روزنامه کائنات
6

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور - شماره 4671

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد؛

پیگیری ناترازی انرژی در کمیسیون انرژی مجلس

  رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ناترازی انرژی در کشور، فشارافزایی میدان پارس جنوبی و مسائل حقوقی کارکنان وزارت نفت در این کمیسیون پیگیری می‌شود.
به گزارش کائنات و به‌نقل از شانا، موسی احمدی در جریان سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به عسلویه و دیدار با کارکنان سکوی گازی فاز یک (SPQ۱) اعلام کرد: کارکنان سکوهای پارس جنوبی به فرموده مقام معظم رهبری، جهادگر نظام اقتصادی و نیروهای ارزشمند و تأثیرگذار کشور هستند. وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کارکنان وزارت نفت در جریان تعیین کابینه دولت چهاردهم، انتخاب وزیری از جنس کارکنان مجموعه نفت بود، تأکید کرد: این دغدغه کارکنان به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی منعکس شد و نشست‌های تخصصی که در این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت داشتیم، پس از رأی اعتماد به وزیر نفت، شاهد هستیم که ایشان افرادی را به‌عنوان معاونان خود انتخاب کردند که از درون وزارتخانه رشد کردند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی که بر ساختار، ظرفیت‌ها و سرمایه انسانی اشراف دارند، بدون اتلاف وقت می‌توانند جریان امور را به پیش ببرند که این اتفاق مهم در وزارت نفت رخ داد.  
احمدی ادامه داد: مدیرعامل شرکت ملی نفت تجربه فعالیت  ۳۴ ساله در مجموعه نفت دارد که  این انتخاب بدین مفهوم است که امورات این وزارتخانه مهم و سرنوشت‌ساز در دست کسانی است که بر این مجموعه اشراف دارند.   وی با بیان اینکه در کمیسیون انرژی مجلس، موضوع‌های تخصصی حوزه‌های انرژی ازسوی کمیته‌های تخصصی از جمله نفت و گاز رصد و بررسی می‌شود، گفت: موضوع‌های بسیار مهمی مانند فشارافزایی، ناترازی گاز و انرژی و دغدغه‌ها و مطالبات کارکنان وزارت نفت به‌صورت تخصصی در این کمیسیون درحال پیگیری است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به انعکاس خواسته‌های کارکنان عملیاتی شاغل در سکوهای دریایی در این کمیسیون، اعلام کرد: در همین حوزه، با مدیریت توسعه و سرمایه انسانی وزارت نفت نشست‌هایی برگزار و درباره مسائل مربوط به سقف حقوق تبادل نظر شد و مکاتباتی نیز برای حل این مسئله تدوین شده است.   

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران مطرح کرد؛
کمک سازمان ملل به ایران
برای توسعه بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر
  هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران از لحاظ اقتصادی، وجود بخش خصوصی، دولتی و نیروی انسانی توان خوبی برای توسعه تجدیدپذیر دارد و این آینده روشنی را برای ایران ترسیم می‌کند. سازمان ملل متحد هم به طور کامل تعهد دارد که به ایران در این مسیر کمک کند.
به گزارش کائنات و به نقل از پاون، اشتفان پریزنر در نشست بررسی راهکارهای ارتقای نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین انرژی ملی در جمهوری اسلامی ایران با میزبانی ساتبا و سازمان ملل متحد با بیان اینکه در این کارگاه‌ دو روزه، پتانسیل قابل توجه ایران برای اینکه بتواند در انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا راهبری داشته باشد مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: موقعیت منحصر بفرد ایران با وجود بیش از 300 روز آفتابی و وزش باد قابل توجه، این قابلیت را به ایران داده است تا بتواند با استفاده از نیروهای طبیعی کشور، انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی باد و خورشید را توسعه بخشد؛ همچنین ایران علاوه بر پتانسیل اولیه، از نیروی انسانی لازم برای فعالیت در انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار است. به گونه ای که سالانه بیش از 230 هزار مهندس در ایران تربیت می شود. پریزنر خاطر‌نشان کرد: در این نشست، سخنرانان متخصص بیان کردند که در مسابقه بین‌المللی برای تولید انرژی ارزان‌تر، انرژی خورشیدی برنده است.
وی افزود: ایران از لحاظ موقعیت جغرافیایی و منابع در مسابقه انرژی‌های پایا مزیت‌های بزرگی دارد؛ ساتبا برای رساندن ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر ایران به 30 هزار مگاوات تا سال 2030 برنامه‌ریزی کرده است که این امر علاوه بر کاهش آسیب‌های زیست محیطی به ایجاد اشتغال هم کمک می‌کند. پریزنر، نقش انرژی‌های تجدیدپذیر را بر کمک به حل مساله انرژی در جهت توسعه اقتصادی، برای آینده نسل بشر و ایجاد شغل مهم دانست و تصریح کرد: طبق محاسبات، هر یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر سه برابر سرمایه‌گذاری در انرژی‌های فسیلی، شغل ایجاد می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه