روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ سه شنبه ۶ شهريور - شماره 4662

جریمه رانندگان فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث بخشیده می‌شود

  به موجب ابلاغ بیمه مرکزی به مناسبت آغاز هفته دولت و ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) جریمه رانندگان فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث مورد بخشودگی قرار می‌گیرند.
به گزارش کائنات؛ به استناد ابلاغیه بیمه مرکزی امکان بخشودگی جریمه رانندگان فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث به مدت ۳۰ روز به شرح زیر امکان‌پذیر خواهد بود.
در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا به منظور تشویق دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه به خرید بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث، ترویج فرهنگ بیمه، حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه و همچنین به مناسبت آغاز هفته دولت، ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، صد درصد جریمه برای کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث که اقدام به خرید بیمه‌نامه (شخص ثالث) با مدت یک سال نمایند به مدت ۳۰ روز تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مورد بخشودگی قرار خواهند گرفت.
این بخشودگی در مورد کلیه وسایل نقلیه مشمول، صرفاً در صورت خرید بیمه‌نامه شخص ثالث و حوادث راننده با مدت اعتبار یک ساله قابل اعمال است.

بانک مرکزی اعلام کرد؛
امکان عودت باقی مانده
 ارز اربعین تا ۲۱ شهریور
  امکان عودت باقی مانده ارز اربعین از سوی زائران پس از بازگشت تا روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه فراهم است. به گزارش کائنات؛ اخیرا بانک مرکزی اعلام کرد که بعد از اربعین حسینی تا روز چهارشنبه ۲۱ این ماه، امکان عودت ارز اربعین از سوی زائران فراهم است و چنانچه زائران از زیارت برگشته و تمایل داشته باشند، می‌توانند باقی مانده ارز خود را از همان بانکی که تهیه کردند و به نرخ روز مرکز مبادله ارز و طلای ایران به فروش برسانند.
عرضه و فروش ارز اربعین از هشتم مرداد ماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه داشت و زائران اربعین توانستند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق و با نرخ ارز مرکز مبادله ارز و طلای ایران این ارز را دریافت کنند که هفت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، پارسیان، صادرات و پست بانک به عنوان بانک‌های عامل فروش ارز اربعین معرفی شده‌ و نزدیک به ۳۱۶۸ شعبه و باجه از سوی بانک‌های عامل به زائران متقاضی، خدمات ارز اربعین ارائه دادند.
به گفته بانک مرکزی، از ابتدای فروش ارز اربعین در تاریخ هشتم مرداد ماه سال جاری تا روز پنج شنبه اول شهریور ماه، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از شبکه بانکی کشور (هفت بانک عامل عرضه ارز اربعین) این ارز را دریافت کرده‌اند و با توجه به توسعه زیرساخت‌های لازم حدود ۹۷ درصد تهیه این ارزها به صورت برخط و از طریق سامانه‌های معرفی شده از سوی بانک‌های عامل بوده است.
گفتنی است؛ بیش‌ترین ارز اربعین به زائرین حسینی ابتدا توسط بانک ملی، سپس پست بانک و پس از آن توسط بانک سپه عرضه شده است و بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و پارسیان نیز در رتبه‌های بعدی عرضه ارز اربعین قرار دارند.

توسط بانک کشاورزی صورت گرفت؛
پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وام ازدواج
و فرزندآوری به متقاضیان
  بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان مردادماه، ۳۴ هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۱۷ هزار و ۳۷۲ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.
به گزارش کائنات؛ در راستای تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، شعب این بانک در سراسر کشور طی سه ماهه ابتدای سال جاری ۷۵۶۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۲۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال و نیز ۹۸۱۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۸ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

به مناسبت روز پزشک انجام شد؛
تقدیر از خدمات ارزشمند پزشكان معتمد بیمه دانا
  مراسم قدردانی و تجلیل از پزشکان معتمد شاغل در شعب زنجان و رشت بیمه دانا برگزار شد. به گزارش کائنات؛ به مناسبت گرامیداشت روز پزشک و همچنین به منظور تجلیل و قدردانی از پزشکان معتمد شاغل در شعبه رشت بیمه دانا، مراسمی به همت انجمن‌ صنفی نمایندگان بیمه دانا با حضور نمایندگان و کارکنان این شعبه برگزار شد.
در این مراسم که تعدادی از نمایندگان برتر فروش در حوزه بیمه‌های عمر نیز حضور داشتند از مهرداد امامی فر، پزشک معتمد شعبه رشت تجلیل و قدردانی شد.
همچنین مراسمی به همین مناسبت و به منظور تقدیر از خدمات ارزنده پزشکان معتمد شرکت از سوی انجمن صنفی نمایندگان شعبه زنجان و با حضور رئیس کانون انجمن‌های صنفی و کارکنان و نمایندگان این شعبه نیز برگزار گردید. گفتنی است در این مراسم با اهدای سبد گل و لوح تقدیر از پزشکان معتمد، تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه