روزنامه کائنات
6

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور - شماره 4671

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پاسخ داد؛

رویکرد اصلی صنعت پالایش چیست؟

  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: حفظ منافع سهامداران و بازنگری در سازوکارهای اقتصادی رویکرد اصلی صنعت پالایش در دوره جدید است.
به گزارش کائنات و به نقل از شانا، محمدصادق عظیمی‌فر در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس بیان کرد: موضوع «اقتصاد صنعت پالایشی» چالشی اساسی پیش‌روی این صنعت است که سبب کاهش عایدی سهامداران این پالایشگاه‌ها می‌شود و ساماندهی آن با تنظیم روابط مالی دولت و پالایشگاه‌ها حل خواهد شد.
وی افزود: مسائل جاری در حوزه فنی و مهندسی با توجه به سرمایه انسانی غنی نیروهای پالایشی، قابل مدیریت خواهد بود؛ اما از مدیرعامل جدید پالایشگاه نفت ستاره انتظار داریم در کوتاه‌مدت با برنامه‌هایی مانند تثبیت خوراک، حداقل کردن ضایعات فرآورده و افزایش صادرات نسبت به افزایش بهره‌وری اقدام کند. همچنین از ایشان انتظار دارم درباره پایداری تولید و کاهش ریسک‌های عملیاتی برنامه عملیاتی مدونی ارائه کند. ازسویی پالایشگاه ستاره خلیج فارس باید در توسعه ظرفیت آمونیاک، انواع هیدروژن و دیگر انرژی‌های نو سرآمد و پیشگام باشد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأکید کرد: در بلندمدت باید افزون بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود، نسبت به ایجاد ظرفیت‌های جدید در قوانین و لوایح اقدام کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه