روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور - شماره 4661

مورگان استنلی پیش‌بینی رشد تقاضای نفت را کاهش داد

  بانک آمریکایی مورگان استنلی پیش‌بینی برای رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ میلادی را بر اساس چشم‌انداز روند کند رشد اقتصادی در چین کاهش داد.
به گزارش کائنات و به نقل از خبرگزاری رویترز، مورگان استنلی در تازه‌ترین برآوردش پیش‌بینی برای رشد تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۲۴ را کاهش داد که بخش عمده آن‌ به‌دلیل روند کند رشد اقتصادی چین، افزایش مصرف گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) در خودروهای سنگین و استفاده از خودروهای برقی در این کشور آسیایی بوده است.
این بانک آمریکایی پیش‌بینی برای رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی را از روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه رساند.
مورگان استنلی پیش‌بینی‌های خود برای چشم‌انداز قیمت نفت خام برنت را به‌طور میانگین کاهش داد و برای سه ماه چهارم سال ۲۰۲۴، ۸۰ دلار برای هر بشکه اعلام کرد در حالی که این رقم در برآورد پیشین ۸۵ دلار به ازای هر بشکه بود.
نفت خام شاخص برنت دریای شمال در سطوح ۷۸ دلار به ازای هر بشکه و نفت نفت خام دبلیوتی‌آی بالای ۷۴ دلار برای هر بشکه  معامله شدند.
تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشتی اعلام کردند که تغییر مسیر چین به مصرف ال‌ان‌جی در خودروهای سنگین، رشد تقاضای روزانه نفت چین را ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار بشکه کاهش داده است، در حالی که مصرف بنزین به‌دلیل تردید خودروهای برقی حدود ۱۰۰ لیتر در روز کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه