روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور - شماره 4674

وعده مهم وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی

سیگنال مثبت دولت پزشکیان به بازار خودرو


  وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی از ایده‌های دولت برای بازار خودرو رونمایی کردند؛ موضوعی که می‌توان از آن با عنوان سیگنال تازه به این بازار یاد کرد.
تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو سوپرایز دولت چهاردهم برای بازار خودرو در سال جاری است؛ موضوعی که رییس کل بانک مرکزی به آن اشاره کرد و از مشخص شدن ارز تخصیص یافته برای ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز در سال جاری خبر داد. آن طور که محمدرضا فرزین اعلام کرده است «دولت با تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو در سال جاری موافقت کرده است.» همچنین عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد از ایده دولت برای مدیریت بازار خودرو خبر داد و تاکید کرد: «همه بدانند اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌دهیم و همه صنایع باید با رقیب خارجی خود رقابت کنند، منافع ملت ایران در رقابت است.»
براساس اعلام همتی بحث واردات خودرو در ستاد اقتصادی دولت مطرح و با تدبیر رییس جمهور گره کور ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز باز شده است. تصویب تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو برای سال جاری در حالی هدف گذاری شده که جدیدترین آمار منتشر شده توسط گمرک از اختصاص ۳۹۰ میلیون دلار ارز به واردات خودرو تا ۲۴ شهریور امسال حکایت دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه