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

نرخ بهره بین بانکی اعلام شد

 براساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته چهارم شهریور ماه با افزایش ۰.۰۲ درصدی به ۲۳.۷ درصد رسید.
به گزارش کائنات، داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته آخر شهریور ماه سال جاری، حاکی از افزایش ۰.۰۲ درصدی نرخ سود بین بانکی در ۲۸ شهریور ماه است.
براساس این آمار، نرخ بهره بین بانکی در هفته ابتدایی شهریور ماه، ۲۳.۷ درصد بود که در هفته دوم با افزایش ۰.۰۱ درصدی به ۲۳.۷۱ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از ابتدای سال جاری است.
در پایان هفته سوم شهریور ماه (۲۱ شهریور) نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید. با این حال، در پایان هفته گذشته، نرخ بهره بین بانکی با افزایش ۰.۰۲ درصدی از ۲۳.۶۸ به ۲۳.۷ جهش یافت. گفتنی است؛ نرخ بهره بین بانکی از مردادماه سال جاری در محدوده ۲۳.۶ تا محدوده ۲۳.۷ درصد در نوسان است.

افزایش ۶۳ درصدی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان
  براساس داده های بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی از سوی شبکه بانکی به شرکت های دانش بنیان در پایان تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.
به گزارش کائنات، طبق آمار بانک مرکزی، در چهار ماهه نخست سال جاری، شبکه بانکی کشور به ۱۵۸۸ شرکت دانش بنیان، شش هزار و ۶۱۰ فقره تسهیلات به ارزش ۹۲.۷ هزار میلیارد تومان (همت)، پرداخت کرده که نسبت به چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۶۳ درصد افزایش داشته است.
*میزان تسهیلات پرداختی در تیرماه چه قدر است؟
براساس این آمار، در تیرماه سال جاری، سیستم بانکی به ۷۴۷ شرکت دانش بنیان، یک هزار و ۸۸۸ فقهر تسهیلات به ارزش ۲۷.۹ هزار میلیارد تومان (همت) پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته(۱۴۰۲) معادل ۵۷.۸ درصد افزایش داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه