روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور - شماره 4664

تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

عملیات روانی دشمن ساختن تصویری دروغین از موفقیت های خود است


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: حکومت و نخبگان در حوزه های سیاسی تا اجتماعی و فرهنگی باید در جهت مصون سازی و ارائه آموزش سیاسی به مردم کوشا باشند چرا که دشمن همواره سعی کرده قواعد و هنجارهای شناخته شده را به نفع خود زیر پا بگذارد.
سعداله زارعی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و منطقه در گفت وگو با کائنات در خصوص عملیات روانی دشمن و تحمیل فشار تبلیغاتی منفی دشمن روی ملت ایران در راستای تحقق اهداف خصمانه خود گفت: آنچه مقام معظم رهبری به درست درخصوص عملیات روانی که دشمن بر روی ملت مسلمان ایران و سایر ملتهای مسلمان و آزادگان جهان انجام می دهد مبتنی بر این هدف است که دشمن توانایی های خود را بزرگنمایی کند در حالی که توانمندی های ملتهای مختلف مثل ملت ایران را کوچک و حقیر نشان دهد.
وی دراین باره یادآور شد: دشمن با تلقین این موضوع خواستار تحقق اهداف خود است. وقتی حس ناامیدی و بد بینی و کوچک نمایی دستاوردها به یک ملت تزریق شود دیگر نا و توانی برای ادامه دادن و مبارزه با دشمن و ساختن اقتصاد و کشور خود باقی نمی ماند لذا به ناچار اسیر توطئه های خصمانه دشمن می شوند، به این خاطر مقام معظم رهبری تاکید داشتند که نباید اسیر عملیات روانی دشمن شد.
وی با اشاره به جنگ غزه طی ماه های گذشته و آنچه عملیات روانی در این صحنه مبارزاتی نابرابر دنبال کرد، گفت: دشمن در ماه های گذشته بارها و بارها تلاش کرده خود را پیروز میدان نشان دهد و وانمود کند که جنگ غزه را بنا به میل خود و آنگونه که می خوهد اداره می کند در حالی که اینگونه نیست.
وی در این باره تصریح کرد: قطعا فضای جنگ نابرابر است چرا که در برابر غزه و محور مقاومت آمریکا و کشورهای اروپایی و اسرائیل قرار گرفته اند با این حال در طی ماه های گذشته علی رغم تاکید بر از بین بردن حماس توسط نتانیاهو، دستاوردی نداشته اند. سعداله زارعی خاطر نشان کرد: دشمن در همه حوزه ها و جبهه ها با برجسته سازی موفقیت های محدود خود و با انکار موفقیت هایی که نیروی مقاومت کسب کرده تلاش می کند تصویری دروغین به نفع خود و موفقیت های خود بسازد در حالی که دشمن در حال حمله روانی است، پس موفقیت و دستاوردی نداشته است.
وی در ادامه بحث با اشاره به راهکاری که جامعه درگیر عملیات روانی دشمن نشود، گفت: برای اینکه جامعه با تبلیغات سوء دشمن سست نشود رسانه های داخلی و جهان اسلام باید مسائل را مبتنی بر حقایق  تحلیل کنند، به نحوی که رسانه ها در ارسال به موقع و سریع اخبار کوشا باشند ودرباره راهکارهای دشمن در عملیات روانی با مردم واقع بینانه سخن بگویند.
سعد اله زارعی تاکید کرد: حکومت و نخبگان در حوزه های سیاسی تا اجتماعی و فرهنگی باید در جهت مصون سازی و ارائه آموزش سیاسی به مردم کوشا باشند چرا که دشمن همواره سعی کرده قواعد و هنجارهای شناخته شده را به نفع خود زیر پا بگذارد، بنابراین وقتی از این منظر برخی حوادث بررسی می شود می توان متوجه شد دشمن توجه ویژه ای به عملیات روانی بر روی جوامع مسلمان دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه