روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور - شماره 4661

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران خبر داد؛

پهلودهی و بارگیری هم‌زمان ۴ فروند نفتکش در پارس جنوبی

  مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با درایت و مدیریت تخصصی و فنی متخصصان پایانه‌های نفتی ایران، عملیات پهلودهی چهار فروند نفتکش طی ۲۴ ساعت در پایانه میعانات گازی پارس انجام شد.
به گزارش کائنات و به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بارگیری محموله‌های نفتی در منطقه پارس جنوبی بیان کرد: عملیات پهلودهی و بارگیری چهار نفتکش در منطقه پارس جنوبی، طی ۲۴ ساعت و با وجود هوای بسیار گرم و شرجی عسلویه از طریق گوی‌های شناور تحت مدیریت این شرکت انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت تولید پایدار میعانات گازی از میادین مشترک در پارس جنوبی گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌منظور جلوگیری از اختلال در تولید پایدار گاز کشور و همچنین ایفای تعهدات فروش میعانات گازی با هدف مشتری‌مداری، اقدام به پهلودهی این چهار نفتکش کرده است.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توسعه و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها و تأسیسات در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، توان عملیاتی لازم برای بارگیری و صادرات میعانات گازی را افزایش داده است تا بتواند مطابق باسیاست‌های فروش میعانات گازی و تولید پایدار گاز کشور قدم بردارد.
غریبی تأکید کرد: اقدامات مناسبی در راستای تاب‌آوری و پایداری فرایند پهلودهی، بارگیری و صادرات میعانات گازی در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی انجام شده که با تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات، توانمندی این پایانه ارتقا یافته است.
*نقش پایانه میعانات گازی پارس جنوبی در تولید پایدار گاز
غلامحسین گرامی، رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی نیز گفت: پایانه میعانات گازی پارس جنوبی وظیفه بارگیری و تحویل محموله‌های میعانات گازی را از طریق ۴ گوی شناور در سایت‌های ۱ و ۲ پارس جنوبی به عهده دارد.
غلامحسین گرامی افزود: فعالیت این پایانه در راستای تولید پایدار گاز کشور است و همواره این آمادگی وجود دارد که تمام مسئولیت‌ها و ماموریت‌های محوله را با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان و با رعایت الزامات ایمنی به انجام رساند.
رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی ادامه داد: علاوه بر انجام مأموریت صادرات میعانات گازی از طریق گوی‌های شناور در دریا، مأموریت اندازه‌گیری کمی و کیفی میعانات گازی ارسالی به پتروشیمی برزویه و پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نیز در این پایانه انجام می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه