روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور - شماره 4664

با تعویض سیلیكاژل فیلترهای لاین بریك ولوها؛

ایمنی خطوط انتقال گاز در منطقه هشت عملیات افزایش یافت

  آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی-  مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز گفت: با تعویض سیلیكاژل فیلترهای لاین بریك ولوها و تست آن، گام موثری در افزایش ایمنی خط انتقال گاز 40 اینچ تبریز- بازرگان برداشته شد.
فیروز خدائی، با اعلام این خبر اظهار کرد: جهت عملكرد بهتر سیستم لاین بریك ولوها، اكیپ تخصصی منطقه 8 در اولین فرصت ممكن در محل حاضر و نسبت به اقدامات تعویضی سیلیكاژل فیلترها مبادرت کردند.
خدائی افزود: سیلیكاژلهای این سیستم كه بعنوان یك ماده خشك كن و جاذب رطوبت در مسیر جریان گاز به مخازن مرجع و رزرو لاین بریك ولوها مورد استفاده قرار می گیرد، در حداقل زمان ممكن تعویض و مجددا در مدار چرخه انتقال گاز قرار گرفت. مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز تاكید کرد: در صورت عدم عملكرد مناسب سیستم لاین بریك ولو بعنوان تجهیز اصلی در ایمنی خطوط انتقال گاز، در شرایطی كه نیاز به قطع و وصل جریان گاز باشد به درستی عمل نكند، تداوم پایداری انتقال گاز و ایمنی خطوط لوله مورد تهدید قرار می گیرد. وی یادآور شد: تعهد به مسئولیت های اجتماعی حكم می كند كه همكاران ما با حضور بموقع در تاسیسات و مراكز بهره برداری بتوانند در پایداری انتقال بهینه گاز كوشا بوده و پاسخگوی نیاز جامعه محلی و تعهدات بین المللی باشند.
تعویض ولو 4 اینچ تسوج/ ارومیه با حداكثر توان عملیاتی
  در راستای انتقال ایمن و پایدار گاز طبیعی، تعویض ولو 4 اینچ تسوج/ ارومیه با حداكثر توان عملیاتی با موفقیت پایان یافت. فیروز خدائی، مدیر منطقه 8 با اعلام این خبر گفت: همكاران تلاشگر این منطقه بر آن شدند قبل از فصول سرد سال و افت دما، عملیات تعویض ولو 4 اینچ خط لوله 20 اینچ تسوج - ارومیه را بمنظور رفع نشتی ها در حداقل زمان ممكن انجام و مجددا در مدار چرخه انتقال گاز قرار دهند. خدائی افزود: تعویض شیر ورودی ایستگاه CGS به قطر 4 اینچ با ایجاد شرایط عملیاتی مورد نیاز بدون قطعی گاز و بدون تاثیر بر روند انتقال ایمن و پایدار گاز طبیعی با رعایت نكات ایمنی و فنی با تكیه بر توان نیروهای عملیاتی منطقه و با 150 نفر ساعت انجام شد.  مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز اظهار داشت: با اتمام عملیات و انجام تست رادیوگرافی، ضمن ایجاد شرایط انعطاف عملیاتی و فراهم نمودن موقعیت بهینه برای تامین گاز خطوط ارتباطی با خطوط اصلی انتقال گاز در تمام فصول سال، از افت فشار و شرایط ریسك عملیاتی نیز جلوگیری می شود. وی تاكید كرد: با توجه به پراكندگی جغرافیایی و واقع شدن شهرهای تحت پوشش این تاسیسات در سرشاخه های مصرف، حصول اطمینان از كارآیی مركز بهره برداری خطوط لوله ارومیه اهمیت ویژه ای در قابلیت اطمینان و پایداری گاز دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه