روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۱ شهريور - شماره 4670

به همت سازمان منطقه ویژه پارس صورت گرفت؛

۹ هزار عکس از ۶۳ کشور جهان

در اولین جشنواره بین المللی عکس پارس
 مدیر روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه پارس از ارسال ۹ هزار عکس توسط ۶۳ عکاس از کشورهای مختلف جهان در نخستین جشنواره بین المللی عکس پارس خبر داد.
سید محمد باقر یوسف زاده در حاشیه برگزاری اولین جشنواره بین المللی عکس پارس با بیان این که هنر ابزاری برای بیان احساسات و تبادل عقیده ها بوده و نقش مهمی در روند تکامل اجتماعی دارد، گفت: هنر عکاسی زبانی جهانی است که علاقمندان بسیاری در کشورهای مختلف دارد.
وی با بیان این که منطقه ویژه پارس، منطقه ای استراتژیک بوده که قطب تولید گاز و انرژی ایران است، افزود: در این منطقه طی سال های گذشته تحولات بسیار بزرگی در آن روی داده که باید با ابزارهای مختلف به مردم معرفی شود.
 یوسف زاده به رتبه اول صادرات غیرنفتیِ منطقه ویژه پارس در کشور اشاره کرد و گفت: این منطقه در مجاورت بزرگ ترین میدان گازی شناخته شده جهان که مهم ترین پالایشگاه ها و پتروشیمی ها را در خود جای داده است، موقعیت مناسبی برای جذب مشارکت سرمایه گذاران داخلی، خارجی و فناوری روز را دارد
وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره بین المللی عکس پارس با مشارکت ۶۳ عکاس مطرح از کشورهای مختلف جهان ابراز داشت: سازمان منطقه ویژه پارس علاه بر ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی خود در حمایت از هنر و هنرمندان، نقش به سزایی در معرفی این منطقه به هنرمندان داخلی و خارجی دارد.
 یوسف زاده با بیان این که اولین دوره جشنواره بین المللی عکس پارس با برنامه ریزی مدیریت روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه پارس و همکاری و تعامل روابط عمومی شرکت ملی نفت و همچنین نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی( فیاپ) همسو با ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی در زمینه حمایت از هنر عکاسی و با هدف توسعه آن در بین جوانان و حمایت از آنان و از طرفی معرفیِ پتانسیل های منطقه ویژه پارس برگزار شد، افزود: این رویداد مهم در سه بخش صنعت نفت، خانواده و محیط زیست و گردشگری برگزار شد که عکاسانی از ۶۳ کشور دنیا حدود نه هزار عکس را در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
وی به حضور داورانی از کشورهای ایران، عمان و بلژیک در این دوره از رقابت ها اشاره کرد و ابراز داشت: مشارکت فعال ۶۳ عکاس از کشورهای مختلف جهان موید موفقیت و تاثیرگذاری هنر عکاسی و همچنین عنایت هنرمندان به چنین رویداد بزرگی است.
یوسف زاده با قدردانی از حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، اعضای شورای فرهنگی و همچنین همکاران خود در روابط عمومی و تشریفات این سازمان گفت: قطعا اگر این حمایت ها نبود حضور این تعداد عکاس از قاره های مختلف جهان در چنین رویدار مهمی میسر نمی شد.

شهردار کرج خبرداد؛
برگزاری جشنواره ورزشی محلات کرج
 کرج – سیروس رنجبرکهن: شهردار کرج به برپایی هفتمین دوره مسابقات ورزشی محلات در کرج توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این کلانشهر اشاره کرد که پس از یک دوره توقف حدود هفت ساله، مجدد به اجرا درآمده است.
مهرداد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، آخرین دوره برگزاری این مسابقات را سال ۹۶ عنوان کرد که آن زمان با حضور نزدیک به ۱۵ هزار نفر برگزار شد و علاقمندان و شرکت کنندگان زیادی را به خود اختصاص داده بود.
این مسئول اضافه کرد: بر همین اساس مقدمات برگزاری هفتمین دوره این مسابقات انجام شد و حضور ۲۰ رشته متنوع، جذاب و پرمخاطب در آن مورد تایید قرار گرفت.
شهردار کرج با تاکید بر اینکه این جشنواره ورزشی با توجه به ظرفیت ها و استعدادهایی که در آن معرفی می شوند می تواند به یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی کشور با محوریت محلات تبدیل شود، بیان کرد: تاکنون فرایند ثبت‌نام تیم‌های مینی والیبال و بوکس به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: در رشته مینی والیبال ۲۱۷ تیم و در رشته بوکس ۲۱۸ تیم شامل تیم های دختران و پسران در رده‌های مختلف سنی، با هم رقابت می کنند.
کیانی افزود: گروه بندی نفرات و تنظیم جدول مسابقات انجام شده و پس از برگزاری قرعه کشی، مسابقات مرتبط با این دو رشته در سالن ورزشی شهدای شهرداری کرج و سالن بوکس شهید عجمیان آغاز شده است.
به گفته کیانی، شرکت در این مسابقات از شروع ثبت نام تا پایان آن، برای عموم شهروندان رایگان است و پس از مسابقات پایانی هر رشته نیز به نفرات برتر و تیم‌های قهرمان جوایز نقدی تقدیم خواهد شد.
برپایی نمایشگاه نوشت البرز با هدف حمایت از کالای ایرانی؛
شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خودضمن اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بزرگ عرضه و فروش لوازم تحریر ایرانی در آستانه سال تحصیلی گفت:دومین نمایشگاه بزرگ عرضه و فروش لوازم تحریر ایرانی با عنوان «نوشت البرز» با بیش از ۲۰ غرفه در فرهنگسرای کوثر برپا خواهد شد.
مهندس کیانی، زمان برپایی این نمایشگاه را از ۲۴ شهریورماه تا ۶ مهرماه عنوان کرد و افزود: در شرایطی که تهاجم فرهنگی و تصاویر کارتون ها و برنامه های غیرایرانی و غیر اسلامی بخش زیادی از لوازم تحریر کودکان و نوجوانان را اشغال کرده، تجمیع و عرضه محصولات با کیفیت ایرانی با طراحی و تصاویر مناسب که با قیمت مناسبی به شهروندان عرضه شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه مذکور با همین هدف برگزار شده است، اضافه کرد: تلاش کردیم با توزیع محصولات به قیمتی پایین تر از قیمت بازار بتوانیم بخشی از نیاز جامعه به این محصولات را که در آستانه سال تحصیلی با تقاضای گسترده ای روبروست، پاسخ دهیم.
شهردار کرج خاطرنشان کرد: نمایشگاه «نوشت البرز» در فرهنگسرای کوثر واقع در چهارراه کارخانه قند از روز شنبه ۲۴ شهریورماه طی ساعات ۱۷ تا ۲۲ میزبان مراجعه کنندگان خواهد بود.
این مسئول از پیش بینی برنامه های جنبی همزمان با برپایی این نمایشگاه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و اضافه کرد: رصد نجومی، قصه گویی، کارگاه‌های آموزشی، کارگاه‌های هنری، بازی‌های بومی، محلی و خانوادگی بخشی از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

ناترازی برق؛ عامل کم‌فروغی
 چراغ‌های خیابان‌ها و معابر گرگان
  شهردار گرگان علت خاموشی برخی معابر شهری را ناترازی برق اعلام کرد و گفت: به دلیل مدیریت مصرف برق و رفاه مشترکان خانگی، برخی معابر و خیابان‌ها از روشنایی کافی در شب برخوردار نیستند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گرگان، سید محمدرضا سیدالنگی در گفتگو با برنامه رادیویی روزنه اظهار کرد: ناترازی برق یکی از دلایلی است که کشور با آن مواجه و استان‌های شمالی بیشتر از این کمبود رنج می‌برند، چرا که ما نیروگاهی در شمال کشور نداریم که برق را برای این بخش تأمین کند.سیدالنگی ضمن اظهار خرسندی از فرایند ساخت نیروگاه علی‌آباد گفت: پس از بهره‌برداری از این نیروگاه یک بخشی از مشکلات ناترازی برق، شهرهای استان گلستان برطرف می‌شود.شهردار گرگان از وجود ۴۰ هزار شعله برق در سطح شهر خبر داد و افزود: تمام این روشنایی‌ها را شهرداری رصد می‌کند.وی ادامه داد: متأسفانه دوستان در اداره برق به دلیل فقدان اعتبار برخی از موضوعات را نمی‌توانند پوشش دهند و از سویی ناترازی برق موجب می‌شود تا برخی از خیابان‌ها چراغ‌های روشنایی به صورت یکی در میان روشن باشد.سیدالنگی در پاسخ به مشکلات شهروندان در حوزه مدیریت سپتاژ و اجرا نشدن پروژه فاضلاب اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهروندان موضوع فاضلاب است، به همین خاطر ما از مدیر شرکت آب و فاضلاب استان این مطالبه را داشتیم تا هرچه سریع‌تر این نقصان رفع شود اما نبود اعتبارات مورد نیاز در وزارت نیرو متأسفانه این مشکل را برای شهروندان به وجود آورده است.
تقوی بیان کرد: همچنین مدیر عامل این شرکت در جهت توسعه صنعت گردشگری در حوزه اجرای طرح گردشگری آشوراده نیز اعلام آمادگی کرده و در مناقصه نیز برنده شده است که نقش مهمی در توسعه بندر ترکمن و اشتغال دارد.وی افزود: اینکه یک شرکت صنعتی و تولیدی علاوه بر اشتغال و ارزآوری نیز برای فعالیت های انجام شده در بخشهای مختلف به هیچ عنوان تا کنون از ارز های نیمایی و تسهیلات بانکی استفاده نکرده است.به گفته تقوی ، تولید ید یکی از سخت ترین صنایع در کشور است که تمامی تجهیزات آن وارداتی با توجه به مشکلات تحریمی است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه