روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور - شماره 4669

ثبت قرارداد اکران ۳ فیلم؛

«صبحانه با زرافه» اکران می‌شود

 قرارداد سرگروهی  اکران فیلم‌های سینمایی «بازی را بکش»، «باغ کیانوش» و «صبحانه با زرافه» ثبت شد.
شانزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۱۸ شهریور در خانه سینما برگزار شد و شورا بعد از بررسی درخواست ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم را ثبت کرد:
- فیلم سینمایی «بازی را بکش» به کارگردانی محمد ابراهیم عزیزی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی با پخش «شایسته فیلم» به سرگروهی پردیس ملت.
- فیلم سینمایی «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز و تهیه کنندگی محمد جواد موحد با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس هویزه.
- فیلم سینمایی «صبحانه با زرافه» به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی مصطفی احمدی با پخش «شایسته فیلم» به سرگروهی پردیس چارسو.
همچنین مقرر گردید اکران فیلم های «شه‌سوار» و «آغوش باز» از چهارشنبه ۲۱ شهریور در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

ادعای بزرگ عربستان واقعیت دارد؟
 صندوق بین‌المللی پول گزارش کرد عربستان به هدف گردشگری خود در چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای جذب ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده، هفت سال زودتر از برنامه، دست یافته است.
صندوق بین‌المللی پول در گزارش مشورتی خود اعلام کرد: عربستان سعودی در سال ۲۰۲۴ به هدف گردشگری خود در چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای جذب ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده، هفت سال زودتر از برنامه مقرر رسیده است.
بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، درآمدهای گردشگری عربستان در سال ۲۰۲۳ به ۳۶ میلیارد دلار رسید و درآمد خالص گردشگری ۳۸ درصد افزایش یافت. سهم مستقیم و غیرمستقیم این بخش در تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال ۲۰۲۳ به ۱۱.۵ درصد رسید و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۴ به ۱۶ درصد افزایش یابد. ترکیبی از تقاضای داخلی قوی و افزایش ورود مسافران بین‌المللی به رشد این بخش کمک کرده است.
همچنین گردشگری غیرمذهبی در عربستان افزایش یافته و سفرهای تفریحی و بازدید از دوستان و خانواده به‌ویژه با میزبانی از رویدادهای بین‌المللی بزرگ مانند فرمول یک، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ و نمایشگاه جهانی (اکسپو) ۲۰۳۰ بیشتر خواهد شد.
این گزارش همچنین به نقش گردشگری در تغییر تراز خدمات عربستان سعودی به سمت مازاد اشاره می‌کند، به این معنی که این کشور اکنون از بازدیدکنندگان بین‌المللی بیشتر از آنچه که برای گردشگری هزینه می‌کند، درآمد دارد.
رشد در صنایع مختلف مانند غذا، نوشیدنی، سفر و فرهنگ و همچنین پروژه‌هایی مانند پروژه جهانی «دریای سرخ» و «دروازه دیریه» به رشد گردشگری عربستان کمک کرده است.
به گزارش العریبه، ابتکارات کلیدی دولت عربستان و کمپین‌های بازاریابی بین‌المللی و همکاری با پلتفرم‌های جهانی نیز نقش مهمی در تسهیل این رشد ایفا کرده‌ است. معرفی برنامه‌های صدور ویزای الکترونیکی که اکنون برای ۶۶ کشور در دسترس است، دسترسی برای بازدیدکنندگان بین‌المللی را افزایش داده است، در حالی که سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در زیرساخت‌ها، مانند فرودگاه‌های بین‌المللی جدید و شبکه‌های جاده‌ای و ریلی گسترش‌ یافته و از گسترش این بخش حمایت شده است.
این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ در مجموع میزبان حدود ۲۷ میلیون گردشگر خارجی بوده و از حیث رشد گردشگری در مقایسه با سال ۲۰۱۹ (پیش از همه‌گیری کرونا) در رتبه نخست جهان قرار گرفته بود.
به عنوان بخشی از استراتژی چشم‌انداز ۲۰۳۰، عربستان سعودی در ابتدا هدف داشت تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده جذب کند. با دستیابی به این هدف هفت سال زودتر از برنامه، این کشور اکنون هدف خود را به جذب ۱۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ اصلاح کرده است و این نشان‌دهنده جاه‌طلبی عربستان برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برتر جهانی است.
گردشگری در واقع ستون «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان است که طرحی بلندپروازانه برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی آن به نفت است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه