روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور - شماره 4673

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام خبر داد؛

افزایش ۸درصدی تولید پتروشیمی بندرامام در ۵ ماه نخست امسال


  مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام از استمرار افزایش تولید این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: روند تولید این شرکت در پنج‌ ماه نخست امسال با رشد ۸درصدی به حدود ۲ میلیون تن رسیده است.
به گزارش کائنات و به‌نقل از شانا، سپهدار انصاری‌نیک در همایش فصلی مدیران عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تشریح آخرین دستاوردهای این شرکت گفت: عملکرد سه ساله پتروشیمی بندر امام در دریافت خوراک طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ با روند صعودی از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسیده است که افزایش ۱۵درصدی را نشان می‌دهد.
وی روند دریافت خوراک در سال ۱۴۰۳ را نیز افزایشی اعلام کرد و افزود: دریافت خوراک در پنج‌ ماه امسال‌ نیز روند افزایشی داشته و از یک‌میلیون تن خوراک در پنج‌ ماه سال ۱۴۰۰ به حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن در مدت مشابه سال ۱۴۰۳ رسیده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام ادامه داد: در حوزه تأمین خوراک، حجم ان‌جی‌ال دریافتی نیز روند افزایشی داشته است و از ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۱۴۰۱ به ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۱۴۰۳ خواهد رسید و این حجم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۴۶درصدی داشته که حاصل اقدام‌های انجام شده است.
انصاری‌نیک روند تولید در پتروشیمی بندر امام از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ را روبه‌رشد اعلام و تصریح کرد: از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید در سال ۱۴۰۰ به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسیدیم که افزایش ۱۳درصدی را نسبت به سال قبل از آن داشته است.
وی روند تولید پتروشیمی بندرامام در پنج‌ ماه نخست امسال را نیز افزایشی اعلام کرد و افزود: تولید در پنج‌ ماه امسال با افزایش ۸درصدی به حدود ۲ میلیون تن رسیده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام در تشریح پروژه‌های در حال اقدام این شرکت گفت: تعداد کل پروژه‌های مصوب در سال ۱۴۰۳، ۲۲۴ پروژه است که ۱۷ پروژه آن به پایان رسیده و هم‌زمان طرح‌های توسعه نیز آغاز شده که از میان آن‌ها تصفیه‌خانه مرکزی با ارزش ۴۰ میلیون دلار به بهره‌برداری رسیده و پروژه بازیافت اتان با ارزش ۴۷ میلیون دلار به پیشرفت ۵۰درصدی رسیده است. واحد کلرآلکالی به مرحله شمع‌کوبی رسیده و با ارزش ۲۳۹ میلیون دلار در حال پیشرفت است و می‌تواند با تولید ۳۳۰ هزار تن کاستیک‌سودا و ۲۹۴ هزار تن کلر، منبع کلر پایدار برای واحدهای پایین‌دست باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه