روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور - شماره 4671

کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با کائنات

نخبگان باید تعریف دقیقی از مختصات جنگ روانی دشمن به جامعه ارائه دهند

  مقام معظم رهبری بارها در خصوص راه اندازی عملیات روانی دشمن در جوامع اسلامی و جوامعی که مخالف سلطه گری آمریکا و صهیونیزم جهانی هستند هشدارهای لازم را داده اند، چرا که مردم باید متوجه ترفندها و راهکارهایی باشند که دشمن در عملیات روانی منافع خود را جست و جو می کند، ترفندهایی که باعث کاهش اعتماد به نفس جامعه و افزایش جدایی بین مردم و حاکمیت می شود.
در طی سال های گذشته مردم ایران به کرات شاهد تلاش هاش دشمن برای راه اندازی جنگ روانی علیه خود بوده اند، به طوری که به عینه می بینیم امروز رژیم صهیونیستی برای توفیق خواسته های خود در میدان نبرد با محور مقاومت از جمله ایران، به جنگ روانی و ترکیبی متوسل شده و این جنگ را به عنوان بخشی از راهبرد و سیاست ضدیت با جهان اسلام در دستور کار قرار داده است.
 عملیات روانی که دشمن برای مقابله غیر مستقیم با مردم انتخاب کرده موضوع مهمی است که نباید ازآن غفلت کنیم، به این معنا که در این سوی میدان محور مقاومت نیز باید شناخت ویژه ای از سازو کارهای جنگ روانی داشته باشد و تعریف دقیق و روشنی از جنگ روانی و ویژگی های آن به جامعه ارائه دهد تا مردم با مختصات جنگ روانی آشنا شوند ضمن اینکه نخبگان و حاکمان اتفاقا ازاین ترفند علیه خود دشمن استفاده کنند.
رژیم صهیونیستی با استفاده از ترفند عملیات روانی طی هفته های گذشته به نوعی وانمود کرده که هر آن آماده حمله و ترور است تا به نوعی مردم غزه را در هول و هراس قراردهد، لذا به گونه ای وانمود می کند که به زودی حمله آغاز خواهد شد.
بی تردید محور مقاومت باید از همین فریب و شیوه مبارزه با خود دشمن استفاده کند. امروز اسرائیل در وضعیت بسیار نامطلوبی به سر می برد.
علی رغم اینکه تلاش می شود وضعیت اسرائیل آرام نشان داده شود اما شورش ها و اعتراضات مردم بالا گرفته و بسیاری از صهیونیست‌ها با حمله به فروشگاه‌ها به ذخیره سازی مواد غذایی روی آورده اند به طوری که برآوردها حاکی از آن است که بیش از یک میلیون نفر از ساکنان اراضی اشغالی مخصوصاً در شمال فلسطین اشغالی در پناهگاه‌ها به سر می‌برند و مراکز اقتصادی و صنعتی اسرائیل تعطیلا شده است.
اگر موارد یاد شده به اضافه سایر مواردی که از جمله نقاط ضعف دشمن به شمار می رود مورد نظر رسانه ها، نخبگان وحتی مردم قرار بگیرد و در شبکه های اجتماعی درباره آن سخن گفته شود قطعا دشمن در جنگ روانی که علیه ملت ایران و محور مقاومت به کار گرفته شکست می خورد و مجبور به عقب نشینی خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه