روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور - شماره 4673

ارتش یمن: با موشک هایپرسونیک، یافا را هدف قرار دادیم

دق الباب


 معاون وزیر اطلاعات سابق دولت نجات ملی یمن ابراز عقیده کرد موشک بالستیک مافوق صورت یمنی، که دیروز به سمت تل‌آویو شلیک شد بستر حملات بیشتر به «اسرائیل» را فراهم کرد.
“فهمی الیوسفی» گفت: این موشک راه ورودی برای پاسخ‌های بیشتری به رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و حمله موشکی دیروز بخشی از حمایت از مردم فلسطین و نجات آنها و پاسخ به جنایت حمله رژیم صهیونیستی در الحدیده است.
او تاکید کرد که ناتوانی رژیم صهیونیستی از مقاومت در برابر این موشک یمنی، راه را برای پاسخ‌های پی درپی به جنایت‌های این رژیم برای صنعا باز می‌کند.
معاون وزیر اطلاعات سابق دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد که تل‌آویو با سامانه‌های دفاعی موشکی قوی محافظت می‌شود و رسیدن موشک یمنی به این منطقه به مثابه دستاوردی مثال‌زدنی است که قدرت یمن در رسیدن به نقطه هدفش را آشکار می‌کند.
الیوسفی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تلخی پاسخ یمن را خواهد چشید و تاوان جنایت‌های خود در کشتار مردم فلسطین و همچنین حمله به الحدیده یمن را خواهد پرداخت. او افزود: حملات تادیبی یمن تا زمانی ادامه خواهد یافت که رژیم صهیونیستی تجاوز به غزه را متوقف کرده و از این جنایت‌ها دست برداشته و همچنین به شروط صنعا در راستای توقف حملات یمن نیز عمل کند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله موشکی این کشور به رژیم اسرائیل را تأیید و اعلام کرد که با موشک بالستیک هایپرسونیک، یافا (تل‌آویو) در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور طی عملیاتی تلافی‌جویانه، با موشک فراصوت منطقه یافا را در اراضی فلسطین اشغالی هدف قرار داده‌اند.
او گفت: موشک هایپرسونیک ارتش یمن با طی مسافت، به هدف خود در اراضی اشغالی رسیده است و سامانه‌های دفاعی رژیم اسرائیل قادر به رهگیری آن نشده‌اند.
سرتیپ یحیی سریع گفت: موشک جدید با طی مسافت 2040 کیلومتر در عرض 11 دقیقه به اراضی اشغالی رسیده است.
سخنگوی ارتش یمن گفت: این عملیات موشکی یمن، ترس و هراس را در دل صهیونیست‌ها انداخته است و عملیات منحصر به فرد امروز در چارچوب مرحله پنجم و شاهکار تلاش‌های قهرمانان نیروی موشکی یمن است که توانسته‌اند فناوری‌ها را توسعه دهند.
او تأکید کرد: موانع جغرافیایی، حملات آمریکا و انگلیس و سامانه‌های راداری و جاسوسی و رهگیری هرگز نمی‌تواند مانع از کمک یمن به مردم فلسطین شود.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: دشمن اسرائیلی باید منتظر عملیات‌های منحصر به فرد آتی بیشتری باشد و ما در آستانه اولین سالگرد عملیات هفتم اکتبر مبارک (طوفان الاقصی) هستیم. دشمن باید منتظر پاسخ به جنایت‌های خود علیه بندر الحُدیده باشد و حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت. ارتش یمن به نام موشک شلیک‌شده به‌سمت اراضی اشغالی اشاره نکرده است، با این حال، نیروهای مسلح یمن پیش از این، در تاریخ پنجم تیرماه از موشک‌های هایپرسونیک حاطم2 رونمایی کرده و از آن‌ها علیه اهداف صهیونیستی در آب‌های دریای عرب مانند کشتی MSC SARAH استفاده کرده‌اند . رسانه‌های رژیم اسرائیل صبح امروز از رهگیری یک موشک بالستیک یمن در نزدیکی شهر تل‌آویو اشغالی خبر دادند که به‌سختی و با شلیک تعداد زیادی موشک پدافندی آن را رهگیری کرده‌اند. این موشک بنا به گفته رسانه‌های عبری، با طی کردن مسافتی بیش از 2000 کیلومتر، آسمان یمن، عربستان سعودی و اردن و رژیم اسرائیل را در 15 دقیقه طی کرده است

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه