روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد - شماره 4660

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

جنگ روانی با دشمن دو رو دارد اثرات داخلی و خارجی


  کارشناس سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: بهتر است مسئولین روی این جنبه فکر کنند که جنگ روانی دوسویه است یعنی دشمن را در حالت آماده باش و قرار می‌دهد و اگر طولانی شود ممکن است برعکس شود و اقتصاد کشور و اعتماد مردم به وعده های داده شده در خصوص پاسخ مشروع به دشمن را تحت تاثیر قرار دهد.
حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص استراتژی ایجاد ابهام در حمله نظامی به اسرائیل به اهداف واهمیت این نوع از استراتژی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:  بر اساس استراتژی بلند مدت جمهوری اسلامی، بی تردید رژیم صهیونیستی دشمن جهان اسلام و ایران به شمار می رود و این غده سرطانی از منطقه باید برود و حذف شود. از سوی دیگر مساله انتقام از ترور شهید هنیه در خاک تهران که عبور از خطوط قرمز ما محسوب می شود و پاسخ دهی درخور به جنایت اسرائیل شکی وجود ندارد.
وی در این باره افزود: بی تردید انتقام از اسرائیل در دستور کار است  اما با چه شیوه، چه ابزاری و این موضوع در کجا انجام می شود مساله ای است که در سطوح عالی نظام تصمیم گیری می شود، ضمن اینکه ترور شهید هنیه متعلق به جهان اسلام و محور مقاومت است، بنابراین مسلمانان و محور مقاومت در هر جای دنیا با ابزارهای خود از اسرائیل انتقام خواهند گرفت.
وی در ادامه بحث افزود: در اینکه جمهوری اسلامی ایران استراتژی قابل توجهی برای درگیر کردن دشمن در یک جنگ روانی در پیش گرفته به نوعی که رژیم صهیونیستی طی هفته های گذشته در حالت آماده باش بوده و دچار بحران بزرگی شده شکی نیست چرا که این استراتژی تا کنون موفق بوده است.
کنعانی مقدم گفت: استراتژی وضعیت ابهام در پاسخ به رژیم صهیونیستی باعث شده صهیونیست‌ها تحت فشار قرار بگیرند اما ناظر بر این موضوع باید چند نکته را مورد توجه قرار دهیم از جمله اینکه در جنگ روانی همواره اگر اهداف مورد نظر محقق نشود و جنگ روانی طولانی شود ممکن است به یک جنگ روانی علیه خود مردم کشور تبدیل شود.
کنعانی مقدم دراین باره توضیح بیشتری داد و گفت: در این وضعیت مردم و بازارهای اقتصادی و سرمایه ای ما منتظر مباحث انتقام گیری هستند، لذا درباره بسیاری از مسائل بخصوص سرمایه گذاری اقتصادی مردد هستند.
کنعانی مقدم تصریح نمود: از سوی دیگر وقتی می‌بینند عملیات پاشخ مشروع به اسرائیل انجام نمی‌شود ممکن است این احساس در آنها ایجاد شود که ممکن است پشت پرده توافقاتی در حال انجام است و یا از این موضوع به لحاظ مسائل سیاسی عبور شده است بنابراین بهتر است مسئولین روی این جنبه فکر کنند که جنگ روانی دوسویه است یعنی دشمن را در حالت آماده باش و قرار می‌دهد و اگر طولانی شود ممکن است برعکس شود و اقتصاد کشور و اعتماد مردم به وعده های داده شده در خصوص پاسخ مشروع به دشمن را تحت تاثیر قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه