روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر - شماره 4677

رئیس سازمان بورس:

کانون سهامداران حقیقی تشکیل می‌شود

  رئیس سازمان بورس در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارکان بازار سرمایه، بخشی از دستور کارهای سازمان بورس و اوراق بهادار را در دوره مدیریت جدید تشریح کرد و گفت: ضمن پرهیز از اتخاذ تصمیم‌های خلق‌الساعه می‌بایست مولفه‌های اثرگذار در ایجاد نوسان را به حداقل برسانیم و زمینه را برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی فراهم کنیم.
حجت‌اله صیدی در جلسه هم‌اندیشی که با حضور مدیران ارکان بازار سرمایه و نیز اعضای هیات مدیره سازمان بورس برگزار شد، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا از طریق همکاری‌ بین ارکان بازار سرمایه، زمینه ایجاد بازاری شفاف و روان‌ را فراهم کنیم.
*لزوم توسعه بورس‌های کالایی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که پیش‌تر در آیین تکریم و معارفه خود در هفته گذشته نیز بر لزوم توسعه بورس‌های کالایی تاکید کرده بود، بار دیگر لزوم اهتمام به اجرای این برنامه را یادآوری کرد و گفت: به دنبال انجام سلسله اقداماتی هستیم تا بورس کالا و بورس انرژی بزرگ شوند و در مسیر توسعه قرار بگیرند.
*افزایش تعامل با نهادهای ذی‌ربط
صیدی با اعلام این‌که تعامل با نهادهای ذی‌ربط، در داخل و بیرون دولت، از جمله برنامه‌ها و دستور کارهای اصلی سازمان بورس در دوره جدید است، گفت: همه تلاش خود را برای موفقیت در این زمینه به کار می‌گیریم و زمینه افزایش این همکاری‌ها را ایجاد خواهیم کرد.
*کاهش ریسک ناشی از تصمیمات دولت
وی تاکید کرد: از گذشته، در بازار، با ریسک سیستماتیک ناشی از تصمیم‌گیری‌های دولت مواجه بوده‌ایم، این امر همیشه در دولت‌های مختلف و با رویکردهای متفاوت نیز وجود داشته است، تلاش می‌کنیم این ریسک را در دوره جدید تا حد امکان کاهش دهیم.
*پیش‌بینی پذیر کردن بورس
رئیس سازمان بورس با تاکید بر پرهیز از اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه در بازار سرمایه توضیح داد: دستور کار ما، حرکت به سمت تصمیمات پیش‌بینی‌پذیر است. به طور حتم تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.
*حمایت از تشکیل کانون سهامداران حقیقی
صیدی با بیان این‌که سازمان بورس در آینده جلساتی را به صورت اختصاصی با کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری برگزار خواهد کرد، گفت: تلاش می‌کنیم تا زمینه تشکیل کانون سهامداران حقیقی را نیز، برای پیگیری منافع سهامداران، فراهم کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه