روزنامه کائنات
6

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور - شماره 4671

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو خبر داد؛

تشکیل کارگروه هوش‌مصنوعی وزارت نیرو

  معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو از تشکیل کارگروه هوش‌مصنوعی وزارت نیرو با حضور نمایندگان معاونت‌های حوزه ستادی و شرکت‌های مادرتخصصی خبر داد و گفت: سند بخشیِ هوش‌مصنوعی صنعت آب و برق در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.
به گزارش کائنات و به نقل از پاون، مریم کارگرنجفی در نشست شهید معصومی وزارت نیرو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، بر لزوم تعامل هر چه بیشتر بین دانشگاه‌ها و صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: امیدوارم همزمانی تقریبی شروع به کار دولت و مجلس شورای اسلامی و رای بالای نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی زمینه‌ساز شکل‌گیری رویکردهای خوبی در مجموعه حاکمیت و سطح جامعه جهت رفع مسائل و چالش‌ها شود.
وی ادامه داد: هر تصمیمی که در کشور اتخاذ شود بدون همکاری و همراهی مردم غیرممکن است، لذا مقام معظم رهبری با تدبیر حکیمانه‌شان، امسال را به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند.
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو با بیان اینکه علی آبادی، وزیر نیرو که خود از چهره‌های دانشگاهی، علمی و از جامعه نخبگان کشور هستند به طور جدی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و محافل علمی و دانشگاهی جهت حل مسائل و چالش‌های اصلی وزارت نیرو تاکید دارند، افزود: نیروهای نخبه که از مجموعه‌های دانشگاهی فارغ‌التحصیل و وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند باید با انگیزه بیشتری به دنبال ایجاد خلاقیت و نوآوری برای حل مسائل و چالش‌های موجود باشند.
کارگرنجفی ادامه داد: با توجه به وسعت کار وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی تامین و تولید آب و برق کشور و دارا بودن حدود ۱۷۶ هزار نفر نیروی شاغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم، ۱۷۰ شرکت، سازمان و موسسه در سطح کشور و حدود ۴۰ میلیون مشترک در بخش برق و حدود ۲۴ میلیون مشترک در بخش آب‌وفاضلاب، پتانسیل‌ و ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف وجود دارد تا اساتید و دانشجویان بتوانند با استفاده از این داده‌های اطلاعاتی در حوزه‌های گوناگونی نظیر هوشمندسازی، هوش‌مصنوعی، فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، بهره‌وری، استقرار نظام بهره‌وری، تحول اداری و توسعه نظامات مدیریتی، اسناد اداری، مباحث تحقیقاتی و پژوهشی، نیروی انسانی، جوانی جمعیت و... تعامل و همکاری کنند و مدل‌های کسب و کار برای آن از سوی دانشگاه تعریف شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه