روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور - شماره 4664

معاون سازمان راهداری خبر داد:

پیش‌بینی 2/3 میلیون تردد به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر


  معاون سازمان راهداری گفت: با افزایش سفرها به سمت مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر، پیش‌بینی می‌شود میانگین تردد بین استانی به روزانه حدود ۳.۲ میلیون برسد.
محمد تیموری؛ معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به پیش‌بینی افزایش سفرها به مشهد مقدس در روزهای پایانی ماه صفر اظهار کرد: با توجه‌ به همزمانی تعطیلات پایان ماه صفر با سفرهای اواخر فصل تابستان، پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش 8درصدی تردد بین استانی نسبت به سال گذشته دارد.
وی بیان کرد: روزهای چهارشنبه تا جمعه (14تا 16شهریور) روزهای اوج سفر بازگشت زائران از مشهد با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده و در روزهای اوج بازگشت مسافران، روزانه بین 4تا 4هزار و 500دستگاه ناوگان حمل‌ونقل برای جابه‌جایی زائران مورد نیاز است.
وی با اشاره به سهم 45درصدی ناوگان اتوبوسی برای خدمت‌رسانی به زائران، ادامه داد: سهم ناوگان مینی‌بوس و سواری 46درصد، ناوگان بین‌المللی 8درصد و ناوگان دربستی یک درصد پیش‌بینی شده است.
معاون سازمان راهداری بیان کرد: حدود 76درصد زائرانی که با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مشهد مقدس سفر می‌کنند از استان‌های خراسان جنوبی، تهران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، مازندران، کرمان، یزد، فارس و گلستان اعزام خواهند شد.
تیموری پیش‌بینی کرد: بیشینه تردد بین استانی وسایل نقلیه در روز 16شهریور و با تردد 3.2میلیون خودرو و کمینه تردد نیز برای روز 12شهریور (دوشنبه) با تردد 2.8میلیون وسیله نقلیه خواهد بود.
تیموری، میانگین روزانه تردد بین استانی وسایل نقلیه در انتهای شهریور ماه را 2میلیون و 940تردد برآورد و تصریح کرد: بیشترین حجم ورود وسایل نقلیه به استان خراسان رضوی در فاصله روزهای 10تا 13شهریور و عمدتأ از استان‌های تهران، البرز، خراسان شمالی، مازندران، خراسان جنوبی، کرمان و اصفهان صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه