روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۱ شهريور - شماره 4670

با میزبانی منطقه ۸ عمليات انتقال گاز؛

هجدهمين نشست كارگروه بهداشت صنعتی شركت انتقال گاز برگزار شد

  آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی : هجدهمين كارگروه بهداشت صنعتی شركت انتقال گاز با حضور نمايندگان مناطق دهگانه به مدت دو روز به ميزبانی منطقه ۸ عمليات انتقال گاز در تبريز برگزار شد.
مدير منطقه هشت عمليات انتقال گاز، در ابتدای جلسه، ارتقا سلامت كاركنان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: ارتقا سلامت كاركنان اولويت اصلي سازمان بوده و اين موضوع، كارگروهي و همت همگاني را مي طلبد.
فيروز خدائی افزود: اين منطقه عملياتي با عنايت به اهميت و حساسيت موضوع سلامت، تا به امروز بر اساس استانداردهای ابلاغی، همواره موارد ايمني و بهداشت فردي را سرلوحه ي اهداف سازمان قرار داده و با برگزاري دوره هاي آموزشي متناسب، توجه و تاكيد ويژه اي به ارتقا سلامت پرسنل دارد.
مدير منطقه هشت عمليات انتقال گاز با اشاره به شيوع بيماري تب دنگي اظهار داشت: همه ما بايد آمادگي لازم را در اين ارتباط داشته باشيم و اجازه ندهيم نيروي انساني در منطقه با نگراني و تهديدات مرتبط با اين بيماري درگير باشد.
وي اضافه کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ جان سرمایه‌های انسانی، افزون بر انتشار اطلاعیه‌های آموزشی مستمر از کانال‌های مختلف ارتباطی و انجام اقدام‌های زمینه‌ای لازم، رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و برگزاري دوره هاي آموزشي نيز بخشی از دستورالعمل هاي اجرايي در اين منطقه عملياتي بوده است.
مدير منطقه هشت عمليات انتقال گاز تاكيد كرد: با توجه به ابلاغيه سازمان پدافند غيرعامل مبني بر مقابله با تمهيدات زيستي اين پشه مهاجم، ضروريست همه بخش هاي HSE و مديريت و مسئولين با واحدهاي پدافند غيرعامل و مديريت بحران همكاري كنند.
معصومه كنعاني، رييس بهداشت صنعتي شركت ملي گاز ايران نیز در این نشست با اشاره به اهميت امر مراقبت و پيشگيري از بيماري تب دنگي گفت: تغييرات آب و هوايي با مساعد كردن شرايط محيطي براي افزايش لانه گزيني پشه آئدس كه عامل انتقال بيماري تب دنگي است منجر به بروز بيماري مي شود و ضرورت دارد براي مقابله با آن از تمامي پتانسيل هاي موجود به نحو حداكثري استفاده كرده و آموزش و اطلاع رساني عمومي بايد در صدر تمامي فعاليت ها قرار گيرد.
رييس بهداشت صنعتي شركت ملي گاز ايران به همكاري و همياري تمامي بخش هاي HSE و مديريت و مسئولين در راستاي پيشگيري و مقابله موثر با بيماري تب دنگي تاكيد كرد و افزود: سلامت پرسنل، اولويت اصلي ماست و نياز است با تمام توان در كنترل و پيشگيري اين بيماري تلاش كنيم.
بررسي برنامه عملياتي ارتقاي سلامت كاركنان و برنامه ريزي اجراي آن در سازمان، مرور مصوبات جلسات قبلي و همچنين موارد و نيازمندي هاي جديد حوزه سلامت، بررسي چالش ها و مشكلات بهداشت صنعتي از سوي نمايندگان مناطق از اقدامات قابل توجه این كارگروه بود.
وجود تعامل، همفکری و همدلي در قالب ارائه نقطه نظرات كارشناسي و بهره گيري از خرد جمعي، دانش و تجربه هر يك از حاضرين از ديگر نكات ويژه اين نشست مي توان ياد كرد.
لازم به ذکر است در ادامه نشست، دكتر عظيم زاده رئيس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب كشور و دكتر سودي، متخصص بيماری های عفونی نيز هر يك توضيحات مفصلی در مورد تب دنگی ارائه کردند.
خط لوله ۱۲ اينچ انشعاب نيروگاه سهند بناب گازدار شد
پس از پايان عمليات اتصال لوله (Tie-In)، تزريق گاز خط لوله 12 اينچ انشعاب نيروگاه سهند بناب با تلاش همكاران عملياتي منطقه هشت انتقال گاز، انجام شد.
مدير منطقه هشت عمليات انتقال گاز با اعلام اين خبر گفت: در راستای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز طبیعی به صنایع مهم و كليدي، عمليات اتصال لوله (Tie-In) و تزريق گاز خط لوله 12 اينچ انشعاب نيروگاه سهند بناب، در حداقل زمان ممكن با موفقیت پايان يافت.
فيروز خدائی افزود: پس از انجام عملیات برشکاری، جوشکاری و اتصال نهایی به شیر هات تپ و رادیوگرافی سرجوش ها و تزریق گاز، به منظور حصول اطمینان از سلامت خط، نشت یابی وکنترل هاي لازم انجام و خط لوله مذکور در سرویس قرار گرفت.
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ضمن قدردانی از تلاش همکاران منطقه هشت در انجام این عملیات، اظهار کرد: این عملیات با برنامه ریزی دقیق و كمترين هدررفت گاز بطور ايمن و با موفقیت کامل به اتمام رسید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه