روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد - شماره 4659

وزارت ارشاد نیازمند فردی معتدل همچون سیدعباس صالحی است


 نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی درخصوص وزیر پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه دولت چهاردهم گفت: سیدعباس صالحی انسان معتدلی است و مواضع سیاسی تندی هم ندارد، به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته است زیرا این جنس تفکر سیاسی متعادل لازمه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
روح الله عباسپور؛ نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی  در خصوص وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی هستند، گفت: صالحی در دوره گذشته و زمان دولت روحانی وزیر بودند، انسان معتدلی است و مواضع سیاسی تندی هم ندارد، به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته است زیرا این جنس تفکر سیاسی متعادل لازمه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی با اشاره به حیطه فعالیتی سیدعباس صالحی افزود: صالحی حوزه فرهنگی و ادبیات را به خوبی می‌شناسد و ارتباط خوبی با مدیران همه زیرمجموعه‌ها دارد. افرادی که با او کار می‌کنند کسانی هستند که دغدغه‌های بخش‌های فرهنگ و هنر را درک می‌کنند و می‌توانند به خوبی از چالش‌های ایجاد شده عبور کنند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: سیدعباس صالحی زمانی هم که در دولت دوازدهم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، عملکرد مثبتی در دولت داشت و این حوزه را به خوبی مدیریت می‌کرد. اکنون نیز می‌تواند با توجه به تجربه وزارتی که از دوره پیشین داشته، بار دیگر بر منصب وزارت بنشیند و رای کافی را نیز از مجلس می‌آورد.
صالحی امیری به حال و روز گردشگری سامان می‌دهد
رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی گفت: سیدرضا صالحی امیری از نظر تجربه و توان مدیریتی گزینه‌ای است که می‌تواند به وضعیت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسیدگی کند و به حال و روز این سه حوزه سر و سامان دهد.
سیدمحمد بهشتی درباره سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: سیدرضا صالحی هم از نظر تجربه هم از نظر توان مدیریتی گزینه ای است که می‌تواند به حال و روز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسیدگی کند و به حال آشفته این سه حوزه سر و سامان دهد.
رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی گفت: صالحی امیری تجربه مدیریت فرهنگی در سطح کلان در دو وزارتخانه دارد، همین ظرفیت فرصت مغتنمی برای وزارت میراث فرهنگی است و امیدوارم با بهره مندی از مشاوران و مدیران متخصص اوضاع این وزراتخانه جوان و مهم را بهبود بخشد.
رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی درباره ادغام سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از ابتدا ادغام سه حوزه میراث‌فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری اشتباه بزرگی بود و اکنون راه کار درست این است که این سه حوزه در قالب سه سازمان مستقل از یکدیگر فعالیت کنند.
بهشتی گفت: آنچه منجر به ادغام سه حوزه میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری شد، تصور ناروایی بود که این سه حوزه را متجانس می‌پنداشت. در حالی که این سه موضوع با هم تجانس ندارند و باید مستقل از هم سازماندهی شوند تا انتظارات و توقعاتی که از هر کدام می رود تحقق پیدا کند. عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: ایجاد سه حوزه مستقل ذیل یک وزارتخانه اتفاق بسیار نیکویی است که از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار می رود نسبت به انجام آن اقدام کند.

 

قالیباف:
برنامه هفتم تبدیل به قانون شده و وزرا باید اجرا کنند
  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر و اخطار علیرضا سلیمی گفت: این اخطار وارد نیست زیرا برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون شده است و وزرای پیشنهادی در صورت رأی اعتماد باید قانون را اجرا کنند و خلاف آن نمی‌توانند عمل کنند جز اینکه مجلس بخواهد با دوسوم آرا برنامه هفتم را اصلاح کند.
وی ادامه داد: البته مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مغایرت‌ها را به وزرای پیشنهادی ارائه کردند تا برای قرائت در صحن علنی بتوانند اصلاحات را انجام دهند و اگر پیشنهاد اضافی دارند می‌توانند داشته باشند و ما نمی‌توانیم مانع آنها شویم البته از مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت که به‌سرعت و منظم مغایرتها را اعلام کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم. گفتنی است علیرضا سلیمی در نشست علنی دوشنبه، در تذکر آئین‌نامه‌ای و اخطار قانون اساسی با استناد به اصول 110 و 71 و ماده 194 آئین‌نامه، گفت: بر اساس ماده 94 آئین‌نامه اخطار صرفاً در مورد تخلف هیئت رئیسه نیست بلکه در مورد سایر موضوعات است و در بند یک اصل 110، سیاست‌های کلی به‌عهده رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در اصل 71 هم وظیفه مجلس قانونگذاری است و در اصل 73 شرح و تفسیر قانون اساسی به‌عهده مجلس است، در این رابطه 56 تا 70 درصد برنامه‌های برخی وزرا بر اساس گزارش معاونت مربوطه منطبق با برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی نیست بنابراین ضروری است راهکاری ارائه شود تا مغایرت‌ها رفع شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه