روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد - شماره 4659

وزیر پیشنهادی کار:

وزرات تعاون از متصدی بنگاه‌دار تبدیل به سیاست‌گذار می‌شود


 احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برقراری عدالت اجتماعی را از برنامه‌هایش برشمرد و گفت: این وزارتخانه بیش از ۵۵۰ شرکت دارد و وزراتخانه‌ای که بخواهد برای این شرکت‌ها مدیریت انتخاب کند، از برقراری عدالت و انجام وظایفش باز می‌ماند.
وی افزود: هر فسادی در این شرکت‌ها به سرمایه‌های اجتماعی آسیب می‌زند؛ در برنامه هفتم مقرر شده است وزراتخانه سهام مدیریتی این بنگاه‌ها را واگذار کند تا با حفظ مالکیت، بخشی از سهام مدیریتی آنها را بدهد. میدری با بیان اینکه متعهد به اجرای برنامه هفتم است، گفت: با اجرای این قانون، وزرات تعاون از متصدی بنگاه‌دار تبدیل به سیاست‌گذار می‌شود.
وی اظهار داشت: وزرات تعاون سالمندی و پیر شدن جمعیت را از مسائل اصلی ایران می‌داند؛ خودم را موظف می‌دانم طبق قانون جوانی جمعیت و برنامه توسعه، اقدامات لازم را انجام دهیم.
مخالفان وزیر پیشنهادی کار
عباس گودرزی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه ضدجمعیتی دارد، گفت: مجلس ولایتمدار است و قطعا در راستای توصیه‌های حکیمانه رهبر انقلاب حرکت می‌کند و با دولت هم تعامل دارد اما تعامل با دولت صرفا به معنای حمایت از افراد معرفی شده نیست. قاسم روانبخش نیز در سخنانی به عنوان مخالف گفت: اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد دیگر معنا و مفهومی ندارد که برای رهبری نامه جام زهر بنویسد در مجلس تحصن کند تا خوراک برای دشمن تهیه شود. همچنین حاجی دلیگانی اظهار کرد: میدری برنامه نسبتا خوبی نوشته است، اما چند مسئله است که در تکالیف قانونی این وزارتخانه وجود دارد اما در این برنامه قید نشده است که نقش وزارت تعاون در موضوع رشد ۸ درصد، تشکیل صندوق بازنشستگی غیردولتی، نحوه جذب مطالباتی که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از دولت دارد، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری و موارد دیگر چیست.
موافقان وزیر پیشنهادی
سیدمحمد سادات ابراهیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار گفت: یکی از ویژگی‌های مهم میدری تسلط همزمان وی بر کار اجرا و کار نظری است. معمولا مدیران ارشد در مواجهه با بحران‌های بزرگ پیش روی ساختمان رفاهی کشور محافظه کار می‌شوند؛ بنابراین تصمیم‌گیری، مستلزم سطح بالایی از تسلط خود شخص وزیر است. محسن بیگلری نیز عنوان کرد: امروز کسی برای سکان‌داری این وزارتخانه معرفی شده است که هشت سال سابقه معاون وزارتخانه را دارد و هم چهار سال نمایندگی مجلس و سوابق دیگر را. بنابراین حق وی است که رای اعتماد بالایی را از این مجلس بگیرد. سید نجیب حسینی هم گفت: من به عنوان کسی صحبت می‌کنم که در مجلس ششم حضور داشتم؛ امروز از پشت این تریبون، افراطی‌گری مسائل سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم اما راهش این نیست با کسانی که در صحنه ماندند و برای توانمندسازی اقشار محروم کشور تلاش کردند، اینگونه رفتار شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه