روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور - شماره 4664

همزمان با هفته دولت؛

۱۱ طرح بهداشتی و درمانی مازندران به بهره برداری رسید


 ۱۱ طرح حوزه بهداشت و درمان مازندران همزمان با هفته دولت در آیینی با حضور جمعی از مسوولان استانی در شهرستان تنکابن به بهره برداری رسید.
ین تعداد طرح های بهداشتی و درمانی مازندران با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد ریال در روستای امامزاده قاسم دوهزار تنکاین به بهره برداری رسید. فرهاد غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این آیین استانی، ارائه خدمات دقیق و درست، اجرای عدالت در خدمات سلامت همچنین استفاده از بضاعت و توانمندی مردم را از جمله موضوعات مهم تحقق اهداف و عملیاتی شدن پروژه‌های این نهاد برشمرد. وی مشارکت مردمی را در توسعه درمان منطقه تاثیر گذار دانست و افزود: مرکز جامع سلامت این روستا نمونه مشخص مشارکت مردم در ساخت زیرساخت‌های درمانی محسوب می‌شود. غلامی با بیان اینکه اغلب این طرح ها در مناطق روستایی ساخته شده اظهار کرد: افتتاح خوابگاه متاهلین هم در جهت جوانی جمعیت به بهره‌برداری می رسد. همچنین فرماندار تنکابن در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دولت خاطرنشان کرد: شهرستان تنکابن دارای ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در زمینه بهداشت و درمان ضعیف است. حکمت داجلیری با بیان اینکه بیمارستان دولتی شهید رجایی تنکاین با ۱۶۰ تخت و خواب اوضاع مناسبی ندارد، افزود: بیمارستان خصوص این شهرستان هم با ۵۴ تختخواب در حال خدمات رسانی است اما پاسخگوی نیازهای مردم نیست. نماینده عالی دولت در تنکابن ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی جراحی قلب باز تنکابن هم با ۲۲۰ تختخواب باوجود تکمیل شدن ساختمان به دلیل نبود برخی تجهیزات مانند دستگاه اکسیژن ساز به بهره برداری در هفته دولت نرسید. داجلیری اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجهیز این بیمارستان را با توجه به نیاز ضروری مردم منطقه به توسعه درمان، هرچه سریعتر به اتمام برسانند. وی از فعالیت ۱۶ مرکز جامع سلامت و ۸۶ خانه بهداشت در تنکابن اشاره و اضافه کرد: این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۷۱۵ متر که توسط خیر بزرگوار «اقای برقعه ای» واگذار شد، ساخته شده و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار خیرین در ساخت آن هزینه شده است.

برای اولین بار توسط شرکت گاز استان ایلام محقق شد؛
اجرای طرح پژوهشی استفاده
از لوله های پلی اتیلن جهت فشارهای  ۲۵۰psi
  مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از اجرای طرح پژوهشی استفاده از لوله های پلی اتیلن جهت فشارهای  ۲۵۰psi خبر داد و گفت: برای اولین بار این پروژه پژوهشی توسط شرکت گاز استان در سطح کشور اجرا شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام ؛ محمود کشاورز افزود: این طرح پژوهشی برای اولین بار در کشور در مرحله پژوهش و اجرا بوده که با همکاری شرکت گاز استان و شرکت های تولید کننده لوله و اتصالات پلی اتیلن داخل کشور مراحل پایانی خود را طی می کند. وی با اشاره به اینکه خوردگی لوله های فولادی حامل گاز باعث ایجاد نشتی و توقف انتقال و تحمیل هزینه های فراوان خواهد شد، افزود: استفاده از لوله های پلی اتیلن باعث جلوگیری از این پدیده خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان ایلام با همکاری شرکت های برتر تولید کننده لوله و اتصالات پلی اتیلن داخل کشور اقدام به اجرای این طرح پژوهشی نموده است. کشاورز تأکید کرد :با توجه عدم وجود استاندارد های لازم در استفاده از این لوله ها جهت فشارهای بالای  ۶۰psi، در این زمینه مراحل آزمایش لوله و اتصالات تولید شده با موفقیت در حال اتمام است که در صورت اخذ مجوز امور مهندسی شرکت ملی گاز ایران به صورت پایلوت در یکی از نواحی استان اجرایی خواهد شد.

در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان گلستان؛
اداره کل استاندارد در پله اول گلستان ایستاد
  مقام اول جشنواره شهید رجایی در استان گلستان، در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲، به اداره کل استاندارد اختصاص یافت.اداره کل استاندارد گلستان موفق به کسب رتبه برتر استان در گروه عمومی، امنیتی و قضایی در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان گلستان شد.در بیستمین و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان گلستان که با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان، دکتر نورانی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مسئولین و مدیران استانی برگزار شد، از دستگاه های اجرایی برتر استان، تقدیر شد.در ارزیابی این جشنواره کلیه دستگاه های اجرایی به پنج گروه تقسیم بندی شدند و در هر گروه یک دستگاه اجرایی حائز بالاترین امتیاز در شاخص های عمومی و اختصاصی شناخته و تجلیل شد.اداره کل استاندارد گلستان نیز بعنوان برترین دستگاه اجرایی در گروه عمومی، امنیتی و قضایی معرفی و از مدیرکل استاندارد استان با اهدا تندیس و لوح تقدیر جشنواره، از سوی استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان تقدیر شد.شایان ذکر است استاندارد گلستان در ارزیابی های سه سال اخیر، جزو یکی از دستگاه های برتر در سطح استان و کشور قرار داشته است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه