روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور - شماره 4668

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت پای سیاست‌ورزی ارزی بایستد

  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر مرکز مبادله ارز و طلای ایران وجود نداشت قیمت ارز بسیار بالاتر از رقم فعلی بود.
به گزارش کائنات، عبدالرضا مصری در ارزیابی خود از ایجاد بازار توافقی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: به واقع اگر مرکز مبادله طلا و ارز وجود نداشت آثار نبود آن در بازار به خوبی مشاهده می‌شد به اعتقاد بنده اگر مرکز مبادله طلا و ارز وجود نداشت قیمت ارز بسیار بالاتر از رقم فعلی بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  مرکز مبادله ارز و طلا راهکار و سازوکاری برای کسانی است که به ارز احتیاج دارند و قصد دارند ارز خود را به فروش برسانند؛ به اعتقاد بنده هر چقدر بازار مبادله ارز و طلا در کشور تقویت شود و اطلاع رسانی مناسبی صورت گرفته و صاحبان حرفه و مشاغل اطلاع درستی از فعالیت مرکز مبادله طلا و ارز داشته باشند، این امر موثر خواهد بود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید در جریان این فعالیت، مباحث واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده مورد نظارت قرار گیرد تا خدای ناکرده واسطه‌ها به دلال تبدیل نشوند تا از قبل این ارتباط سودی نصیبشان شود. وی افزود: اگر این نظارت به درستی صورت گیرد، مرکز مبادله ارز و طلا می‌تواند یکی از سیاستگذاری‌های اطمینان بخش برای کسانی که تولید ارز داشته و هم برای کسانی که به ارز احتیاج دارند شود و بازار با ثباتی ایجاد کند. وی با بیان اینکه بازار مرکز مبادله ارز و طلا می‌تواند باعث اطمینان بخشی در خرید و فروش ارز در بازار شود، تاکید کرد: همچنین این بازار باید بازار به روزی باشد یعنی به نیاز من نوعی در زمان که به ارز احتیاج دارم پاسخ داده، تا من دیگر نیاز به رجوع ارز به بازار دیگری نداشته باشم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت بازار  مرکز مبادله ارز و طلا مثبت قلمداد و باید همه گیر شود، تصریح کرد: مسئولین باید محکم و استوار پای این سیاست ورزی ایستاده و آن را تغییر ندهند لذا تغییر در سیاست گذاری ارزی حتماً به ایجاد بحران دامن خواهد زد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً همین مسیر در دولت چهاردهم پیگیری خواهد شد چرا که دولت راه دیگری جز این پیش رو نخواهد داشت. همچنین بازار ارز توافقی باعث می‌شود تا فشار مضاعف به بازار ارز وارد نشود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه