روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4675

سود ۱۳ میلیونی در انتظار خریداران سکه دولتی تراز ناترازی، بدون پیوست عدالت!

 هفدهمین حراج سکه مرکز مبادله در شرایطی برگزار شد که برنده‌ها برای تحویل سکه باید دست‌کم تا ۱۴ مهر دندان روی جگر بگذارند. سکه تمام‌بهار آزادی دوشنبه ۲۶ شهریور یک میلیون و ۷۱۱ هزار تومان زیر قیمت بازار به سه هزار و ۲۶۴ سفارش تعلق گرفت. اگر روند صعودی روز‌های گذشته بازار طلا تداوم داشته باشد، شانس سود دو میلیون و ۵۴۶ هزار تومانی بابت هر سکه وجود دارد و کسی که هر پنج سکه انتخابی هفدهمین حراج را از نوع تمام‌بهار انتخاب کرده، می‌تواند در خوشبینانه‌ترین حالت روی سودی تا حدود ۱۳ میلیون تومان حساب باز کند.
شانس ۱۰ تا ۳۵ درصدی برای برنده‌شدن در حراج سکه مرکز مبادله
عرضه سکه در مرکز مبادله از ایستگاه هفدهم عبور کرد. از ۱۳ اسفند پارسال تا الان شاهد ۱۷ مرحله عرضه سکه دولتی در مرکز مبادله بودیم که نشان می‌دهد تقریبا هر ۱۰ روز یک مرحله عرضه سکه دولتی در مرکز مبادله برگزار می‌شود.
عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلا در شش ماه گذشته شامل ۳۱۹ هزار قطعه سکه مختلف شده و از این میزان سکه، ۱۴ هزار و ۴۹۹ قطعه سکه یعنی تقریبا پنج درصد کل سکه‌های عرضه‌شده، روز دوشنبه ۲۶ شهریور به خریداران تخصیص پیدا کرده است.
عرضه سکه دولتی در مرکز مبادله روز دوشنبه ۲۶ شهریور با ثبت ۶۷ هزار و ۱۸۶ سفارش مختلف استارت خورد، اما مثل بقیه حراج‌های مرسوم در مرکز مبادله فقط به بخشی از تقاضا‌ها پاسخ داده شد و دست یکسری از متقاضیان به‌خاطر ارائه پیشنهاد‌های پایین از دریافت سکه دولتی کوتاه ماند.
پیش‌بینی قیمت سکه تا نیمه مهر
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید که دوشنبه ۲۶ شهریور امسال را با ایستادن در جایگاه ۴۳ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان به پایان رساند، روز سه‌شنبه از مرز ۴۴ میلیون عبور کرد و حوالی بعدظهر به ۴۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید. سکه امامی مثل طلا ۱۸ عیار فعلا تحت‌تاثیر رکوردشکنی اونس جهانی قرار دارد. طوریکه روند صعودی قیمت سکه امامی می‌تواند در قدم اول با ظاهر شدن عدد ۴۴ میلیون و ۲۶۵ هزار تداوم پیدا کند.
قیمت سکه امامی بعد پشت‌سر گذاشتن مقاومتی که در این ناحیه شکل گرفته، مجال پیشروی تا ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیدا می‌کند و سومین نقطه‌ای که برای قیمت سکه امامی در کوتاه‌مدت پیش‌بینی می‌شود، ۴۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان است.
سکه امامی فروردین امسال با ایستادن روی قله ۴۵ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان، بالاترین سطح تاریخی خودش را تجربه کرد، اما اگر در نیمه دوم مهر ورق در بازار برگردد، آنوقت قیمت سکه امامی از همین نقطه فعلی یعنی ۴۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به ۴۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان برمی‌گردد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد احتمال عقب‌نشینی سکه امامی تا ۴۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان وجود دارد و بدترین حالت برای برنده‌های حراج سکه می‌تواند عقب‌نشینی سکه امامی تا ۴۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان باشد.
قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نسبت به روز دوشنبه ۲۶ شهریور یعنی هفدهمین حراج مرکز مبادله حدود ۱۰۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرد به ۲۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید. نیم‌سکه بهار آزادی اولین مقاومت فعلی را در محدوده ۲۳ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان مقابل چشم می‌بینید. در مرحله بعدی قیمت نیم‌سکه بهار آزادی می‌تواند تا ۲۳ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان جلو برود و نهایتا مرز ۲۳ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان را به‌عنوان سومین مانع میان‌مدت در پیش دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه