روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ سه شنبه ۶ شهريور - شماره 4662

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

۵۶۰ هکتار اراضی دولتی در ۵ ماه نخست امسال رفع تعرض شد

  مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع یکهزار و ۶۰۰ مورد تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت بیش از ۵۶۰ هکتار توسط یگان حفاظت سازمان خبر داد.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان گفت:  در ۵ ماه ابتدایی امسال حدود یکهزار و ۶۰۰ مورد تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت بیش از ۵۶۰ هکتار توسط یگان حفاظت سازمان رفع تعرض شد. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از فروردین تا پایان مرداد امسال، ۱۴۹ مورد حکم قطعی به‌نفع دولت توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور اجرا شده است که بر اساس آن ۴۲۶ هکتار زمین دولتی به بیت‌المال بازگشته است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیشترین مساحت وقوع و رفع تعرض در ۵ ماه نخست امسال را مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و تهران دانست. مالکی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن را یکی از بازوان پرتوان نظام در حراست از بیت‌المال دانست و توضیح داد: نیروهای یگان حفاظت در استان‌های کشور در صف اول مبارزه با زمین خواری قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش گمرک کشور؛
صادرات محصولات فولادی ۲.۶ میلیون دلار رسید
  گمرک ایران اعلام کرد: صادرات محصولات فولادی و مصنوعات آن در پنج ماهه سال جاری به دو میلیارد و ۵۶۶ میلیون دلار رسید.
به گزارش کائنات، گمرک ایران طی گزارشی اعلام کرد: صادرات محصولات فولادی و مصنوعات آن در پنج ماهه سال جاری به دو میلیارد و ۵۶۶ میلیون دلار رسید و میزان وزنی صادرات محصولات فولادی و مصنوعات آن چهار میلیون و ۹۷۹ هزار تن بوده است.
طبق این گزارش در خصوص عمده‌ترین اقلام صادراتی در گروه کالایی محصولات فولادی و مصنوعات آن در پنج ماهه ۱۴۰۳ اعلام می‌شود شمش از آهن و فولاد با ۶۵۱ میلیون دلار، میلگرد با ۴۵۵ میلیون دلار، ورق فولادی ۲۱۰ میلیون دلار، لوله یا پروفیل‌های توخالی از فولاد ۱۴۰ میلیون دلار و محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد با ۱۳۵ میلیون دلار عمده‌ترین اقلام صادراتی در گروه محصولات فولادی و مصنوعات آن را داشتند. گفتنی است؛ در مدت یادشده پنج قلم فوق‌الذکر در مجموع ۱.۶ میلیارد دلار از ارزش کل صادرات محصولات فولادی و مصنوعات آن را به خود اختصاص دادند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه